Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
"Lituanicos" pašovimo versija
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2011 Rgp 04 d., 14:54
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Robitt rašė ...

Bet profesorius J. Žilinskas tvirtino, kad LAKŪNŲ KŪNUOSE RADĘS KULKŲ. Tai dabar man pasakykit, kas lėktuvą nuvairavo iki katastrofos vietos? Jei lakūnai sužeisti, ar gal net nušauti?

Lakūnai nei nušauti, nei sužeisti nebuvo. Ir jokių kulkų ten nerado.

O dėl J.Žilinsko kalbų tai tikrai labai neaišku. Aktą 1933 m. pasirašė, o vėliau jau po karo, Amerikoje, lyg tai pakeitė nuomonę.
Gal buvo susipykęs su kolega dr. K.Oželiu. Tokiais atvejais kartais būna, kad kai vienas sako vienaip, kitas būtinai priešingai. Bet čia tik mano paspėliojimai.
Į viršų
Robitt
2011 Rgp 04 d., 17:43
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Nu va, gerbiamas kolega Kirai, todel aš ir savo pamastimuose, parašiau apie J Žilinską negerai, nes jis paprasčiausiai melavo. Kam to reikėjo, net nenumanau, bet kam pilti toki žibalą į ugnį, jei to net nebuvo? Tu prašei įrodymų, aš pateikiau L.Ž. straipsnį, ir iš jo paėmiau ištrauką, ir viso straipsnio nuorodą įkeliau čia. Be to aš ten parašiau tam savo rašinį, savo versiją, spėliojimus, ir tik labai mažai faktų pateikiau. Pateikiau tik tai, kad tokie rimti žmonės tvirtino, kad pašauti, o aš tuo remdamasis tai paneigiau
Į viršų
Kiras
2011 Rgp 05 d., 15:17
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Robitt, atrodo, ne taip mane supratai. Dėl J.Žilinsko kritikos aš nieko prieš.

Aš dėl V.Milevičiaus. Tu, Robitt, Milevičiui priskyrei frazę: "radau kulką".
Taip jis nesakė. V.Milevičius teigė, kad prisimena atvejį, kaip kažkas surado kulką. O tai ne tas pats.
Ta proga pateikiu nuorodą į Biržų laikraščio "Šiaurės rytai" puslapį, kur yra A.Butkevičiaus straipsnis apie V.Milevičių "Aviacijos aušros liudytojas". Ten yra ir apie kulkos suradimą. Ir būtent tai, kad kulkos "Lituanikos" nuolaužose suradėjas yra Petrulis, o ne kas nors kitas! Ir jokiu būdu ne V.Milevičius.
Į viršų
Robitt
2011 Rgp 05 d., 17:02
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Oj, tada labai atsiprasau, pasistenksiu ta klaida pataisyti. Aciu, Kirai uz pastabuma tau.
Į viršų
Robitt
2012 Bir 01 d., 14:45
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Dar ka noriu šioje temoje pridurti. ne taip senai radau PDF formatu knygą Nijolės Dariūtės-Mašatrienės "Darius ir Girėnas. Dokumentai". Na perskaičiau ne visą, o tai kas mane ir domino: Teismo medicinos ekspertų išvados, ir jų nurodomos priežastys. Taigi, ir toje knygoje, pateikiama, ekspertų konkreti išvada: "Pašovimo -ymių nerasta", ir kad ir kaip kažkas kalbėtų, kad esą kulkos rastos, paslėptos, ir t.t. Lakūnai žuvo nuo sužalojimų. beje tokie sužalojimai, mano nuomone atsirado po smūgio, nes variklis dirbo lėktuvo iki kontakto su medžiais arba su žeme (tas nesvarbu) bet smyugis buvo tikrai kad stiprus, nes remiantis TME išvada, dauguma lakūnų kaulai sulaužyti mirtinai.
Į viršų
Robitt
2012 Rgs 04 d., 20:23
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Kiras rase: "Lituanika", ieškodama tūpimo vietos turėjo išnirti iš debesų ir skristi žemiau jų. Taigi, apie tik 50 - 150 m aukštyje.

O Pusys kokio aukscio buvo aukstumoje? Kiek metru i virsu? Va ka sako V. Kensgaila, pats su savo sukonstruota Lituanica skraides katastrofos zonoje: <...>„Pats turėjau galimybę savo sukonstruota „Lituanicos“ kopija paskraidyti tragedijos zonoje.

Vieta ten, sakyčiau, keistoka: iš vienos pusės - labai aukštas šlaitas, tačiau žiūrint iš kitos pusės, šlaitas atrodo gerokai žemesnis ir apaugęs medžiais.

Bandydamas žemai praskristi ir imituodamas legendinės „Lituanicos“ situaciją, pats vos neužsikabinau už medžių viršūnių.

Galbūt tąnakt lakūnai pamatė spingsinčias kaimo šviesas ir mėgino leistis, tačiau neišlaikė pakankamo aukščio virš medžių“<...> (visas straipsnis čia: http://www.lrytas.lt/-12159892271215021116-p2-lituanicos-%C5%BE%C5%ABtis-apaugo-naujomis-versijomis.htm ). Tai vat, uzkliuti toje vietoje uz medziu, ne taip jau ir sunku...
Į viršų
Kiras
2012 Rgs 04 d., 21:17
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Robitt rašė ...

