Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Na tikrai įdomus dokumentas. Neteko tokio matyti ir turbūt ne man vienam. Įdomu tai, kad nesutampa rasto benzino kiekis: mūsiškiame OFICIALIAME AKTE minimi 50 litrų, šitam dokumente tik 10-15 ltr. Iš kur mūsų tyrėjai ištraukė tą skaičių?
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Nerijus B. rašė ...
Na jei galima pataisykite pateiktame dokumente Stepono Dariaus gimimo datą iš 1987 į 1897.
Pataisyta
Nerijus Korbutas rašė ...
Įdomu tai, kad nesutampa rasto benzino kiekis: mūsiškiame OFICIALIAME AKTE minimi 50 litrų, šitam dokumente tik 10-15 ltr. Iš kur mūsų tyrėjai ištraukė tą skaičių?
Manau, kad abu skaičiai, tiek vokiečių 10-15 litrų, tiek A.Gustaičio 50 litrų, iš tikro neatspindi, kiek benzino turėjo "Lituanika" prieš katastrofą.
Teisinga yra A.Gustaičio prielaida:
o jeigu benzino po katastrofos ir visai nebūtų rasta, tai iš to vis vien negalima būtų daryti išvados, kad benzino pristigo, nes plyšus benzino bakams, aišku, benzinas gali ištekėti iki lašo.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Temos pradžioje pateiktas dokumentas faktiškai yra vokiečių atlikto katastrofos tyrimo aktas. Dokumentą pasirašiusiam Branderburgo ir Berlyno oberprezidentui dr. Uzingeriui, iš esmės, priklauso tik pirmoji ir dvi paskutinės pastraipos. Visa kita yra katastrofos tyrimo medžiaga, atlikta majoro Hatendorfo su savo pavaldiniu vyr. leit. Baumertu.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Nagrinėdamas šią vokiečių tyrimo medžiagą, gerokai nusivyliau. Visiems žinomas vokiečių tikslumas ir pedantiškumas - o čia šitiek klaidų! Na, bet apie viską iš eilės.
1. Pakilimo laikas ir skridimo trukmė
Lėktuvas Nr. 688 E 1933 m. liepos mėn. 15 d. 11 val. 30 min. Berlyno laiku pakilo iš New-York.
Neteisingas pakilimo laikas - iš tikro 11 val 24 min. Todėl ir bendras skridimo laikas neteisigas:
Sprendžiant iš sustojusio bortinio laikrodžio, katastrofa įvyko liepos mėn. 17 d. 0.36 val. Lėktuvas iki to laiko jau buvo išbuvęs ore 37 val. ir 06 min.
Turi būti 37 val. 11 min.
2. Benzino kiekis
Benzino turėjo apie 680 galonų – 3080 litrų.
Iš tikro 779 galonus - 2950 litrų. Čia yra dviguba klaida. Ne tik neteisingas benzino kiekis galonais, bet ir paverčiant į litrus, pritaikė ne tą koeficientą, t.y. ne USA galono (3,785 ltr), o angliško (4,54 ltr)
3. Su atstumais vėlgi panaši klaida. Visa lentelė ir suma apačioje - anglų myliomis.
3095 anglų mylios = 4979,855 km
Iš tikro žemėlapyje atstumai buvo surašyti jūrmylėmis (koef. 1,852 km, o ne 1,609 km). Pedantiškieji vokiečiai nežino ir nepasitikrina atstumo tarp Niujorko ir Londono: jiems tai tik 4980 km. Iš tikro 5580 km, t.y. 600 km toliau.
4. Benzino sunaudojimas
Jei motoras būtų sunaudojęs po 82 litrus per valandą, tai galima nustatyti remiantis bandymo daviniais, tai lakūnai pasiekę savo tikslą būtų dar turėję nedidelę benzino atsargą apie 30 litrų. <...> Lėktuvas iki to laiko jau buvo išbuvęs ore 37 val. ir 06 min. ir remiantis ankstyvesniais mūsų apskaičiavimais buvo sunaudojęs 3040 litrų benzino.
