Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Kolegos administratoriai administracijoje susiginčijo dėl F.Vaitkaus nusileidimo priežasties: kolega Pijus buvo parašęs "priverstinai nusileido" argumentuodamas siurblio gedimu ir kt. , o kolega Kiras užprotestavo ir sako, kad taip rašyti nederėtų, kadangi F.Vaitkaus tūpimas buvo sąmoningas, įvertinus savo nuovargį, o ne įtakojamas gedimų.
Iš kažkokio straipsnio:
Kaip teigia aviacijos istorikai, iki šiol neaišku, kodėl F. Vaitkus apskritai nusprendė tūpti Airijoje. 1935 m. rugsėjo 21 dieną iš Niujorko pakilusi "Lituanica II" buvo nuskridusi 5100 km. Lėktuvo bake dar buvo likę apie 640 litrų benzino. Tokio kiekio būtų užtekę pasiekti Kauną. Oficialiai iki šiol manoma, kad lakūnas, matyt, neištvėrė psichologinės įtampos, vienišas skrisdamas per audros debesis, nematydamas nei vandenyno, nei dangaus.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Šiandien sukanka 75 metai nuo"Lituanikos-2" skrydžio...
Kaip reikėtų vertinti šį Felikso Vaitkaus skridimą? Mane visuomet apima dvejopi jausmai. Viena vertus, F.Vaitkus užduoties neįvykdė - į Kauną neatskrido, ir svarbiausia - sudaužė lėktuvą. Bet vis dėlto, jis perskrido Atlantą. Vienas!
Vertinant F.Vaitkaus skrydį, nejučiom gaunasi palyginimas su S.Dariaus ir S.Girėno skridimu.
F.Vaitkaus turėjo geresnį lėktuvą. Lokhed Vega 5B perdirbta į "Lituaniką 2", buvo greitesnė, turėjo galingesnį variklį už S.Dariaus ir S.Girėno "Lituaniką". Buvo geriau aprūpinta prietaisais - turėjo radijo imtuvą ir radijo kompasą. F.Vaitkus neturėjo pinigų stygiaus, jam pačiam nereikėjo rūpintis lėšų gavimu, kaip kad Dariui su Girėnu. Viską padarė ALTASS. F.Vaitkus iš esmės buvo samdytas lakūnas. Gal dėl to ir skrydžio motyvacija buvo ne tokia... Gal dėl to ir nuskrido 1300 km arčiau, nei Darius ir Girėnas.
Bet vis dėlto, Feliksas Vaitkus yra vienintelis lietuvis perskridęs Atlantą VIENAS! Solo fly. O tai yra tikrai nepaprastas skridimas.