Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Dažnas esate matę ant lėktuvų mažiukus kažką sukančius propeleriukus. Vieną sykį apk svetainėje gana rimtoje diskusijoje teko skaityti, kad Messerschmitt Me 162-iojo nosyje esantis, generatorių sukantis propeleris, yra skirtas lakūnų emocinei būsenai palaikyti, nes jie pripratę matyti besisukantį propelerį, o jo nesant ten kažkas jiems (lakūnams) negerai darosi
Net mes ne apie Messerschmitt'us, o apie žemiškesnius dalykus: generatorius ant mūsų Karo aviacijos lėktuvų.
Fotografijose neretai sutinkame juos ant ANBO IV ir ANBO 41 lėktuvų ("papilvėje"). ANBO fotoalbumai čia
Pavyko generatorių aptikti ant A.120 lėktuvų, tačiau jau ne liemens apačioje o centroplane:
Ant kitų lėktuvų, bent jau fotografijose jų aptikti nepavyko.
Anglijoje teko matyti generatorius ant Dragon "Rapidų":
Čekijos Kbely aviacijos muziejuje generatorių randame ant LETOV Š-20:
"Patvirtintuose" lėktuvuose (ANBO ir A.120) vienintelė man žinoma panaudojimo galimybė - lakūnų kombinezonų apšildymas skraidant žiemą arba dideliuose aukščiuose. Veikimo principas toks: oro sraute propeleris suka generatorių, kuris gamina elektrą, ši per kaitinimo elementus šildo skystį (greičiausia kažkokį neužšalantį) kuris žarnelėmis cirkuliavo spec. lakūnų kombinezonuose. O pvz. Dragon "Rapiduose" el. energija gali būti naudojama netik apšildymui bet ir salono apšvietimui. Kam dar?
Niekur nepavyko rasti parašyta nei iš kur nei kokius Karo aviacija juos pirkdavo. Jei kolegos turit kažkokių žinių ar bent žinučių, ar šiaip pastebėjimų, kviečiu rašyti, svarstyti, spėlioti.
Na manau dar radijo aparatūros maitnimui, priklausomai nuo galingumo , pvz. siūstuvas tikrai nemažai ,,ryja" energijos.Šiuolaikinis boingas737-tas ima enegiją ir stovėdamas, žiemos metu apie 35 kw su nestandartiniu400Hz dažniu .
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Jei prakalbom apie ANBO 41, tai serijiniame "trimentyje" generatorių jau suko variklis, greičiausiai jis instaliuotas prie variklio ir iš išorės net nematomas.
Nemanau, nes prietaisai šviečia savaime. Skalės būdavo dažytos kažkuo panašiu į šiuolaikinius fluorescencinius dažus t.y. šviečiančius tamsoje
Ar gi ? Aš taip įsivaizdavau,kad skalės švytėjimas įsijungia atskirai.Neišmanau tokių dalykų,bet ar fluoresceniniai dažai gali šviesti visą laiką,pvz fosforas (gal būt į tuos dažus ir įeina fosforas?) tai negali švytėti visą laiką,tai nemanau,kad ir tie dažai gali visą laiką iš niekur nieko švytėti..Viskas paremta fizika..
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Nerijus Korbutas rašė ...
el. energija gali būti naudojama netik apšildymui bet ir salono apšvietimui. Kam dar?
Dar galėjo būti naudojama aviahorizonto, posūkio rodiklio ir kitų giroskopinių prietaisų giroskopo sukimui. Tik nežinau, nuo kada elektriniai pradėti naudoti. Ankstesnieji buvo sukami oru.
Taip pat neatmestina kabinos pašvietimo galimybė. Na, prietaisams pasišviesti nereikėjo - jų rodyklės ir skalės švytėjo fosforu, bet žemėlapiams ar žvalgo užrašams - pats tas.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Montgomeris rašė ...
Neišmanau tokių dalykų,bet ar fluoresceniniai dažai gali šviesti visą laiką,pvz fosforas (gal būt į tuos dažus ir įeina fosforas?) tai negali švytėti visą laiką,tai nemanau,kad ir tie dažai gali visą laiką iš niekur nieko švytėti..Viskas paremta fizika..
Būtent čia ir yra fizika. Fosforas švyti, kai gauna suaktyvinimą, pvz. radioaktyvių spindulių. Anksčiau į fosforą prietaisų skalėse įmaišydavo radioaktyvių medžiagų, todėl švytėdavo visada. Dabar dėl kenksmingumo žmogui tai nenaudojama.