Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Iš puikios G.Ramoškos studijos Dobi I brėžinukų žinome, kaip maždaug atrodė prietaisų skydelis:
Tačiau, lieka neaišku kokia buvo piloto sėdynė, kokie pedalai, kabinos grindys... Ar kabinos vidus dažytas ar tik impregnuotas ir t.t. Informacija renkama projektuojamam kartoniniam modeliui, tad nelikite abejingi ir bent jau padiskutuokime. Pvz. kokia labiausiai tikėtina piloto sėdynė? Aš galvoju, kad ji galbūt išlupta iš cepelino angare sukrauto turto: iš kažkokio vokiško I PK lėktuvo.
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1314
Turbūt - didžiausia tikimybė. Arba padaryta iš faneros nusižiūrint į turimas vokiškuose lėktuvuose. Labai abejotina, ar tai įmanoma išsiaiškint - tad - vieta modeliuotojo fantazijai.
Lakūnas turi jausti greitį pagal horizonto kampą ir vėjo šniokštimą.
sky76v rašė ...
Per bandymus greitį matuodavo žemės komanda.
Arba pats pilotas, praskrisdamas žinomą bazinį atstumą ir su chronometru užfiksuodamas laiką. Toks matavimo būdas tikslesnis už greitimačio rodmenis. Žinoma, bazė turi būti praskrendama dviem kryptimis.
Dovydaitis "Sparnuotuose Vyrukuose" rašė atvejį, kai greičio prietaisą reikėdavo iš vieno Albatroso perkelti į kitą, ir be tvirtinant. priveržė taip kad nesisuko mentelės... Gal tais ankstyvais laikais DOBI-I turėjo greičio prietaisą, panašų į dabartinius vėjo greičio matuoklius? Ir tada gal jis turėjo būti ne kabinoje, prietaisų lentoj - o kur nors išorėje sraute... ???
Tais laikais greičio prietaisas buvo visai "nemadingas". Be to prietaisai buvo gana brangūs, ir privačiame lėktuve, kuriuo skraido patyręs lakūnas tai galėjo būti palaikyta "nereikalinga prabanga".
Nuotraukoje matosi benzino bakas iš kabinos pusės. Ir kad jei prie jo tvirtinti prietaisus, reiktų į baką prigrežioti skylių... ir įlesiti į vidų prietaisus, dar juos pajungti (laidai -vamzdeliai). Panašu, jei prietaisai ir buvo , tai ne prie bako pritvirtinti. . .