Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Įvairios temos :: Pokalbiai po sparnu...
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Diskusijos apie konkursinius straipsnius be vertinimo
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Prunce
2010 Spa 24 d., 00:15
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
liepos 17 d. 24 val. 36 min (Berlyno laiku) žuvo tuometinėje Vokietijoje, šalia Kuhdamm kaimo,

1934 metais ALTASS iš Lockheed Aircraft Co. Dirbtuvių įsigyjo Lockheed Vega

Chm - chm - chm... Kas užkliuvo?

[ Redaguota 2010 Spa 24 d., 00:17 ]
Į viršų
Paulius
2010 Spa 24 d., 13:58
Paulius
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 16:30
Pranešimų: 122
Gal kas gali parodyt kaip tos aliuminio rudys realiai atrodo?
Į viršų
arecibo
2010 Spa 24 d., 15:04
Svečias
Gal kas gali parodyt kaip tos aliuminio rudys realiai atrodo?

Štai tinkamas PVZ. Trys viename :



Sparneliai - gelž. skarda, žiedas - varis, korpusas - aliuminis, pažeistas oksidų.

p.s. nuotraukoje - aviacinės bombos laikrodinio mechanizmo dalis, neturinti jokių sprogmenų
Į viršų
Autorius
2010 Spa 24 d., 16:58
Užsiregistravęs dalyvis #174
Prisijungta: 2010 Spa 20 d., 21:21
Pranešimų: 10
Prunce rašė ...

Vadinasi, visi chemikai yra durniai ir taškas...

Prieš argumentus šneku argumentais. Prieš emocijas - neturiu kozirių...

Konkurso dalyvis Nr.2
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Spa 24 d., 19:55
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087
Elas rašė ...

eppanzer rašė ...

Kolegos, ar jums ne gėda taip piktybiškai nebalsuoti?



Man aktualiausias ir labiausiai patiko straipsnis Nr. 5. – „1919m. laikinoji Lietuvos kariuomenės uniforma. Pirmoji Karo aviacijos uniforma.“
Aš šiam straipsniui skiriu – 4 balus.
Galima buvo tik pateikti papildomą informacija, kad Aviacijos dalių trafaretas – propeleris su sparneliais, kaip ir daugelis ankstyvojo Nepriklausomybės laikotarpio kariuomenės simbolių atkeliavo kartu su JAV uniformų siunta. Apie tai rašo knygose A. Astikas, V. Statkus.
Taip pat naudodamasis proga bandau rasti atsakymus į klausimus: Kokia yra kareivių laipsnių žymėjimų istorija? Iš kur šie simboliai atsirado? Ar tai tėra JAV kariuomenės laipsnių kopija? Taip pat bandau rasti laipsnių pavadinimų kilmę: grandinis, puskarininkis, viršila? Gaila, bet šiame straipsnyje atsakymų nėra, o gal kas žinote?







Autorius rašė ...

Trumpai atsakant į prieš tai išsakytus Elo pastebėjimu:

Galima buvo tik pateikti papildomą informacija, kad Aviacijos dalių trafaretas – propeleris su sparneliais, kaip ir daugelis ankstyvojo Nepriklausomybės laikotarpio kariuomenės simbolių atkeliavo kartu su JAV uniformų siunta. Apie tai rašo knygose A. Astikas, V. Statkus.


Šį faktą laikome įsisenėjusia istoriografine klaida, nes aviacijos dalies trafaretas antpečiuose pradėtas nešioti gerokai anksčiau nei į Lietuvą atkeliavo JAV uniformų siuntą. Detaliau panagrinėjus nuotraukas trafaretą galima rasti jau 1919 m. pavasario/vasaros nuotraukose. Jo forma išliko praktiškai nepakitus ir vėlesnio modelio uniformose.

Taip pat naudodamasis proga bandau rasti atsakymus į klausimus: Kokia yra kareivių laipsnių žymėjimų istorija? Iš kur šie simboliai atsirado? Ar tai tėra JAV kariuomenės laipsnių kopija?


Laipsnių suformavimas Lietuvos kariuomenėje 1919 m. yra būdingas visoms besikuriančioms kariuomenėms – pirma pareigos, vėliau kariniai laipsniai. Ką turite galvoje simboliai? Į klausimą ar tai yra nusižiūrėta nuo JAV – tvirtai galima atsakyti ne, nes kareivių laipsniai JAV žymimi ant rankovės varnelėmis, o Lietuvos kariuomenėje ant apykaklės brūkšniukais, karininkų laipsnių žymėjimas taip pat skiriasi. Trumpai tariant pati sistema skirtinga.
Laipsnių žymėjimo tradicija, simboliai ir pan. yra plati tema, todėl „sukišti“ viską į vieną apžvalgą sunku.

Taip pat bandau rasti laipsnių pavadinimų kilmę: grandinis, puskarininkis, viršila? Gaila, bet šiame straipsnyje atsakymų nėra, o gal kas žinote?