O Pusys kokio aukscio buvo aukstumoje? Kiek metru i virsu?

Vienas forumo dalyvis, dabar jau pašalintas, anksčiau buvo įkėlęs visokių žemėlapių nuorodų. Tai aš parsisiunčiau tarybinių Lietuvos žemėlapių masteliu 1:50. Štai tokiuose žemėlapiuose yra duomenys apie medžių aukščius miškuose. Lietuvoje šie aukščiai svyruoja nuo 15 iki 26 metrų. Eglės aukštesnės, kiti medžiai kiek žemesni. Vienu žodžiu vidurkis apie 20 metrų. Manau, kad ir prie Soldino medžiai turėjo būti panašaus aukščio.
Taigi, skrendant nakties tamsoje, be šviesų, 50 m aukštyje - užkliūti už 20 metrų aukščio medžių, augančių ant kalvos - na patys suprantat...
Į viršų
Robitt
2012 Rgs 04 d., 23:32
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Kiras rašė ...

Robitt rašė ...

O Pusys kokio aukscio buvo aukstumoje? Kiek metru i virsu?

Vienas forumo dalyvis, dabar jau pašalintas, anksčiau buvo įkėlęs visokių žemėlapių nuorodų. Tai aš parsisiunčiau tarybinių Lietuvos žemėlapių masteliu 1:50. Štai tokiuose žemėlapiuose yra duomenys apie medžių aukščius miškuose. Lietuvoje šie aukščiai svyruoja nuo 15 iki 26 metrų. Eglės aukštesnės, kiti medžiai kiek žemesni. Vienu žodžiu vidurkis apie 20 metrų. Manau, kad ir prie Soldino medžiai turėjo būti panašaus aukščio.
Taigi, skrendant nakties tamsoje, be šviesų, 50 m aukštyje - užkliūti už 20 metrų aukščio medžių, augančių ant kalvos - na patys suprantat...


O koks kalvos auksti? Sudek viska i viena visuma, gal ir iseis 50 metru?
Į viršų
Kiras
2012 Rgs 07 d., 21:37
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Robitt rašė ...

O Pusys kokio aukscio buvo aukstumoje? Kiek metru i virsu?

O koks kalvos aukstis?


Vokečių tyrimo pranešime yra rašoma tiksliai apie medžių aukštį:

Lėktuvo skeveldros buvo išsklaidytos apie 80 m diametro rate. Iš rastų katastrofos vietoje pėdsakų galima nustatyti; kad lėktuvas darydamas dideliu greičiu plokščią posūkį kairėn kliuvo kairiuoju sparnu už maždaug 14 m aukščio pušies viršūnės, ir toliau besisukdamas kairėn dėl įvykusio staigaus sustabdymo lėktuvas nukrito pryšakiu žemyn. Prie pirmo pušies palietimo kairiuoju sparnu, galas sparno buvo nuplėštas, o per 25 metrus motoras sudavė 10 m aukštyje į 12 m aukščio pušį (žr. pried. 4); tolimesnis sukimasis kairėn pasibaigė ir prasidėjo paskutinė kritimo fazė. Per 50 m nuo šitos pušies lėktuvas susidavė į žemę išmušdamas apie 30 cm gilumo duobę. Visai sutriuškintas lėktuvo liemuo gulėjo apie 15 m pusiau kairėj ir priekyje nuo susidavimo vietos ir buvo atsirėmęs į storą medį. Motoras buvo išplėštas ir gulėjo apie 8-10 m nuo lėktuvo laužo (žr. pried. 4 pav.). Skridimo greitis buvęs labai didelis, nes per paskutinius kritimo 50 m 4 storos pušys smūgio vietoje visai lygiai nulaužtos (žr. pav. 4).

Gaila nėra tų priedų. (Būtų įdomu pažiūrėti avarijos schemą).

Dėl kalvų aukščio. Įdedu tokį seną vokišką žemėlapį. Reiktų jį atidžiai panagrinėti.



Mastelis 1:50 000, tie kvadratai yra 1x1 km.
Altitudžių linijos - rudos, kas 10 m ištisinės, tarpinės (5 m) punktyrinės. Aukščiai surašyti rudais skaičiukais.
Taigi vietovės aukštis svyruoja tarp 60 ir 70 metrų. Avarijos vietoje apie 65 m .
Į viršų
Robitt
2012 Rgs 08 d., 08:36
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Na va. Jei aš neklystu, kažkurioje temoje buvo rašyta ir diskutuota, kad galėjo būti paklaida lėktuvo aukštimatyje. (Rodytas aukštis virš jūros lygio neatitiko tikro aukščio), ko pasekoje buvo galima užkliūti už medžių viršūnių. Nesu 100 procentų tikras, ar taip galėjo būti, tačiau iš dalies įmanoa, kad dėl aukštimaio klaidos, lėktuvas galėjo darydamas posūkį užkliūti.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook