Atsargos leitenantai V.ADOMAVIČIUS irK.LISAUSKAS trokšta skristi iš Lietuvos Afrikon ir per pietini atlanta pietu amerikon.Iš P.JURGELOS knygos,Gal ka žinote ?
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Temos pavadinimas:
NEIVYKES SKRYDIS
Gerb. Andriau. Tavo žinutėje iš 24 žodžių yra 10 klaidų! Tinklalapyje apie Lietuvos aviacijos istoriją rašyti be lietuviškų raidžių - nedovanotina. Aš, kaip moderatorius, tokios rašybos netoleruoju. Bet kadangi forumas neturi taisyklių, tai nubausti tavęs negalima. Lai tavo rašyba lieka tavo sąžinės reikalu. Bet asmeniškai aš tokias žinutes ignoruoju ir į jas neatsakinėju. Šį kartą darau išimtį (turbūt pirmą ir paskutinį kartą) ir pratęsiu temą (beje, temos pavadinimą pataisiau).
Atsargos leitenantai V.Adomavičius ir K.Lisauskas tai turbūt šitie. Apie jų troškimą skristi į Afriką ir per Atlantą į Pietų Ameriką neteko nieko girdėti. Bet galima pasvarstyti apie tokio skrydžio galimybę. Toks sumanymas skristi per Atlantą (pietų) galėjo kilti po Dariaus ir Girėno skrydžio - t.y. tada, kai minėti karininkai jau buvo atsargoje. Įdomu, kokį lėktuvą jie, kažkokie eiliniai Lietuvos tarnautojai, būtų galėję panaudoti tam reikalui. Kokiomis lėšomis paruoštų lėktuvą tolimiems perskridimams? Netgi jei būtų skrendama etapais, o numatomas Atlanto perskridimas jo siauriausioje vietoje (iš Dakaro į Brazilijos miestą Natalį - 3000 km, iš Gvinėjos Bisau į Natalį - 2900 km), vis tiek toks lėktuvas turėtų būti apskaičiuotas įveikti nuotoliui su atsarga - t.y. ne mažiau kaip 3500 km. Reiškia paprastas serijinis lėktuvas netinka. Reikalingas perdirbimas. Galima skristi ir per Žaliojo Rago salas (dabar Kabo Verdė). Iš Prajos į Natalį - 2700 km, ekonomija nedidelė - apie 300 km. Ir neaišku ar tose salose tais laikais būtų buvę įmanoma apsirūpinti benzinu. Dar apie lakūnus. Įdomus faktas, kad abu buvo išėję į atsargą ir išėję savo noru. Kokios to galėjo būti priežastys? Bandau spėlioti: 1.Aviacija nebuvo jų pašaukimas. 2.Buvo negabūs lakūnai ir nesisekė tarnyboje. 3.Turėjo sveikatos problemų. Bet kuriuo atveju tokie žmonės negalėjo tapti transatlantiniais lakūnais. Tokiems skrydžiams reikia ekstra klasės lakūnų ir nemenko patyrimo. O iš kur tas patyrimas ir skraidyminė praktika, jei jau kurį laiką esi atsargoje?
Labai atsiprašau stengsiuosi rašyti lietuviškai. Ne ranka rašau kompiuteris ne naujas.
Dėl kompiuterio naujumo ar senumo, galiu pasakyti tik tiek: Pats aš taisau kompiuterius, ir tereikia, padaryti taip: Pradėti->Valdymo skydas->Regiono ir kalbos pasirinktys->Atsiverus tai lentelei, viršuje, antras iš kairės pasirinkimas Kalbos, ir iš sarašo pasirenkame Lithaunia. Paspaudžiame "Taikyti" ir, kai rašysite, ir norėsite lietuvių kalba rašyti, paspauskite SHIFT+ALT, ir atsiras LT. Jei iš karto neatsiras, spauskite ta kombinaciją, kol atsiras LT. Ir tada jau rašysite lietuvių kalba.