Straipsnio tikslas nebuvo lingvistinė karinių terminų analizė. Manau, nesunkiai tokius atsakymus galima gautis kreipusis į Valstybinę lietuvių kalbos komisiją, adresas internete - http://www.vlkk.lt/
Tikėtina – kad tai lietuvių kalbos naujadarai, sukurti norminat lietuvių kalbą.

Konkurso dalyvis Nr.4


Į viršų
Autorius
2010 Spa 24 d., 19:58
Užsiregistravęs dalyvis #174
Prisijungta: 2010 Spa 20 d., 21:21
Pranešimų: 10
sky76v rašė ...

ar autorius gali patvirtinti, kad visi „Lituanicos“ bakai buvo sudėti nauji? (Prisiminkim standartinius Bellancos sparninius bakus).

Taip, tikriausiai, „Lituanikoje“ buvo palikti du „Belankos“ bakai (po 44 galonus talpos). Nors nesu radęs niekur apie tai parašyta, bet logiška: kam keisti tai kas yra. Ir jie buvo lėktuvo „pažastyse“ - t.y. arčiausiai liemens (kažkur apie tas „pažastis“ esu skaitęs). Papildomi bakai buvo padaryti liemenyje (220 ir 185 galonų talpos), bei du papildomi sparnuose (75 ir 76 galonų). Šie, aišku, toliau nuo liemens.
„Lituanikos“ brėžinys su sparninių bakų padėtimi (bakų talpa raudonai užrašyta mano).



Apie tai, kurie bakai pirmiausia buvo išnaudojami - taip pat niekur nesu radęs aprašyta, bet logiška seka būtų tokia: pirmiausia iš liemens bakų. Dėl šių bakų galimybės panaudoti lėktuvo plūdurumui, jei tektų priverstinai leistis vandenyne, o taipogi dėl galimybės supilti benziną iš papildomų kanistrų. Antroje eilėje iš išorinių sparninių bakų - dėl lėktuvo skersinio pastovumo ir lengvesnio pavaldumo. Ir paskiausiai iš vidinių sparnų bakų - t.y iš senųjų „Belankos“.
Katastrofos metu iš vidinių sparninių bakų iš vis gal tik tik buvo pradėta naudoti - du bakai po 44 galonus - viso apie 330 litrų - tiek maždaug (su atsarga) turėjo būti, kad pasiektų Kauną.
Galimas daiktas, kad bėdos dėl filtro užsikišimo pasireiškė tada, kai buvo „sausai“ išnaudoti tie išoriniai sparniniai bakai - t.y. būtent naujieji, kurie negalėjo taip greit sukoroduoti.
Taigi dar kartą tvirtinu, kad į benzino filtrą patekti aliuminio korozijos produktų negalėjo, nes nebuvo iš kur. Ten galėjo patekti aliuminio drožlių, likusių nuo naujų bakų gamybos proceso, arba benzino nešvarumų (jei mechanikas, pildydamas lėktuvo bakus transatlantiniam skrydžiui, patingėjo benziną prakošti).

O dėl ginčo su Prunce ar aliuminis koroduoja, tai cituoju jį patį:
Aliuminis yra gana aktyvus metalas, kurio realiai pamatyti neleidžia jo apsauginė aliuminio oksido (korozijos, oksidacijos, rūdijimo, degimo) produktas. Aliuminio oksidas yra atsparus beveik visiems naturaliems poveikiams, egzistuojantiems gamtoje.
Aliuminis yra chemiškai aktyvus ir lengvai savaime pasyvuojasi – pasidengia iki 2x10-4 mm storio labai patvaria ir nepralaidžia aliuminio oksido Al2O3 plėvele.
Tą patį patvirtina ir LDE aliuminio aprašymas. Ten dar yra tokie žodžiai:
Aliuminis yra atsparus korozijai koncentruotose azoto ir sieros rūgštyse, vandenyje, vandens tirpaluose, drėgnose dujose, kai tirpalų pH nuo 4 iki 9. Šarminiai tirpalai, kurių pH > 9, greitai suardo aliuminį, sudarydami tirpius aliuminatus. Aliuminis taip pat nepatvarus rūgštyse, neturinčiose oksiduojančių savybių.

Viskas čia surašyta teisingai, tik pačiam Pruncei, matyt, nesuprantama. Chemija - mokslas rimtas.

Nelabai suprantu, kodėl esu taip atakuojamas. Na suradau netikslų išsireiškimą, jį pakomentavau. Bet ten pat rašiau:
Vis dėlto, manyčiau, jog šis A.Gustaičio komisijos akto netikslumas nėra esminis: benzino filtras buvo užterštas, o tai trikdis benzinui tekėti. O kuo užteršta – „rūdimis“ ar drožlėmis – ne taip svarbu.

sky76v rašė ...

Šiaip tai čia išeina ginčas dėl žodžio, bet dėl to pačio žodžio abejoti Gustaičio komisijos kompetencija, atsiprašau.

Niekur neteigiu, kad abejoju kompetecija. O nuo klaidelių niekas nėra apsaugotas. Neklysta tik dievai.

Konkurso dalyvis Nr.2

Į viršų
Kiras
2010 Spa 27 d., 18:22
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Autorius Nr.3 rašė ...

tai prašyčiau man ''neišmanėliui'' duoti pvz. Būčiau labai dėkingas.

Panagrinėkim šį sakinuką:
Lėktuvuose, be kompasų, buvo žiroskopai, vėjo nunešimui matuoti, įtaisyti dervometrai, bet neturėjo nei radijo, nei astronominių orientavimosi prietaisų.

Na, kad prietaisai "įdomiai" pavadinti, nelabai didelė bėda. Vienur raidelė iškrito - kam nebūna, kitur vietoj įprasto žodžio įdėtas prancūziškos kilmės - irgi ne didelė bėda. Suprasti galima.
Bet prašyčiau paaiškinti kas buvo įtaisyti vėjo nunešimui matuoti: derivometrai ar gyroskopai?

Situacija panaši į klasikinę: "Bausti negalima pasigailėti".
Skyryba irgi turi reikšmę.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Spa 27 d., 20:40
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087
Autorius rašė ...

AntanaZ rašė ...

V vieta. Lietuvos aviacija (1930-1940)

Straipsnis primena studento darbą
Gal todėl,kad tai ir yra gimnazisto darbas
AntanaZ rašė ...
skubei sukurpta paskutinią naktį prieš atsiskaitymą.
aha, kažkaip tai dirbau 2 savaites
AntanaZ rašė ...
Copy >Paste principu.
būtų gerai,jei iš knygos i kompiuterį galėtai copy ir paste daryti
AntanaZ rašė ...
Įkelta daug fotografijų tik tam, kad padidinti apimtį ...
fotografijos įkeltos,kad būtų įdomiau,apimtis manęs nedomina
AntanaZ rašė ...
Nei aiškio įžangos
O kuo netinka mano įžanga?
AntanaZ rašė ...
po pirmo skyrelio - įkelta lentelė be JOKIŲ komentarų
Kaip be jokių komentarų? Lietuvos aviacijos lėktuvai 1930-1940 (nesupratau,ko trūksta?)
AntanaZ rašė ...
(tipo kam reikia susigaudys ir taip)
Nesupratau šito dalyko,malonėkite pakomentuoti.
AntanaZ rašė ...
Faktai išmėtyti, jokio nuoseklumo
Ta prasme išmėtyti?
AntanaZ rašė ...
Gale visiškai jokių išvadų ar apibendrinimo
Išvadas darykite patys.....( įpratimas iš mokyklos)
AntanaZ rašė ...
straipsnis baigiasi avarijų fotografijomis.
Nu ir?
AntanaZ rašė ...

Ačiū rašusiems - buvo labai įdomu.
Taip labai įdomiai užsipulti patį praščiausią darbą? Su tokiais,kaip įkelta daug foto,kad padidntų apimtį ir pan... Juokinat mane, apimtis manęs nedomina! Ir dar: darbas 2 savaičių. Priežastys: mokykla,kontitucijos egzamino ruošimasis(kuriame, be to pasisekė labai gerai,perėjau į antrą turą 28/30 ir antro turo darabs išsiųstas į Vilnių 18/19) Ir dar įvairios problemos dėl ko mokiniai ''neturi laiko'' aišku ypač,kad šiais metais laukia egzaminai . Patarimas jei jau puolat tokiais terminais tai prašyčiau man ''neišmanėliui'' duoti pvz. Būčiau labai dėkingas.


Į viršų
AntanaZ
2010 Spa 28 d., 09:01
AntanaZ
Užsiregistravęs dalyvis #143
Prisijungta: 2010 Bal 29 d., 08:28
Pranešimų: 299
Visi pirma - esi šaunuolis, kad parašei straipsnį konkursui (nes daugelis - tame tarpe ir aš to nesugebėjo). Nei čia tave kas puola, nei tu labai čia teisinkis. Gal kam patiks tavo straipsnis - skirs tau pirmą vietą. Yra penkios vietos, mano nuomone tavo straipsnis vertas penktos. BET tai tik mano nuomonė kurią pagrindžiau. Kiti vertintojai įvertins kitaip. Nieko nenorėjau nei įžeist, nei pažemint ir ko mažiausiai trokštu - tai kad mano kritika atbaidytų tamstą nuo sekančių straipsnių rašymo. Galėsim detaliau aptarti tavo kūrinį.
Į viršų
Autorius
2010 Spa 28 d., 11:59
Užsiregistravęs dalyvis #174
Prisijungta: 2010 Spa 20 d., 21:21
Pranešimų: 10
Kiras rašė ...

Bet prašyčiau paaiškinti kas buvo įtaisyti vėjo nunešimui matuoti: derivometrai ar gyroskopai?

Manau jau jūs labiau nusimanot šitoje situacijoje negu aš
Kiras rašė ...
Situacija panaši į klasikinę: "Bausti negalima pasigailėti".
Skyryba irgi turi reikšmę.

o čia nesupratau prie ko...


[ Redaguota 2010 Spa 28 d., 12:00 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook