Lavinimosi sklandytuvas WWS-1 „Salamandra“ |
||||||||||||||||||
1940 m. likviduojamam LAK’ui atiteko dvi „Salamandros“. Su jomis buvo skraidoma 1940 - 44 m. Aukštagiryje ir Kulautuvoje. Pirmasis WWS-1 egzempliorius pagamintas 1936 m. Krokuvos karinėse sklandytuvų dirbtuvėse (konstruktorius – V.Červinskis). „Salamandra“ netrukus pradėta gaminti serijomis ir tapo populiariausiu Lenkijoje sklandytuvu skriejimams šlaite. Iki 1939 m. pagaminta apie 150 vnt., o po karo – dar 350 (taip pat gaminta Jugoslavijoje, Rumunijoje, Kinijoje). „Salamandra“ skrydyje Medinės konstrukcijos sparnai – vieno lonžerono, priekyje dengti klijuota fanera, už lonžerono – audiniu, ir paremti spyriais iš plieninių vamzdžių. Liemenį sudaro gondola iš klijuotos faneros, dvi dėžutinės sijos, palaikančios uodegos plokštumas, sustandintos sukryžiuotomis atatampomis, o taip pat fiksuotos atatampomis į sparnus. Gondola turėjo gan aukštus bortus, todėl B.Oškinio patarimu Kulautuvoje mūsų sklandytojai gondolos priekyje įdėjo celiuloidinį langelį, pagerinantį matomumą. Sklandytuvo WWS-1 „Salamandra“ projekcijos Techniniai „Salamandros“ duomenys
G.Ramoška Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008 |