Albatros J II |
||||||||||||||||||||||||||||||
Lietuvos karo aviacijos technikos parke buvo keletas Albatros J II, statytų 1918 m., jų gamykliniai numeriai: 705, 710, 714 (būta dar vieno aparato be numerio). Lietuvių lakūnų jie vadinti „broneaparatais", buvo sumontuoti iš dalių, atitekusių Lietuvos kariuomenei, paėmus 1919 m. iš bermontininkų karo grobį, tarp kurio būta ir nemažai aviacinio turto. Pirmasis lėktuvas — 710 — baigtas surinkti Aviacijos parko dirbtuvėse 1920 m. spalio 23 d. ir tą pat dieną išbandytas ore (skrido ltn. Jurgis Dobkevičius). Lėktuvas priskirtas oro eskadrilei, kuri dalyvavo Nepriklausomybės karo operacijose. Todėl netrukus, lapkričio 7 ir 19 d., J. Dobkevičius su oro žvalgais ltn. Juozu Sabana-vičium ir ltn. Stasiu Jakščiu juo skrido į lenkų frontą žvalgymo ir puolimo tikslais. Tačiau abu kartus patekęs į stiprią priešo ugnį, Albatros J II buvo smarkiai apšaudytas. Sugadintą aparatą teko tuojau pat remontuoti. Lapkričio 27 d. lėktuvas buvo vėl grąžintas į Oro eskadrilę. Po to Albatros J II kurį laiką naudotas lavinant lakūnus, 1921 m. sausio 25 d. perduotas Aviacijos parkui ir laikytas sandėlyje kaip atsarginis. Lėktuvas 705, po treniruotės pobūdžio skraidymų, buvo suremontuotas ir galutinai sutvarkytas 1921 m. vasario 23 d. Tada jį ore išbandė gen. ltn. Juozas Kraucevičius. Po to jis irgi buvo perduotas į sandėlį atsargai. Lėktuvas 714, iki tol laikytas sandėlyje, pradėtas remontuoti 1921 m. kovo 7 d. Po to, kartu su kitu Albatros J II (be numerio), ilgesnį laiką juo skraidyta rugsėjo 23 d. suformuotoje 1-ojoje oro eskadrilėje.
|