Lavinimosi sklandytuvas WWS-1 „Salamandra“





1940 m. likviduojamam LAK’ui atiteko dvi „Salamandros“. Su jomis buvo skraidoma 1940 - 44 m. Aukštagiryje ir Kulautuvoje.

Pirmasis WWS-1 egzempliorius pagamintas 1936 m. Krokuvos karinėse sklandytuvų dirbtuvėse (konstruktorius – V.Červinskis). „Salamandra“ netrukus pradėta gaminti serijomis ir tapo populiariausiu Lenkijoje sklandytuvu skriejimams šlaite. Iki 1939 m. pagaminta apie 150 vnt., o po karo – dar 350 (taip pat gaminta Jugoslavijoje, Rumunijoje, Kinijoje).

„Salamandra“ skrydyje


Medinės konstrukcijos sparnai – vieno lonžerono, priekyje dengti klijuota fanera, už lonžerono – audiniu, ir paremti spyriais iš plieninių vamzdžių. Liemenį sudaro gondola iš klijuotos faneros, dvi dėžutinės sijos, palaikančios uodegos plokštumas, sustandintos sukryžiuotomis atatampomis, o taip pat fiksuotos atatampomis į sparnus. Gondola turėjo gan aukštus bortus, todėl B.Oškinio patarimu Kulautuvoje mūsų sklandytojai gondolos priekyje įdėjo celiuloidinį langelį, pagerinantį matomumą.


Sklandytuvo WWS-1 „Salamandra“ projekcijos


Techniniai „Salamandros“ duomenys

Sparnų ilgis12,5 m
Sparnų plotas16,9 m²
Proilgis9,2
Tuščio sklandytuvo svoris110 kg
Skridimo svoris190 kg
Įkrovimas11,3 kg/m²
Aerodinaminė kokybė15
Minimalus žemėjimo greitis0,81 m/s
Normalus skridimo greitis56 km/h




G.Ramoška

Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis