Mokomasis sklandytuvas „Gandras“ (RRG „Zögling“) |
||||||||||||||||||
„Cioglingo“ pilotė 1931 m. LAK’as Vokietijoje nupirko tris šio mokomojo sklandytuvo brėžinių komplektus. Vienas buvo įteiktas Klaipėdos šaulių būriui vadovaujamam mokytojo Antanaičio. 1931 m. lapkričio 1 d. klaipėdiškiai pirmieji pasistatė sklandytuvą (pavadino jį „Aitvaru“) ir netrukus skraidymų metu jį sudaužė. Visiems sklandymo būreliams mokomųjų skraidymų metu pasitaiko laužyti sklandytuvus ir juos remontuoti. Tačiau Klaipėdoje remontuoti sulaužytą sklandytuvą entuziastų neatsirado, ir sklandymo būrelis iširo. Klaipėdos „Cioglingas“ Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus nuotrauka iš LIMIS fondoAntrąjį „Zögling“ brėžinių komplektą LAK’as perdavė A.Gustaičiui, o jis – aviacijos dirbtuvių staliui – Brinkiui, ir paprašė sklandytuvo statybą prižiūrėti aviacijos leitenantų Petro Skurausko ir Vitalio Milevičiaus. Sklandytuvas 1931 m. lapkritį buvo pastatytas ir 14 d. išbandytas ore. 1932 m. balandžio 22 d. per parodomuosius skraidymus, po stipraus amortizatorinio starto, aviacijos kursų lankytojos O.Steponaitytės nesuvaldytas sklandytuvas nukrito ir buvo palaužtas. Suremontuotu „Cioglingu“ 1932 m. rugsėjį skraidė Sklandymo mokyklos Pažaislyje mokiniai. Čia jis irgi neišvengė palaužimų, o 1933 metais nukeliavo į Nidos sklandymo mokyklą ir joje baigė savo eksploataciją. Su „Cioglingu“ nuo Nidos kopų Po „Cioglingo“ sparnu Dar du „Zögling“ egzemplioriai, pavadinti „Gandrais“, LAK’o užsakymu buvo pagaminti Aviacijos dirbtuvėse 1932 m. 1933 m. nugabenti į Nidos sklandymo mokyklą, skraidė iki 1936 metų. RRG-23 Zögling projekcija iš šono Techniniai „Gandro“ (RRG-23) duomenys
G.Ramoška Nuotraukos iš Benvenuto Ivanausko archyvo Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008 |