Dewoitine D.501L |
Dewoitine D.372 (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Specialiai mūsų aviacijai, su raide „L" pagamintų 14 naikintuvų Dewoitine D.501 L serija Lietuvą pasiekė 1936 metų gruodžio viduryje. Juos montavo gamyklos mechanikai, o ore išbandė mūsų lakūnai. Lėktuvus įvedus į rikiuotę jais buvo ginkluota 1-oji eskadrilė. LĖKTUVO KONSTRUKCIJA (paspaudus paveikslėlį jis padidės) (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Naikintuvas D.501 L sukonstruotas Tulūzoje įsikūrusioje Emile Dewoitine bendrovėje. Jis išvystytas iš anksčiau eksploatuotų D.500. Serijinė lėktuvų gamyba vyko Liore-et-Oliver koncerne. Tai vienvietis, žemasparnis, ištisai metalinės konstrukcijos lėktuvas. Sparnai ir liemuo dengti duraliuminio skarda. Liemuo (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Sparnas (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Uodega (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Pagrindiniai važiuoklės ratai plačiai išskėsti, su hidrauliniais oro amortizatoriais ir hidrauliniais stabdžiais. Siekiant sumažinti oro pasipriešinimą, ratai buvo su aliuminio skardos lašo formos gaubtais -aerodinaminiais pračiuožikliais. Jų labai nemėgo mechanikai, nes riedant per drėgną žolę arba po lietaus gaubtuose susikaupdavo daug purvo, kuri būdavo sunku išvalyti. Tačiau pastebimos įtakos greičiui jie neturėjo. Todėl dažnai lėktuvai buvo eksploatuojami be pračiuožiklių. Važiuoklė be pračiuožiklių Su pračiuožikliais Amortizuojantis uodegos ramstis buvo su metaline pavaža. Lėktuve naudotas „V" formos dvylikos cilindrų, skysčiu aušinamas 860 AJ galingumo variklis Hispano-Suiza 12 Y su aukštuminiu oro kompresoriumi. Lietuvoje naudoti D.501 L turėjo dviejų menčių pastovaus žingsnio propelerį. Vėliau Prancūzijoje gaminamuose Dewoitine D.501 ir D.510 naudoti ir metaliniai trijų menčių propeleriai. Variklis Hispano-Suiza 12 Y (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Variklio Hispano-Suiza 12 Y brėžinys iš šono (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Variklio Hispano-Suiza 12 Y brėžinys iš galo (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Variklio Hispano-Suiza 12 Y brėžinys iš priekio (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Dewoitine D.501 L buvo su 20 mm patrankėle, įmontuota tarp cilindrų, šaudė per propelerio ašį. Du 7,9 mm kulkosvaidžiai MAC buvo įmontuoti sparnuose. Prietaisų lenta (paspaudus paveikslėlį jis padidės) Vairai (paspaudus paveikslėlį jis padidės) TECHNINIAI LĖKTUVO DUOMENYS: 12.09 mSparnų ilgis 7,85 mLėktuvo ilgis 2,63 mLėktuvo aukštis 16,16 m2 Sparnų plotas 1429 kgTuščio lėktuvo svoris 1921 kg Skridimo svoris 402 km/val.Maksimalus skridimo greitis 10500 mAukščio lubos 700 kmSkridimo nuotolis Dewoitine D.501.L Fotoalbumas |