Naikintuvas Fokker D VII buvo laikomas vienu geriausių pirmo pasaulinio karo naikintuvų. Fronte šie lėktuvai pasirodė 1918 metų balandžio pabaigoje, birželį jų buvo virš 400, o rugpjūtį virš 800. Šis R. Platzo kūrinys iš karto tapo populiariausiu, lakūnai paskraidę juo, jau nebenorėdavo sėsti į kitą lėktuvą. Po Vokietijos kapituliacijos, sąjungininkai prmiausia pareikalavo atiduoti visus Fok D VII. Daugiausia "Fokerių" atiteko Prancūzijai, virš 140 JAV, 75 Belgijai, 44 Anglijai, 20 Kanadai. Pasinaudodamas suirute, Fokeris sugebėjo gamybą perkelti į Olandiją. Be gamybinės įrangos, buvo pervežta ir 98 lėktuvai Fok D VII. 1920-22 metais , Amsterdame buvo pagaminta 100 lėktuvų. Iš viso įvairiose įmonėse buvo pagaminta apie 3500 Fok D VII. Lietuva pirmuosius "Fokerius" įsigijo 1919 metų rudenį, tačiau iki 1920 metų rudens nebuvo naudojami, nes frontuose buvo reikalingi žvalgybimiai lėktuvai ir bombonešiai, tikie kaip LVG C VI, Alb C III (priešo apkasų, kariuomenės kolonų atakoms). Kaip naikintuvas Fok D VII buvo panaudotas 1920 m lapkričio 6 d, kai du lenkų lėktuvai atskrido bombarduoti Kauno aerodromo. Ltn. Jurgis Dobkevičius su Fok D VII Nr.2, juos nuvijo. Vienas lenkų lėktuvas, kad būtų lengviau pabėgti, išmetė dėžę su bombomis, neištrauktais saugikliais. Mūsų lakūnai, būdami sąžiningi, lenkams tas bombas grąžino, tik ištaisę kaidą, t.y. ištrauktais saugikliais. 1922 metais karo lakūnai pradėjo su Fok D VII Nr.6, mokytis aukštojo pilotažo. Kadangi turėta nemaža aviacinių variklių atsarga, Karo aviacijos dirbtuvėse buvo organizuota vokiškų lėktuvų gamyba. Nuo 1923 metų buvo pagaminama po kelis naujus lėktuvus. Nusprendus pagaminti penkis SVA-10 lėktuvus, buvi isigyti šeši Siddeley "Puma" varikliai, kurių vienas buvo panaudotas Karo aviacijos dirbtuvėse pagamintam Fok D VII Nr.27. Lėktuvas gerokai skyrėsi nuo kitų "Fokerių" aukštesne priekine liemens dalimi ir po varikliu pritvirtintu radiatoriumi. Trūkstant aukštojo pilotažo mokymui skirtų lėktuvų, buvo nuspręsta pagaminti dar du Fok D VII, su varikliais "Mercedes" 16o AG. Lėktuvai buvo užbaigti 1930 metų pradžioje. Skraidant su minėtais lėktuvais neapsieita be avarijų. Skaudžiausia įvyko 1933 metais, kai leisdamasis su Fok D VII Nr.5 lakūnas A. Stukas pateko į suktuką ir žuvo. L. Miliūnui darant kilpą, nulūžo sparnai. Pilotas iššoko su parašiutu ir pakibo ant ąžuolo. KONSTRUKCIJA Fok D VII - mišrios konstrukcijos biplanas laisvai nešančiais sparnais. Liemuo metalinės konstrukcijos, suvirintas iš plieninių vamzdelių. Priekinė dalis dengta skarda, likusi - drobe. Sparnai dviejų lonžeronų, medinės konstrukcijos, iki pirmo lonžerono dengti fanera, likusi dalis - drobe. Sparnai vientisi, nedalomi. Viršutinis sparnas tvirtinamas aštuoniais stoveliais (dvi poros prie liemens viršaus, dvi prie apačios), apatinis tiesiog prie liemens apačios. Tarpusavyje sparnai sujungti "N" formos stoveliais. Kompensuoti eleronai buvo tik viršutiniame sparne. Uodegos plokštumos iš plienių vamzdelių, dengtos drobe. Aukštumos ir posūkio vairai - kompensuoti. Važiuoklė su 760 x 100 mm stipinuotais, drobe dengtais ratais, kurie užmauti ant bendros ašies. Ašis dengta profiliuotu sparnu. Amortizacija - guminiai lynai. Pagrindinis variklis - Mercedes D III 160 AG. Propeleris - dvimentis, medinis. Korinis radiatorius - variklio priekyje. Buvo dedamas ir BMW IIIa 185 AG variklis (Fok D VII F). Su šiuo varikliu skridimo savybė buvo žymiai geresnės. Pagrindinis 61 l. benzino bakas su 17 l. atskira tepalo sekcija patalpintas liemenyje, tarp piloto kabinos ir variklio. Papildomas 33 l. benzino bakas - viršutiniame sparne. Lėktuvas buvo ginkluotas dviem sinchronizuotais "Spandau" 7,92mm kalibro kulkosvaidžiais. Šovinių atsarga po 500 vnt vienam kulkosvaidžiui. Lietuviškuoe "Fokeriuose" buvo po vieną kulkosvaidį, o treniruotėns jis būdavo pakeičiamas fotokulkosvaidžiu. TECHNINIAI DUOMENYS Sparnų ilgis . . . . . . . . . . 8,9 m Liemens ilgis . . . . . . . . . 6,95 m Lėktuvo aukštis . . . . . . . 2,75 m Sparnų plotas . . . . . . . . 20,5 kv. m Tuščio svoris . . . . . . . . . 700 kg Skridimo svoris . . . . . . . 880 kg Maksimalus greitis . . . . 180 km/h (variklis Mercedes D III 160 AG) Maksimalus greitis . . . . 190 km/h (variklis BMW IIIa 185 AG) Parengta pagal G. Ramoškos straipsnį "Mūsų Fokeriai. Fpk D VII Lietuvoje ("Plieno sparnai" Nr. 2 1994 m.).
Buvau radęs tokį internetinį puslapį kur yra daug visų laikų lėktuvų spalvinimų. Bet tai buvo senokai, nesugalvojau adreso kur išsisaugot. Išsisaugojau tik paveikslėlius.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Po Naujų - prie darbų!
Šį savaitgalį pas mane Fokker D.VII dienos
Darydamas puslapius apie kažkokį objektą, siekiu maksimalaus rezultato. Neabejoju, kad pamažu sukaupsime informacijos apie visus lėktuvus, paminklus, asmenis.
Sudėjau į šį puslapį viską ką šiai dienai turėjau apie Fokker D.VII
Komplikuočiausias dažymo puslapis, jau matau atskriejančias į mano pusę taburetes. Sudėjau Ramoškos ir kitų pieštus paveikslėlius, nes sunku atrinkti tikriausius. Tą reikia išdiskutuoti. Tad rašykite jūsų nuomone pačius pačius netikriausius dažymo variantus iš pateiktųjų ir tokiu būdu išgryninsime variantus iki tikroviškiausių. Pvz. abejoju ar G.Ramoškos pavaizduota Nr.2 spalva realybėje tokia morkinė. Sprendžiant iš fotografijų - ji daug šviesesnė ir aš darydamas modelį rinkčiausi Kristjan Runarsson variantą ir t.t.
Super Nerijau! Laukiau ''fokerio'' puslapio. Kas dėl Vl.Murmulaičio atsiminimų tai straipsnis tikrai iš ''Lietuvos sparnai'' 1996m. Nr.1 katik pažiūrėjau.