Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1315
JG52 rašė ...
Įdomu, kas ten per sukryžiuoti strypai (trosai?) ant priekinio kabinos stiklo? Jų lyg ir nebuvo "Lituanicai" skrendant per Atlantą.
Liemens rėmo atatampos. Yra visuose tarprėmiuose, bet atvirai matomos tik prie priekinio stiklo: Iš lauko gali nesimatyti dėl stiklo blizgesio. Jas turi visos „Bellancos“, taip pat ir atstatytoji Havajų.
„Bellanca CH“ buvo gaminamos su dviejų tipų važiuoklėmis - „pasagos“ formos (kaip Pal Waukee, būsimoji „Lituanica“) ir piramidinėmis, kaip atstatytoji Havajų. Pirmųjų turbūt buvo mažiau, bet tikrai ne vienintelė „Lituanica“.
Ko gero, dviejų tipų buvo ir kilio krypties vairai: vienas - kaip Dariaus ir Girėno (ir ne tik) Bellancoje, kitas - kaip atstatytoje.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Kažką panašaus ir maniau.
Bet kaip sakoma, atsakymas gimdo naujų klausimų eilę: Ar Darius-Girėnas naudojo? Gal čia tik Belankos reliktas? Jei naudojo, tai iš kokio šaltinio maitininosi? Lituanikoj lyg tai nebuvo nei generatoriaus, nei akumuliatorių. Kokios spalvos šviesa? O ant sparnų galų ar kas nors panašaus buvo?
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1315
Buvo ir ant sparnų galų:
Spalvos tikriausiai standartinės – kairėj raudona, dešinėj žalia, gale balta. Dėl elektros tiekimo nežinau. Gal turbinėlė liemens viršuje buvo generatorius.
Spalvos tikriausiai standartinės – kairėj raudona, dešinėj žalia, gale balta. Dėl elektros tiekimo nežinau. Gal turbinėlė liemens viršuje buvo generatorius.
manau kad ta turbinėlė ir buvo generatorius. Čia jei ką, mano prielaida: 12 V srovei, išmaitinti toms navigacinems lemputėms, didelio generatoriaus ir nereikia. Taigi, lektuvui skrendant į priekį, malūnėlis sukasi, ir tiekia elektros energiją. Beje dar užduosiu klausyma: O kaip užvedamas buvo Lituanicos variklis, jei nebuvo akumuliatoriuas? Gal kas galit išsamiai paaiškinti?
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Robitt rašė ...
manau kad ta turbinėlė ir buvo generatorius. Čia jei ką, mano prielaida: 12 V srovei, išmaitinti toms navigacinems lemputėms, didelio generatoriaus ir nereikia. Taigi, lektuvui skrendant į priekį, malūnėlis sukasi, ir tiekia elektros energiją.
Ta turbinėlė buvo indukcinio kompaso. Apie tai diskutavome šioje temoje prieš 3 metus.
Robitt rašė ...
Beje dar užduosiu klausyma: O kaip užvedamas buvo Lituanicos variklis, jei nebuvo akumuliatoriuas? Gal kas galit išsamiai paaiškinti?
Geras klausimas. Nors pakankamai domiuosi "Lituanikos" skrydžiu, bet apie šitą dalyką - kaip užvedamas lėktuvas - niekada ir nepagalvojau. Na, kad akumuliatoriaus ir starterio nebuvo, tai tikrai aišku.
Spėju, kad "rankiniu" starteriu, t.y. propelerį pasukdavo ranka.
manau kad ta turbinėlė ir buvo generatorius. Čia jei ką, mano prielaida: 12 V srovei, išmaitinti toms navigacinems lemputėms, didelio generatoriaus ir nereikia. Taigi, lektuvui skrendant į priekį, malūnėlis sukasi, ir tiekia elektros energiją.
Ta turbinėlė buvo indukcinio kompaso. Apie tai diskutavome šioje temoje prieš 3 metus.
Robitt rašė ...
Beje dar užduosiu klausyma: O kaip užvedamas buvo Lituanicos variklis, jei nebuvo akumuliatoriuas? Gal kas galit išsamiai paaiškinti?
Geras klausimas. Nors pakankamai domiuosi "Lituanikos" skrydžiu, bet apie šitą dalyką - kaip užvedamas lėktuvas - niekada ir nepagalvojau. Na, kad akumuliatoriaus ir starterio nebuvo, tai tikrai aišku.
Spėju, kad "rankiniu" starteriu, t.y. propelerį pasukdavo ranka.
Nu man irgi kažkaip dabar šmėstelėjo mintis, kad rankiniu būdu. Nei starterio elektromagnetinio, nei akumuliatoriaus... Šiaip tuo laiku jau buvo elektromagnetinis starteris, bet dėl svorio ir pinigų trūkumo jo nemontavo. Tiek starteris, tiek akumuliatorius ir nemažai kainavo, ir nemažai svorio dar pridėjęs būtų, o lėktuvas ir taip perkrautas buvo juk...