A.Paknio P-3 „Nerija“ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sėkmingai išbandęs dvivietį P-2, konstruktorius A. Paknys pradeda konstruoti medinį sklandytuvą šlaito skridimams. 1937 m. rugpjūčio 15 d. jis išbandomas ir pavadinamas „Nerija“ (P-3). Tai trečiasis A. Paknio kūrinys. Jo statybai buvo sugaišta 2700 darbo valandų. Liemuo apvalios formos, apkaltas klijuote. Piloto sėdynė gana erdvi, joje numatyta vieta parašiutui. Po pavaža yra kabliai amortizatoriniam startui ir velkamajam skridimui. Borto lentoje sumontuotos tik aukščio ir greičio rodyklės bei variometras. Lakūno kabina dengta. Jos gaubtą galima pakelti ir atlenkti atgal. Sparnai vieno lonžerono, be spyrių. Priešakinė sparno briauna aptraukta klijuote. Sparnas prie liemens tvirtinamas trimis taškais: dviem prie lonžerono ir vienu prie sparno įstrižainių, todėl jj galima lengvai ir greitai nuimti. Prie liemens sparnas yra teigiamos V formos, j galą plonėja. Jo profilis labai panašus j žuvėdros sparno (tokio profilio dažniausiai būna aukštos aerodinaminės kokybės sklandytuvų sparnai). Aukštumos vairai gana jautrūs, nes stabilizatoriaus plotas mažas. P-3 „Nerija“ projekcijos Techniniai sklandytuvo P-3 duomenys
Inž. VIKTORAS AŠMENSKAS SPARNAI, 1972/1 Nuotraukos iš Benvenuto Ivanausko archyvo Elektroniniam publikavimui parengė N.Korbutas 2-me puslapyje - A.Paknio P-3 „Nerijos“ aprašymas prieškario „Lietuvos sparnuose“ Eiti į puslapį >> |