P.Motiekaitis "Rekordinis hidrolėktuvas Vida-2"




Brėžinuką padidinsite paspaudę


Šiuo modeliu 1971 m. birželio 20 dieną buvo pasiektas SSRS greičio rekordas tiesiąja. 50 m atkarpoje hidrolėktuvo modelis „Vida-2“ išvystė 120 km/val. vidutinį greitį.

Modelis yra deltos formos. Maždaug 40% sparno ploto „įsirašo“ į liemenį. Dėl to sumažėja tikrasis sparno plotas, svoris ir oro pasipriešinimas. Modelio svoris sumažintas iki minimumo gumos variklio svorio sąskaita, o tai labai svarbu greičio modeliams. Lengvo modelio mažas inercijos momentas. Nepaisant to, kad gumos variklio veikimo laikas ribotas, modelis labai greit pasiekia maksimalų greitį, kurio užtenka visai distancijai. Vienas gumos variklis suka į priešingas puses du propelerius. Tokiu būdu panaikinami propelerių reakcijos momentai ir visiškai išnaudojama variklio energija.

Propelerio mentės pagamintos iš vidutinio kietumo balzos. Menčių koteliai — iš drebulės. Pradiniai propelerių žingsniai — 600 mm. Reguliuojant modelį, reikalui esant, propelerių žingsniai gali būti keičiami, pasukant kotelius įvorėse. Menčių įvorės pagamintos iš 6x7 mm skersmens duraliuminio vamzdelių, įvorės prie velenų pritvirtintos nejudamai. Propelerių galvutės tuščiavidurės, pagamintos iš balzos. Galvučių smaigaliai — iš drebulės. Propelerių velenai pagaminti iš 1,8 mm plieno vielos ir įstatyti į atraminius rutulinius guolius. Atraminius guolius sudaro du plieniniai diskeliai, tarp kurių įdėtas celiulioidinis separatorius su trimis 2,5 mm skersmens skrituliukais. Priekinė ir užpakalinė guolių atramos padarytos iš 1 mm klijuotės diskelių.

Modelio liemeniui panaudota vidutinio kietumo balza, išgręžtu viduriu. Sienelių storis — 2 mm. Liemens galuose pritvirtinti duraliuminio žiedai, į kuriuos įsistato propelerių velenų guolių atramos. Liemens galai ties žiedais sustiprinti — apvyniojami plonais siūlais, kurie sutepami celonu.

Plūdės gaminamos iš balzos. Iš vidaus ir išorės dukart padengiamos celonu. Plūdžių spyreliai pagaminti iš 1,8 mm plieno vielos. Užlenkti apatiniai spyrelių galai įkišti į šarnyrus. Viršutiniai spyrelių galai įkišami į drebulines aptakios formos kaladėles, priklijuotas prie liemens. Plūdžių viršus išskaptuotas pusapvaliai (pagal liemens kontūrus) ir gerai gula prie liemens. Plūdės prie liemens priglaudžiamos, pritempiant jas plonu valu ir gumele. Valas perveriamas per celiulioidines auseles, priklijuotas prie liemens.

Sparnai ir kilis daromi iš 2 mm storio vidutinio kietumo balzos. Prie liemens jie priklijuoti celonu. Galuose sparnai suplonėja iki 1 mm. Sparnų atakos kampas nulinis.

Liemens vidus tris kart padengiamas celonu. Visas išorinis modelio paviršius du kartus padengiamas celonu ir du kartus — cheminiu laku.

Variklis iš 32 juostelių 1x3 mm ,,Pireli" gumos prisukamas iki 300 kartų. Veikia maždaug 2,5 sek.

Skridimo metu modelis gerai išlaiko kryptį, o greičio beveik nemažina.

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis