De Havilland DH.82 „Tiger Moth"


Lietuvos Aero Klubo „Kregždė" ir „Kovas"




Pirmąjį D.H.82 „Tiger Moth" LAK nupirko Anglijoje, o J. Garolis parskraidino į Kauną 1936 m. gegužės 12 d. Jis pavadintas „Kregžde". Antrasis D.H.82 buvo įsigytas 1937 metais, kovo mėnesį iš Anglijos į Lietuvą atkeliavo laivu, o krikštynos įvyko balandžio 18 d., pavadinus jį „Kovu".D.H.82 tiko pradiniam mokymui, lavinimui, akrobatikai, buvo ekonomiškas, pavaldus, galėjo nusileisti ir mažose aikštelėse.
Pirmasis lėktuvas paženklintas LY-LAM, antrasis - LY-LAT.
D.H.82 - mišrios konstrukcijos biplanas, varomas oru aušinamo 6 cilindrų (vienoje eilėje) apversto (karteris viršuje) 130 AG variklio Gipsy III. Lėktuvui skrendant nugariniu skridimu, pilotui .reikėjo perjungti benzino padavimą iš bako, kuris buvo įrengtas ant lėktuvo grindų. „Kregždės" ir „Kovo" liemenys buvo dažyti tamsiai mėlynai, sparnai - sidabrinės spalvos.
Aviacijos švenčių metu „Karvelis", „Kregždė" ir „Kovas" surišti virvelėmis atlikdavo grupinę trejukės akrobatiką.



Lėktuvo D.H.82 duomenys:


8,9 m Sparnų ilgis
600 kgTuščio lėktuvo svoris
800 kgSkrendančio lėktuvo svoris
175 km/hDidžiausias greitis
150 km/hKelionės greitis
5500 mDidžiausias pakilimo aukštis
500 kmSkridimo tolis
Gipsy III, 130 AGVariklis

Šaltinis: V.Ašmenskas Lietuvos Aero Klubas 1927-1940 metais
El.variantą parengė: Nerijus Korbutas 2009


Susiję straipsniai:

Tigrinis Drugelis Lietuvos Padangėje

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis