Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lituanika ir benzinas
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Juozas
2011 Kov 30 d., 20:12
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Apie galimybę pralįsti pro tarpą tarp bakų ir stogo, skaičiau, o ne pats išmasčiau (gaila, kad neprisimenu kur). Ten dar buvo paminėta galimybė kišeniniu peiliuku prapjauti liemens drobinę dangą. Vaterliniją galima gana tiksliai apskaičiuoti. Svoris žinomas, tūris žinomas. Bet kad lėktuvas plūduriuos nosimi žemyn, tai tikrai. Manau, tai tikrai buvo žinoma ir ruošiantis skrydžiui.
Į viršų
Paulius
2011 Kov 30 d., 20:27
Paulius
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 16:30
Pranešimų: 122
Reikia rašyt Mitų Griovėjams, kad ištirtų Lituanikos nusileidimo ant vandens galimybes .
O jei rimtai, tai man įdomu kokia būtų lakūnų būklė po tokio nusileidimo į vandenį, ar jų "sėdynės" turėjo kokius nors saugos diržus? Nes jeigu ne, tai manau, kad smūgis į prietaisų lentą - neišvengiamas. O po gero smūgio, gali ir nebespėti palikt kabinos laiku.
Į viršų
Pijus
2011 Kov 30 d., 21:48
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Žinau tiek, kad liemens apačioje buvo užtrauktukas, kuriuo buvo galima atidaryti "Lituanicos" "pilvą". Ten lakūnai laikė įvairius daiktus, todėl ar išvis ten buvo įmanoma pralįsti? Juk ten buvo ir pašto maišai(jei neklystu) ir kitkas.
Į viršų
Prunce
2011 Kov 30 d., 22:07
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
Gerbiamieji, o Jūs manote, kad ta drobinė "Lituanica" apkala "ant garbės žodžio" laikėsi? Manau, kad buvo kažkokie išilginiai stringeriai, kurie gana puikiai matosi nuotraukose be apkalos. Ir tarpas tarp jų tikrai nebuvo 30 cm - daugiausiai 10 - 15. Ir per tokį tarpą normalus žmogus tikrai nepralys. O pagaminti tie stringeriai buvo , tikriausiai, iš aliuminio arba plieno vamzdelių (tingiu dabar ieškoti, bet, manau, kad ir šiame tinklalapyje buvo apie konstrukciją ir medžiagas rašyta). O tokio dalyko ne tik kišeniniu, bet ir geru virtuviniu peiliu neperpjausi ar užtrauktuku atitrauksi. Kiek žinoma, viską, be ko galima buvo apsieiti, lakūnai iš lėktuvo prieš skrydį išėmė - net ir sėdynių minkštas dalis. Tai kad, greičiausiai, ir diržų neliko - nelabai patogu bus prisisegti. Ir Paulius , manyčiau, visiškai teisus - ne kas po nusileidimo be diržų iš lakūnų būtų likę - tai ir galvas sukti nėra prasmės.

[ Redaguota 2011 Kov 30 d., 22:08 ]
Į viršų
Kiras
2011 Kov 31 d., 21:16
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Juozas rašė ...

Apie galimybę pralįsti pro tarpą tarp bakų ir stogo, skaičiau, o ne pats išmasčiau (gaila, kad neprisimenu kur). Ten dar buvo paminėta galimybė kišeniniu peiliuku prapjauti liemens drobinę dangą.

Tada galiu pasufleruoti kur. Reiktų atsiversti šios temos pirmą puslapį, žinutė „Lituanikos“ tūpimas vandenyne. Čia mano pamąstymai ir spėliojimai prieš du metus - versija, taip sakant.
Nesu nei istorikas, nei aviacijos ekspertas ar superžinovas. Todėl tokie pamąstymai negali būti priimami už šimtaprocentinę tiesą. Rašiau tam, kad sukelti diskusiją. Tada nepavyko, o štai dabar, po dviejų metų diskusija sukasi.

Dėl galimybės išsigelbėti tupiant į jūrą tai mano nuomonė tokia pat skeptiška kaip ir Pauliaus, JG52 ar Pruncės. T.y. čia pavaizduotas variantas yra pats optimistiškiausias, pats idealiausias. Realybėje, tikriausiai būtų daug blogiau: kapotavimas, sparnų lūžimas, kabinos langų išdužimas, lėktuvo panirimas ir tt. O jau po to, kai lėktuvas ar jo nuolaužos bakų keliamosios jėgos veikiami iškiltų į paviršių, vargu ar būtų kam gelbėtis.
Nors Sky76v nuoroda apie Byrdo atvejį, rodo, kad būna ir laimingų atvejų.

