Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1313
# Regimantas Adomaitis - Djedonė Tikriausiai Dieudone Costesas - transtlantinis lakūnas, lankęsis Lietuvoje, iš kurio Aeroklubas vėliau įsigijo „Caudroną“.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Pijus rašė ...
Šie personažai tikrovėje tikriausiai neegzistavo. Jie sukurti tam, kad pagyvintų filmo veiksmą. Karkos Kazimieras - vaizduoja tipinį Amerikos lietuvį. Žmogus baugus, nenori neaiškiems dalykams išleisti pinigų. Jis vaizduoja tą skeptiškąją išeivių dalį, kurią reikėjo įtikinti.
Matyt, tikrai taip ir yra. Nes Dariaus giminių, draugų ir rėmėjų rate jokio Tado ir Kazimiero nebuvo.
JG52 rašė ...
Tiesa, lėktuvas (Bellanca, Lituanica) galėjo būti daugiau, detaliau (tame tarpe - iš vidaus) rodomas.
Na, Kensgailos "Lituanikos" replika, naudota filme, iš išorės labai panaši į "Lituaniką", bet vidus, vis tik, labiau yra JAK-12. Filme viename epizode, kai nustatomas kursas - aiškiai matyti, kad kompasai ne "Lituanikos".
Kita vertus, sutinku su JG52, jog filmo kūrėjai, turėdami skraidančią "Belankos", o vėliau ir "Lituanikos" kopiją, per mažai rodė epizodų su šiais lėktuvais. Kažkodėl labiau užsižaidė su biplano muliažu, kuris buvo paverstas ir "Albatrosu" ir "Waco", ir dar kažin kuo...
Kinematografininkai turi savitą supratimą, kuris su aviaciniu požiūriu nelabai sutampa. Pvz. aš nesuprantu, ką norėta pavaizduoti tame epizode, kur lėktuvas patiria incidentą? Aviaciją išmanančiam žmogui toks dalykas, kai lėktuvas spausdamas iš visų jėgų pralekia visą pakilimo tako ilgį ir neatsiplėšia nuo žemės - pasekmė - stambi avarija. Geriausiu atveju - kapotažas. O čia tik atsistojo ant nosies. Panaudojant dedukcinį metodą, galima išmąstyti, kad lėktuvas niekam tikęs, silpnas - negali netgi pakilti nuo žemės. Skrydžiui per Atlantą tikrai netinkamas...
Kitas epizodas man sukėlęs šypseną - kai Darius, įšokęs į kabiną, išmeta sėdynes. Galima pagalvoti, kad jos lėktuve sustatytos kaip kėdės prie stalo - nei pritvirtintos, nei ką...
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1313
„Albatrosas“ ir WACO buvo du skirtingi natūriniai maketai. „Albatrosas“ dar buvo patekęs į muziejų, deja, gerokai patrūnijęs, o ir ekraninė išvaizda nelabai atitiko ekspozicinės.
„Albatrosas“ ir WACO buvo du skirtingi natūriniai maketai. „Albatrosas“ dar buvo patekęs į muziejų, deja, gerokai patrūnijęs, o ir ekraninė išvaizda nelabai atitiko ekspozicinės.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
sky76v rašė ...
„Albatrosas“ ir WACO buvo du skirtingi natūriniai maketai. „Albatrosas“ dar buvo patekęs į muziejų, deja, gerokai patrūnijęs, o ir ekraninė išvaizda nelabai atitiko ekspozicinės.
Aha, vadinasi maketai buvo du. Filmo pradžioje - "Albatrosas". Girėno skridimas, kai "nutupia" prie ežero pas Darių - WACO. O koks tada lenktynėse? Kai patiria gedimą ir "tupia" kalnuose. Irgi WACO?
O ką reiškia "ekraninė išvaizda nelabai atitiko ekspozicinės"?
„Albatrosas“ ir WACO buvo du skirtingi natūriniai maketai. „Albatrosas“ dar buvo patekęs į muziejų, deja, gerokai patrūnijęs, o ir ekraninė išvaizda nelabai atitiko ekspozicinės.
Jei neklystu, "Albatrosas" kažkuriuo metu buvo Kauno karo muziejuje? Nors, ten greičiausiai buvo kažkuris iš ANBO.
Na, Kensgailos "Lituanikos" replika, naudota filme, iš išorės labai panaši į "Lituaniką", bet vidus, vis tik, labiau yra JAK-12. Filme viename epizode, kai nustatomas kursas - aiškiai matyti, kad kompasai ne "Lituanikos".
Sutikite, gerbiamas Kirai, kad "Lituanikos" kompasai negalėjo būti parodyti nei praktiškai, nei teoriškai. Kažin ar kas juos būtų davęs iš Karo muziejaus. Kadangi replikos (Bellancos ir "Lituanikos") buvo padarytos, nesunku buvo daugiau tų lėktuvų parodyt. Bellancos vidų (keleivių sėdimas vietas, kabiną), "Lituanikos" kabiną (kad nežinantieji bent filmo dėka susidarytų įspūdį, kaip, kokiomis sąlygomis lakūnai turėjo ištverti tokį tolimą skridimą), parodyti bent esminius perdarymo darbus. Suprantama, nieko panašaus iš Waco, Alb. negalima tikėtis, bet iš skraidančios replikos galėjo daugiau išspausti ir parodyt.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Na, nesu labai geras V.Kensgailos replikos gaminimo proceso žinovas, bet, man rodos, vidų nebuvo stengtasi padaryti identišką. Juo labiau atkurti pradinį variantą - "Belanką". T.y. nebuvo ten pastatytos keleivių sėdynės, prietaisų lenta tikrai ne "Belankos", vairolazdės tai pat. Taigi "žvilgsnis" į kabino vidų būtų daug ką "išdavęs". Ką beje, ir turėjau omenį rašydamas apie kompasus.