Skaičiuoja benzino sunaudojimą pastovų 82 ltr/ val. Tokios sąnaudos buvo tik skridimo pradžioje, skrendant variklio sūkiais artimais maksimaliems. Lėktuvui lengvėjant, sąnaudos mažėjo. Pagal S.Dariaus sudarytą grafiką 37-tą skridimo valandą turėjo būti skrendama 1650 sūkių per minutę režimu ir benzino suvartojimu apie 56 ltr/val.
5. Rastas benzino kiekis
Viename benzino bake buvo apie 10-15 litrų benzino, o kiti bakai buvo tušti.
Visai gali būti, kad tiek benzino likučių bake vokiečiai ir rado. Tačiau daro neteisingą išvadą, kad benzino tiek ir tebuvo. Lyg tai avarijos metu jo nė kiek neišsiliejo!
Pradinis klaidingas teiginys apie benzino kiekį (3080 ltr) patvirtinamas kitu klaidingu skaičiavimu (3040ltr) ir gaunama galutinė klaidinga išvada, jog katastrofos metu "Lituanika" benzino turėjo minimumą.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Žinoma, negalima teigti, kad vokiečių tyrimas absoliučiai blogas. Prie teigiamų dalykų priskirčiau tai, kad išsamiai aprašyta pati kritimo ir sudužimo fazė, ko nėra A.Gustaičio komisijos akte. Įvertintos meteorologinės sąlygos - vėjas, debesuotumas, debesų aukštis. Taip pat pažymėta, kad "Lituanika" neturėjo gerų apšvietimo prietaisų ir negalėjo užtikrintai saugiai nutūpti naktį.
Tačiau yra ir gana neaiškių vietų.
nuo 23 val. 45 min. iki 0.15 val. lėktuvas buvo girdėtas ir matytas tarp Königsberg N/M. ir Berlinchen
Čia visiškai neaišku. Königsberg in der Neumark (dabar Lenkijos miestas Chojna) yra panašiu atstumu į vakarus nuo Soldino (Mysliborz) kiek Berlinchenas (Barlinekas) nuo Soldino į rytus. Tai kurioje vietoj lėktuvas buvo matytas ir girdėtas neaišku. Juolab A.Gustaičio akte rašoma, kad lėktuvas buvo girdėtas virš Štargardo (Stargard Szczecinski), o vokiečiu akte apie tai nėra nė žodžio.
Dar viena detalė.
Iš 5 benzino bakų 3 buvo išplėšti ir išmėtyti, o du buvo sutriuškintam liemenyje.
"Lituanika" turėjo 6 benzino bakus - du didelius liemenyje ir 4 sparnuose. Kad vokiečiai nesuskaičiavo bakų neįtikėtina. Spėju, kad čia gali būti korektūros klaida, pvz. spausdinant iš rankraščio mašininikė skaičių "6" perskaitė kaip "5".
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Vokiečių PRANEŠIMAStaip pat yra "Lituanikos" katastrofos tyrimo dokumentas. Tai dabar jį turėsime kaip oficialų dokumentą su priedais (kelių trūksta) ir su esamų "liapsusų" paaiškinimu.
Žinoma, negalima teigti, kad vokiečių tyrimas absoliučiai blogas.
Dokumentas paskelbtas po savaitės (!). Surašytas, ko gero, dar anksčiau. Taigi, sakyčiau, kad per tokį trumpą laiką atliktas pakankamai geras tyrimas. Yra klaidelių, bet nieko daugiau ir nesitikėčiau.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Taip. Vokiečių tyrimas geras tuo, kad surado paskutinių akimirkų liudininką, yra meteorologo gan išsami pažyma apie orus, pakankamai geras katastrofos situacijos (vietos) aprašymas. Na o, kad angliškus matus supainiojo - tai žmogiška klaida. Matyt nesitikėjo, kad anglų ir amerikiečių galonai skirtingi. O kaip pasitikrinti? Googlo tada nebuvo.