Pastaba: rašant šį straipsnį dar nežinota, kad tikroji lėktuvo modifikacija ne A, o M
Lietuvos karo aviacija 1936 metais Anglijoje De Havilland Ltd. aviacijos koncerne užsakė du lėktuvus De Havilland DH-89A Dragon Rapide.
Lėktuvai į Lietuvą atskraidinti 1937 metais. Jie bazavosi Šiaulių Zoknių aerodrome 3-oje eskadrilėje ir buvo naudojami ryšiui, transportui ir fotografavimui iš oro.
Bene paskutinis lietuviško ekipažo skridimas su DH-89A buvo 1940 metais, gavus pakvietimą stebėti TSRS aviacijos šventę Tušino aerodrome.
Lietuva tuo metu jau buvo Tarybų Sąjungos sudėtyje ir ant lėktuvo vietoj baltų Vyčio kryžių buvo raudonos penkiakampės žvaigždės. Delegaciją sudarė Karo aviacijos štabo viršininkas pulkininkas leitenantas Juozas Jankauskas, inspektorius majoras Jurgis Kovas, pilotas pulkininkas leitenantas Jonas Liorentas, Lietuvos aeroklubo generalinis sekretorius Jonas Dovydaitis ir mechanikas Gajus.
Lėktuvas išskrido rugpjūčio 15 d. ir tą pačią dieną nusileido Maskvos Centriniame aerodrome. Devynias dienas viešėję Maskvoje ir stebėję aviacijos pasirodymą mūsų lakūnai tuo pačiu keliu sugrįžo namo.
Abu DH-89A Dragon Rapide, būdami geros techninės būklės, sulaukė Antrojo pasaulinio karo pradžios.
Lėktuvas De Havilland DH-89A Dragon Rapide sukurtas 1934 metais. Pradžioje buvo gaminami mišrios konstrukcijos - liemuo metalinis, sparnai medinės konstrukcijos. Kai kurie lėktuvo elementai dengti celonu (nitrolaku) impregnuota drobe. Vėliau buvo gaminami ištisai metalinės konstrukcijos DH-89A lėktuvai.
Lėktuvas dviejų motorų biplanas. Sparnai tarpusavyje sutvirtinti spyriais ir plieninėmis atatampomis. Važiuoklė klasikinė, neįtraukiama. Du po 200 AJ galingumo oru aušinami varikliai Gipsi Six. Jie išdėstyti liemens šonuose ant apatinio sparno. Pilotų kabina dvivietė. Susisiekimo variante buvo įtaisyti šeši krėstai keleiviams.
Iš viso buvo pagamintas 521 DH-89 lėktuvas.
D.H.89A Dragon "Rapide" projekcijos
Paspauskite paveikslėlį norėdami jį padidinti
TECHNINIAI LĖKTUVO DUOMENYS:
D.H.89M Dragon "Rapide" PAGRINDINIS