Mokomasis lėktuvas Letov Š.18




Šį lėktuvą LAK'as 1934 m. vasarą perėmė iš J. Kumpikevičiaus, kuris buvo jį įsigijęs Čekoslovakijoje. Lietuvos pasiuntinybės Čekoslovakijoje vairuotojas Julius Kumpikevičius Prahos aeroklube išmokęs skraidyti ir įsigijęs čekišką mokomąjį lėktuvą Letov Š.18, paveiktas Dariaus ir Girėno skrydžio 1934 m. kovo mėnesį iš Prahos su nuotykiais ir keliais tarpiniais nutūpimais dėl gedimų atskrido į Kauną.
1934 m. balandį J. Kumpikevičiui mėginant grįžti į Prahą, Š.18 variklis sugedo ore. Teko priverstinai tūpti prie Kybartų ir lėktuvą palikti Lietuvoje.
Sudužus ANBO-II, J. Kumpikevičius lėktuvą perleido LAK'ui, kai prireikė mokyti IV-ąją LAK lakūnų laidą.
Š.18 - (Lietuvoje vadintas „Šmoliku") čekų firmos Letov (konstruktoriaus A. Šmoliko) medinės konstrukcijos biplanas, kurio liemuo buvo dengtas klijuota fanera, o sparnai - audiniu. Iš pradžių Š.18 buvo rausvai rudas, su čekiškos registracijos baltais ženklais OK-LIS, o po kapitalinio remonto nudažytas sidabrine spalva su raudona juosta (1936 m. buvo pagaminti nauji apatiniai sparnai, vietoj aplaužytų avarijos metu. Ženklai LY-LAP.






Lėktuvo Š.18 duomenys:


10,0 mSparnų ilgis
19,30 m2Sparnų plotas
6,68 mLiemens ilgis
345 kgTuščio lėktuvo svoris
555 kgSkrendančio lėktuvo svoris
140 km/hDidžiausias greitis
3500 mDidžiausias pakilimo aukštis
325 kmSkridimo tolis
„Walter NZ ", 60 AGVariklis


Šaltinis: V.Ašmenskas - Lietuvos Aero Klubas 1927-1940 metais 2007



SUSIJĘ


J.Kumpikevičius - Skrydis per Karpatus
Mokomasis lėktuvas Letov Š-18


FOTOGRAFIJOS












Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis