Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lituanikos maršrutai
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2009 Geg 18 d., 12:10
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Mane visą laiką domino “Lituanikos” skrydžio detalės. Kada kokiu laiku kur skrido, kada skrido nakties tamsoje, kada pasiekė Europą, ir pan.
Todėl nusibraižiau „Lituanikos“ maršrutų schemą, kurią čia ir įdedu. Žemėlapį nagrinėti reikia pilno dydžio (paspaudus pasididins).



Išeitiniai duomenys yra tiktai trys:
1. Starto laikas iš Niujorko (6:24, arba 10:24 Grinvičo laiku)
2. Niufaundlendo saloje Grand Folso miestelyje išmestas vimpelas (19:10)
3. Pastebėta (išgirsta) „Lituanika“, praskrendanti pro Štargardą (apie 23:00, arba 22:00 Grinvičo laiku)

Nagrinėjant tokią schemą, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad plokščiame žemėlapyje tiesios linijos yra lankai. S.Darius buvo pasiruošęs maršrutą per Airiją, Londoną, Amsterdamą, Svinemiundę (dabar Swinoujsce). (Juoda linija). Šį maršrutą sudarė du lankai: Niujorkas – Londonas ir Londonas – Kaunas.

Jei per Atlantą būtų gerokai nukrypta nuo kurso ir Europa pasiekta kitur nei numatyta, buvo paruošti dar du atsarginiai maršrutai: per vidurio Angliją (šviesiai žalia linija) ir per Škotiją – Šiaurės jūrą – Kylį (tamsiai žalia linija). Šie maršrutai turėjo įsijungti į pagrindinį: pirmasis kažkur prie Amsterdamo, antrasis – apie Svinemiundę.
Tiesi linija jungianti Niujorką su Kaunu eina gerokai šiauriau numatytų skridimo linijų: pro Labradorą, šiauriau Škotijos, per pietinę Skandinavijos dalį. Tokiu maršrutu, nors jis ir trumpiausias, skristi būtų neracionalu.

Kur tiksliai skrido „Lituanika“ nežinoma. Spėjama, kad per Škotiją (violetinė linija). Šitoks maršrutas yra trumpesnis. Bet tikra yra tai, kad praskrido Grand Folsą Niufaundlende. Jei iš Niujorko taikyti tiesiai į Škotiją, tai Grand Folsas turėjo likti piečiau.

Todėl, galimas daiktas, kad buvo skrista per Airiją – Angliją – Vokietiją (mėlyna linija). Arba per vandenyną skrido pagrindiniu maršrutu, o prieš Airiją pasuko šiauriau – link Škotijos (violetinis punktyras). Bet tada jokio atstumo sutaupymo nebūtų buvę – skrendant lankstais kelias tik ilgėja. Na ir toks maršrutas pavojingesnis, nes driekiasi beveik vien tik virš jūrų. Be to, krantas būtų pasiektas jau sutemus, o tai gerokai apsunkintų tikslią orientaciją ir kurso nustatymą į Kauną.

Kaip ten bebūtų, turint tokią schemą, geriau galima įsivaizduoti „Lituanikos“ kelionę.

Redaguota: pakeičiau schemą, ją pataisęs.


[ Redaguota 2012 Lap 06 d., 20:15 ]
Į viršų
sky76v
2009 Geg 18 d., 16:27
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Įspūdingas darbas. Malonu tokį matyti.

(Tik - ar tamsos zonoms nereikėtų korekcijos pagal buvimo vietos laiką?)

[ Redaguota 2009 Geg 18 d., 16:28 ]
Į viršų
Kiras
2009 Geg 18 d., 20:41
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
sky76v rašė ...

Tik - ar tamsos zonoms nereikėtų korekcijos pagal buvimo vietos laiką?

Daug skaičiavau, daug informacijos rinkau, bet negaliu 100% garantuoti, jog kokios nors klaidos nepadariau.
Reikėtų konkrečiai - kas, kur ir kodėl neatitinka. Galim diskutuoti.
Į viršų
sky76v
2009 Geg 18 d., 23:33
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Tada pasitikėsiu skaičiavimais. Tiesiog pradžioj pažiūrėjus pasirodė, kad tamsos zona labai siaura, ir atidėta Niujorko ir Berlyno laiku. Bet dabar spėju, kad buvo įvertinta, jog „Lituanica“ skrenda į rytus, o nakties šešėlis artėja link vakarų. Ir liepos 17 d. dienos ilgumas Lietuvos platumoje: 16:41 val. tikriausiai atitinka šviesos ir tamsos proporcijas.
(Labai įdomu būtų sumodeliuoti tai kokia nors 3D programa).

[ Redaguota 2009 Geg 19 d., 13:24 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Geg 18 d., 23:47
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Labai įdomus darbas Gintautai. Šaunu matyt.
Man irgi iš pradžių pasirodė labai mažai "nakties".
Apie šį darbą Gintautai jau šnekėjai turbūt prieš pusmetį, matosi, kad vertėjo laukti.
Į viršų
Kiras
2009 Geg 19 d., 18:18
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Nerijus Korbutas rašė ...

Apie šį darbą Gintautai jau šnekėjai turbūt prieš pusmetį, matosi, kad vertėjo laukti.

Juodraštinį - eskizinį variantą (popieriuje) esu pasidaręs prieš kelis metus. Laukiau, kol patobulėsiu kompiuterinės technikos valdyme

Atidžiai ir kruopščiai patikrinau tamsos zonų trukmę. Patrumpinęs jas labai nedaug - po 2-3 minutes iš abiejų pusių.
Tik antrosios nakties pabaigoje suklydau. Žiopla klaida: pažymėjau saulėtekį ten, kur turėjo būti tamsos zonos pabaiga. Taigi viskas patrumpėjo sutemų trukmės laiku - apie 40 minučių.
Reikės pasitaisyti.

Padariau kai kuriuos paskaičiavimus.
Nuo pakilimo Niujorke iki Grand Falls Niufaundlende "Lituanika" skrido 8 val. 46 min. Atstumas 1710 km. Vidutinis greitis 195 km/val.
Nuo Grand Fallso iki Štargardo tiesia linija 4770 km. Skrido 26 val. 50 min. Vidutinis greitis 178 km/val.
Galvoju, kad tiesiai tikrai neskrido. Taigi prie tų beveik 4800 km dar galėjo prisidėti koks 150-200 km. Tada gaunasi, kad kreiserinis greitis buvo apie 183-185 km/val.

Nuo Štargardo iki Kauno 606 km. Jei būtų skridę, sakykim, 178 km/val. greičiu, Kauną būtų pasiekę per 3 val. 25 min. Taigi, liepos 17 naktį apie pusę trijų tuometiniu Lietuvos laiku būtų nutūpę Kauno aerodrome. (Tas nelemtas žodelis jeigu... )

Beje, dėl skridimo į rytus, t.y. pasitinkant Saulę, naktis patrumpėja.
Pvz. liepos 16, naktis 53° platumoje (vidutiniškai maždaug tokioje platumoje "Lituanika" skrido per vandenyną pirmąją naktį) trunka 7 val. 38min. Tuo tarpu "Lituanika" nuo saulėlydžio iki saulėtekio skrido apie 6,5 val. Vadinasi Saulę sutiko maždaug viena valanda ir 10 minučių greičiau.

Į viršų
sky76v
2009 Geg 19 d., 21:10
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Patrumpėja ne tik naktis - „susispaudžia“ visas šviesos ir tamsos ciklas.
Į viršų
Kiras
2009 Geg 21 d., 20:19
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Įdėjau pataisytą schemą vietoj senos. Dabar nakties tamsos zonų trukmė turėtų atitikti tikrovę.
Į viršų
Kiras
2010 Vas 08 d., 13:01
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
"Lituanikos" greitis

Karo muziejuje yra eksponuojamas S.Dariaus plėšiamas užrašų bloknotas. Jo pirmame (viršutiniame) puslapyje yra įrašas - keletas skaičių ir frazė, kurie nedavė man ramybės.


Pagaliau užrašą man pavyko iššifruoti.

1012 - tai atstumas nuo Niujorko iki Niufaundlendo rytinio kranto jūrmylėmis (1,852 km).
1,15 - koeficientas perversti jūrmyles į anglų mylias (tik nepadėtas kablelis). Darius, matyt, buvo įpratęs atstumus skaičiuoti anglų myliomis (1,609 km), kas natūralu Amerikoje. O maršruto žemėlapis buvo sužymėtas jūrmylėmis.
Sudauginus gauta 1163,80. Ir pastaba - miles in 9 hours 50 min. - t.y per 9 val. 50 minučių.
Toliau Darius, matyt, apvalina valandas iki 10 (prirašo kairėje) ir perkelia kablelį (tašką). Ir gauna greitį - 116,38 mylios per val.
Pavertus kilometrais gaunasi 187 km/val.
Jei skaičiuoti tiksliai 9 val. 50 min. - tai greitis gaunasi 190,5 km/val.

Štai tokiu vidutiniu greičiu "Lituanika" skrido pirmąją maršruto atkarpą, kol pasiekė Atlanto vandenyną, t.y iki Niufaundlendo rytinio kranto.

Į viršų
Pijus
2010 Vas 08 d., 15:43
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Spaudžiu gerb. Gintautui ranką. Puikiai padirbėta.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook