Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Šitoje temoje diskutuosime apie "cepelino namą" - dirižablio angarą. Perkeliu keletą pranešimų iš bendros Kauno aerodromo pastatai temos.
mindozee.mig3 rašė ...
Nuotrauką iš ''Lietuvos sparnų'' 2000m Nr1-2.
Eugenijus rašė ...
Dirižablio angaro vieta dabartiniame aerodrome yra vakarinėje asfaltuoto perono dalyje. Jo vieta apibrėžta tamsia linija nesilaikant mąstelio. Vakarinėje dalyje yra išlikusios originalios dirižablio grindinio cementinės plytelės.
Nerijus Korbutas rašė ...
Dirižablių angarų I PK metu Europoje buvo daug, tačiau ar jie buvo statomi pagal konkretų projektą konkrečiam "cepelinui"? Ar visi daugmaž vienodi (skyrėsi tik dydis) ir t.t. Spėju, kad konstrukcijos buvo atgabentos iš Vakarų ir čia surinktos. Iš to kyla mintis, kad kažkur buvo tų angarų "pusfabrikačių fabrikas" ir iš ten keliaudavo konstrukcijos "pagal poreikį".
Šitoje temoje toliau rinksime informaciją apie dirižablio angarą.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Grįžtant prie dirižablio angaro. Pirmame paveikslėlyje matome dirižablio angarą iš priekio, matome vartus, gal kas paaiškintų tokio dydžio vartų atidarymo principą. Elektros nebuvo, kad galėjo būti panaudoti kažkokie vidaus degimo varikliai kurie tariamai suko reduktorius irgi nesitiki, tad greičiausiai atidarymas buvo rankinis. Tačiau koks?
Kitame paveikslėlyje matome Mokomosios grupės angarą, kuris 1934 m. pastatytas ant dirižablio angaro grindinio.
Šitos fotografijos iš:
1. S.Stanaičio "Likimo vingiai" 2. E.Raubicko "Ženklas ant munduro"
Vėliau įkelsiu ir daugiau angaro fotografijų, taip pat daugės ir klausimų.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
sky76v rašė ...
Panašiausia, kad angaro durų pakabų guoliai arba ratukai riedėjo bėgiais. Viršuje matosi bėgį laikanti ferma.
Tuo net neabejoju. Vartai tikrai turėjo riedėti bėgiais (pvz. U formos profilio vidumi), arba kabėti ant jų ir riedėti pakabinamų guolių pagalba. Tačiau beveik 40 m. aukščio ir min. 20 m. pločio vartus (vieną pusę) pajudinti tikrai ne kelių vyrų jėgoms. Turėjo būti kažkokia mechanizacija.
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1315
Taip, pasidarė smalsu. Gal kada nors pavyks ką aptikt apie vokiškus. O amerikietiškų buvo tokios: "Each door weighs 1350 tons and is powered by two 20 horsepower motors, although provisions were made to open the doors manually, which required the assembled manpower of nine men." http://www.nps.gov/nr/travel/aviation/lak.htm
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Padariau aiškesnį dirižablio angaro žemėlapį. Raudonas stačiakampis tai angaro vieta (maždaug). Aviacijos muziejus pažymėtas dėl orentacijos (nekauniečiams):
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
DR. VYTAUTAS DONIELA straipsnyje Vokiečių Cepelinai Lietuvoje rašo, kad: Kauno angaro matmenys buvo 240 m x 42 m x 35 m Tuo tarpu visi iki vieno mūsų šaltiniai, Lietuvos Sparnai, LAM leidiniai ir t.t. rašo, kad matmenys buvo: 240 x 55 x 40m. Kuo tikėti? Mūsiškiai duomenys, tikėtina, perrašyti iš kokio nors tarpukarinio leidinio, pvz. J.Pyragiaus "Mūsų Sparnai" ar pnš. Jei ten buvo klaida, tai gali būti, kad tas pats klaidingas skaičius ir keliauja iš leidinio į leidinį, per daug nesigilinant... Galiu, žinoma ir klysti. Minėtame straipsnyje dr. Doniela pateikia daug tikslios medžiagos netik apie angarą, bet ir dirižablius, remdamasis rimta literatūra. Norisi juo tikėti. Ką manote?