Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Pijus rašė ...
Kirai, ar "Lituanica" pakilo ne 6:24 Niujorko vasaros laiku?
Tikrai taip ir yra. 5:24 Niujorko standartiniu laiku = 6:24 Niujorko vasaros laiku = 10:24 Grinvičo laiku. Niujorkas yra 5 laiko juostoj į vakarus nuo Grinvičo (-5). Vasaros laikas (+1), todėl Niujorko vasaros laikas nuo Grinvičo (-4) valandos.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
"Lituanikos" žemėlapyje yra dar keletas laiko atžymėjimų.
Tarp Magdelenos salų ir Cape Bretono salos - GcT 4:42 (matyt, turėta galvoje 16:42).
Pasiekus Niufaundlendo salą - GcT 17:41. Kryžiuku, ko gero, pažymėta įskridimo į Niufaundlendą vieta. Maršruto linija šiek tiek dešiniau.
Niufaundlendo viduryje - GcT 18:45.
Štai praktiškai ir visi įrašai žemėlapyje padaryti skridimo metu. Išskyrus dar vieną, apie kurį vėliau ir kitoje temoje.
Bendras pastebėjimas - pradinėje skridimo fazėje iki Niufaundlendo tų įrašų yra gana nemažai. Toliau jų mažėja. Na, tai logiška - skrendant per įlankas, sąsiaurius, pro salas, įspūdžių yra daugiau, nei per gryną vandenyną. Tačiau stebina tai, kad nėra jokių įrašų prie Europos. Niekur neužfiksuota, kur ir kada pasiektas Europos krantas. Transatlantiniame skridime tai labai svarbu. Todėl šitai gerokai stebina.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Ne. Ta gairelė buvo išmesta prie gyvenvietės Grand Falls - t.y. maždaug antram trečdalyje Niufaundlendo. Ir laikas išmetimo kitas - 19:10 (Grinvičo). Nors N.Dariūtės-Maštarienės knygoje parašyta laikas - 17:10 (Grinvičo). Bet manau, kad čia klaida. Kažkur kitur esu skaitęs (tik dabar nebepamenu kur), kad to vimpeliuko su rašteliu išmetimo laikas 19:10. Be to 17:10 "Lituanika" dar nebuvo pasiekusi Niufaundlendo. Nuo Niujorko iki Gran Falls yra apie 1700 km. Per nepilnas 7 valandas - tai greitis turėjo būti apie 250 km/val. Didesnis nei V.Posto Lokheed Vegos!
Būkit malonūs, ar yra informacijos, kiek tų vimpeliukų buvo pasiimta, minus kiek išmesta, lygu kiek surasta nelaimės vietoj? Dovanokit už įsiterpimą...
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Ta 152 rašė ...
ar yra informacijos, kiek tų vimpeliukų buvo pasiimta, minus kiek išmesta, lygu kiek surasta nelaimės vietoj?
Buvo pasiimta 3 vnt. Juos pasiuvo Dariaus sesuo. Planuota išmesti du virš Niufaundlendo, vieną virš Airijos. Kodėl taip, o ne priešingai (du virš Airijos) nesuprantu. Manau, pasiekus Europą būtų buvę svarbiau. Rastas tik šis vienas Niufaundlende prie Grand Fallso. Avarijos vietoje nebuvo nė vieno, vadinasi išmetė visus.
Beje, radau šaltinį, kur buvau skaitęs. Tai specialus "Aviacijos sporto" numeris, skirtas S.Dariaus ir S.Girėno skrydžio per Atlantą 70 metų jubiliejui, išleistas 2003 m. Citata:
Liepos 15 dieną, praėjus 8 valandoms ir 46 minutėms, "Lituanika" jau skrido virš Niufaundlendo salos. Ties Gandfolso (Grand Falls) miesteliu lakūnai išmetė baltu kaspinu perrištą raudoną maišelį, kuriame buvo angliškai parašytas laiškelis, kad 1933 m. liepos 15 d. 19 val. 10 min. Grinvičo laiku lėktuvas "Lituanika" Nr. 688 E skrenda sėkmingai, lakūnai Steponas Darius ir Stasys Girėnas jaučiasi gerai, visiems siunčia linkėjimų ir prašo radusįjį pranešti apie tai telegrafu į Niujorką ASS'D NEWS agentūrai.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
O čia maršruto kelias per Niufaundlendą padidintu masteliu.
Čia kaip tik matosi, jog maršruto linija praeina tiesiai per Grand Folso miestelį (apibraukta raudonai), t.y. ten, kur buvo išmestas vimpelas su rašteliu. Vadinasi "Lituanika" skrido tiksliai laikydamasi kurso pagal savo nusibrėžtą maršrutą. Gal dėl to "Lituanikos" skridimas vertinamas kaip vienas tiksliausių transatlantinių skrydžių.