Visgi panašu, kas ir tos 5 galonų skardinės buvo standartinės, nes tiek Lindbergo, tiek Lees ir Brossey nuotraukose jų konstrukcija labai panaši ar net identiška. Skiriasi tik apdaila - piešinys. Na, o čia jau reikia žinoti, kokio gamintojo buvo "Lituanica" panaudoti degalai. bet ar tai įmanoma sužinoti?...
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Mane seniai domina tos benzino skardinės. Kokie jų gabaritai, kaip sutilpo toje erdvėje virš "Lituanikos" bakų? Todėl ir domiuosi bakų išmatavimais, likusios ertmės dydžiu ir kaip ten buvo sukištos 27 skardinės. Ko gero ne 27 o dar daugiau...
Sauliaus nuotrauka davė tam tikros naudos.
Nustačiau, kad skardinių gabaritiniai matmenys turėtų būti 14 x 10 x 10 colių, t.y. 35,6 x 25,4 x 25,4 cm. Ir tokioje skardinėje tilptų apie 20,3 - 20,5 Ltr. 5 galonai yra 18,93 Ltr. Tas maždaug 1,5 litro perviršis būtinas, nes benzino į skardines nepila "iki kakliuko".
Problema yra ta, kad tokio dydžio 27 skardinės į tą jau apkalbėtą ertmę netelpa!
Kas netingit, pabandykite paskaičiuoti. Gal aš kokią klaidą padariau, gal netikslius lėktuvo matmenis panaudojau, bet kažkur nesigauna. O turėtų gautis. Juk "Lituanika" tikrai vežėsi tas 27 skardines!
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1313
Pagal šias nuotraukas:
ant galinio bako buvo sudėta 3x4 skardinės (12), o ant priekinio išeitų – 4x4 (16). Iš viso išeina 28 skardinės. Kadangi galima spėti, jog bako kampe buvo įpylimo anga, ant jos skardinės nestatė. Taigi – būtų 27.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Lyg ir taip. Bet ne visai
Pasidalinsiu savo skaičiavimų peripetijomis ir problemomis.
Pirmiausia sutarkim dėl pavadinimų. Pagal anksčiau mano įdėtą brėžinį, priekinį baką vadinu "C", užpakalinį - "D". Bakų ilgis - pagal lėktuvo išilginę ašį. Plotis - pagal fiuzeliažo plotį. Čia tam tikra kolizija, nes plotis gaunasi didesnis už ilgį. Bet skaičiavimams tai neturi reikšmės. Su bakų aukščiu viskas aišku - į viršų. Špantai, liemens rėmai ar tiesiog pjūviai - Čepaičio brėžinyje sunumeruoti skaičiais, S.Štulo brėžinyje - raidėmis. Šiame skaičiavime reikalingi 4(D), 5(E) ir 6(F) pjūviai. Šių pjūvių matmenis ėmiau iš brėžinių pagal mastelį ir jie yra tokie: "D"(4) plotis 108 cm, aukštis 160 cm; "E")5) plotis 120 cm, aukštis 158 cm; "F"(6) plotis 122 cm; aukštis 148 cm.
Pagal mastelį gaunu tokius bakų matmenis: C: ilgis 74 cm, plotis 108 cm, aukštis 104 cm, tūris gaunasi 831 Ltr; D: ilgis 63 cm, plotis 108 cm, aukštis 104 cm, tūris 707 Ltr. Taigi tūriai atitinka realybę.
Dabar bandykim ant jų sukrauti skardines. Jei skardinių matmenys 14" x 10" x 10" (35,6 x 25,4 x 25,4 cm), tai ant D bako 12 skardinių netelpa! Per bako plotį - keturios, per ilgį tik 2,5! Ant C bako telpa tik 12, o ne 16!
Todėl iki vakar dienos galvojau, kad skardinių matmenys yra 16" x 10" x 8" ( 40 x 25,4 x 20,3 cm) - t.y. truputį paplokščios ir gerokai aukštesnės. Beje nuotraukoje kur Girėnas stovi su Lairdu, ten tokios skardinės ir matomos. Tokių matmenų 12 skardinių ant D bako telpa. Plokščiom pusėm jos sudėtos per bako ilgį (20,3 x 3 = 61 cm) telpa trys eilės.
Bet ant C bako 16 (15) skardinių netelpa: 20,3 x 4 = 81 cm. O bako ilgis 74 cm. Taigi ketvirtos eilės pusė jau kabos ant lakūnų galvų! Nebent buvo panaudotas koks nors pririšimas.
Bet yra ir dar vienas kabliukas. C bako plotį paėmiau 108 cm, o lėktuvo plotis ties 4 (D) pjūviu irgi 108 cm (išorinis). Vadinasi bako plotį priėmiau neteisingą - per didelį! Ir tada gaunasi, kad bako tūris mažesnis ir jame negali tilpti 830 Ltr (220 galonų).
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Dar vienas niuansas. Rašiau:
Ko gero ne 27 o dar daugiau...
Turėjau omeny štai ką:
Tai ištrauka iš Lituanikos dalių, pargabentų Kaunan, sąrašo. (Pilnas sąrašas šiame straipsnyje).
Taigi 2 alyvos skardinės. Tikriausiai iš šitų:
4 galonų talpos, apvalios, 10 colių skersmens, 12 colių aukščio (25,4 x 30,5 cm). Jos atkeliavo su Lituanika iš Amerikos, taigi turėjo būti patalpintos šalia benzino skardinių. Vadinasi iš viso 29 vnt.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Su Remigijum Sabuliu bediskutuodami vieną popietę sumąstėm vieną idėją, tiksliau reiktų formuluoti - kilo klausimas: kaip ten su tuo papildomu kuru. Su tomis skardinėmis - kaip jos ten tilpo apskritai (plius tepalas), kaip vyko įpilimas, ypač kol skardinių buvo daug ir t.t. Sumąstėm tokį variantą - sukurti butaforinę kabiną, butaforinius bakus. Labai nedetalizuojant, tiesiog iš osb sukalti ar polistirolo išdrožti konkrečiai tokią erdvę kokia buvo Lituanicoje. Ir tada jau modeliuoti su skardinėmis ir t.t. Gal kas turit kokių geresnių minčių?
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Nerijus Korbutas rašė ...
Sumąstėm tokį variantą - sukurti butaforinę kabiną, butaforinius bakus. Labai nedetalizuojant, tiesiog iš osb sukalti ar polistirolo išdrožti konkrečiai tokią erdvę kokia buvo Lituanicoje. Ir tada jau modeliuoti
Idėja labai gera. Bet kas ją realizuos? Jei pvz. tu, Nerijau, sukaltum tokią kabiną, būtinai atlėkčiau pasižiūrėti ir pamodeliuoti.
Bet prieš tai reiktų dar išsiaiškinti daugybę dalykų: tikslius bakų matmenis, kabinos matmenis, kur bakuose buvo štuceriai, įpylimo angos, kokios skardinės ir t.t. Nes dabar mes klaidžiojam nežinioje, kaip tas ežiukas rūke. Ir bandymai atlikti įvairius skaičiavimus, dažnai susiduria su problemomis: arba trūksta duomenų, arba "nesueina galai".
Pvz.
Čia yra bakų dugnai. Jų plotų santykis yra maždaug 1 : 1,3. Jei bakų aukščiai vienodi, o taip ir yra, vadinasi ir tūrių santykis toks pat. Skaičiuojam: 830 : 1,3 = 640 Ltr. Arba 700 x 1.3 = 910 Ltr. Nesusiveda.
Na, aš anksčiau buvau iškėlęs mintį, kad C bakas yra ne stačiakampis, o trapecinis - t.y į viršų šiek tiek siaurėjantis. Tada viskas gal ir sutaptų.