A.Paknio ir A.Gyso P- 2 „PAGY“ |
||||||||||||||||||||||||||||
Nepraėjus nė pusmečiui po P-1 išbandymo, konstruktorius A. Paknys nusprendė pastatyti pirmą Lietuvoje dvivietį sklandytuvą. Šį sklandytuvą A.Paknys statė kartu su A.Gysu. Jis buvo pavadintas PAGY (vėliau — P-2) ir 1936 m. lapkričio mėn. išbandytas Nidos sklandymo mokykloje. Bandomajam skrydžiui P-2 paleistas guminiu amortizatoriumi. Pilotas skrido ir su keleiviu, ir be jo. Vėliau P-2 vilko lėktuvas maršrutu Nida-Klaipėda-Kaunas. Dviviečiu sklandytuvu P-2 treniruodavosi sklandytojai. Startui jis būdavo išvelkamas automobiliu ir lėktuvu. Sparnai. Pagrindinis sparnų profilis — MAI-NKI-790. P-2 aukštasparnis sklandytuvas. Jo V formos sparnai paremti spyriais. Sparnų atakos kampas, prie liemens esąs +2,5°, toliau sumažintas iki —0,5°. Sparnų spyriai mediniai, aptraukti drobe. Priekinė sparno briauna iki lonžerono ir vidurinė dalis aptrauktos klijuote. Liemuo šešiakampis, terminės konstrukcijos, apkaltas klijuote. Pilotų kabinos be gaubtų, jose yra vietos parašiutams. Antrojo piloto kabina po sparnu, ties sklandytuvo svorio centru. Važiuoklės ratukai pritvirtinti prie pavažos. Valdymas ir vairai. Sklandytuvo valdymas sudvejintas, bet, jeigu reikia, užpakalinės kabinos valdymo vairus galima atjungti. Posūkio vairo plotas — 0,89 m², aukštumos vairo ir stabilizatoriaus — 2,45 m². P-2 projekcijos Techniniai sklandytuvo P-2 duomenys
Inž. Viktoras Ašmenskas Šaltinis: SPARNAI, 1971/1 Nuotrauos iš Benvenuto Ivanausko archyvo Elektrononiam publikavimui paruošė N.Korbutas |