Į viršų
JG52
2011 Bal 01 d., 12:23
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 519
Kiras rašė: ...T.y. čia pavaizduotas variantas yra pats optimistiškiausias, pats idealiausias. Realybėje, tikriausiai būtų daug blogiau: kapotavimas, sparnų lūžimas, kabinos langų išdužimas, lėktuvo panirimas ir tt. O jau po to, kai lėktuvas ar jo nuolaužos bakų keliamosios jėgos veikiami iškiltų į paviršių, vargu ar būtų kam gelbėtis.

Būtent. Kaip jau esu minėjęs anksčiau, būtina įvertinti, kad lakūnai buvo neprisisegę. O ir veiksmas ne virš ežero ar upės vandenų. Taip kad prie idealiai susiklostančių aplinkybių reikėtų pridėti ir šias: štilis; švelnus nusileidimas be traumų (būnant neprisisegus).

[ Redaguota 2011 Bal 01 d., 12:24 ]
Į viršų
Kiras
2011 Bal 01 d., 16:05
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
JG52 rašė ...

prie idealiai susiklostančių aplinkybių reikėtų pridėti ir šias: štilis; švelnus nusileidimas be traumų (būnant neprisisegus).

Nusileidimo į vandenį atveju, dar yra tokia sunkinanti aplinkybė - tikslus aukščio įvertinimas. Virš vandens kartais būna, kad 5 m aukštį lakūnas gali priimti kaip 50 m. O tada avarija garantuota.

Į viršų
JG52
2011 Bal 01 d., 21:00
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 519
Kiras rašė .... Nusileidimo į vandenį atveju, dar yra tokia sunkinanti aplinkybė - tikslus aukščio įvertinimas.

Su sąlyga, kad matomumas geras ar iš viso jis yra (ne naktį, esant pakenčiamam orui ir pan.). Tampa aišku, kad dedamųjų sėkmingai nusileisti ant vandes - aiškiai daugoka, švelniai tariant. Dar reikia kad jos visos susidėtų vienu metu. Bet... stebūklų būna (kaip kad pasisekė čekų stiuardesei, vienai išgyvenusiai per keleivinio lėktuvo katastrofą). O sėkmingą nusileidimą ant vandens ir išgyvenimą aš prilyginčiau stebūklui.
Į viršų
Kiras
2011 Bal 03 d., 17:56
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Gali pasirodyti, jog bereikalinga kalbėti apie tai "kas būtų buvę, jei to nebuvo".

Šis diskusijos posūkis atsirado dėl to, kad:
Didžiuosiuose benzino bakuose, įtaisytuose lėktuvo liemenyje, buvo specialus mechanizmas, tam tikras vožtuvas, per kurį galima greitai (per 55 sek.) išleisti benziną. Tai leistų, nusileidus vandenyne, kurį laiką plūduriuoti.
Nijolė Dariūtė Maštarienė, Darius ir Girėnas, V., 1991, psl. 108

Kilo noras įsivaizduoti, kaip šitas vožtuvas galėtų išgelbėtų lakūnus.





Tačiau apie tą vožtuvą V.Kensgaila yra išreiškęs ir kitokią nuomonę:
„Jie buvo įsirengę tokį mechanizmą: pasukus rankenėlę atsidaro dangtis, degalai išbėga, tada dangtis uždaromas ir bakai gali būti naudojami kaip plūdurai. Tačiau ši įranga, mano nuomone, negalėjo kelti pasitikėjimo: ji galėjo nuo vibracijos pradėti leisti benziną lauk. Taigi degalų galėjo pritrūkti ne dėl S.Dariaus ir S.Girėno kaltės,“- sakė V.Kensgaila.

Apie tai 2007 metais rašė I.Kontrimavičiūtė straipsnyje „Lituanicos“ istorijoje – naujos versijos" bei 2008 metais A.Srėbaliūtė straipsnyje „Lituanicos“ žūtis apaugo naujomis versijomis".

Taigi, pagal V.Kensgailos versiją galėjo būti taip, kad vožtuvas-gelbėtojas galėjo tapti vožtuvu-žudiku.
Į viršų
Robitt
2011 Lie 26 d., 00:56
Robitt
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 100
Jus cia daug sakot, "kam jie ėmėsi ta papildomą kurą skardfinėse?" Nepamirškim to fakto, kad Lituancios pakilimas, buvo sunkus, o didieji kuro bakai - įmontuoti už pilotų nugaros. (Beveik liemens viduryje). Kadangi, kuro paimta i didžiuosius bakus buvo daug, ir jo svoris aiškiai viršijo lėktuvo variklio svorį, paimto tepalo ir pačių lakūnų, bei jų daiktų svorį, tai buvo i galą, už didžiojo bako sukrautas paskaičiuotas kuro kiekis skardiniuose induose, kad palaikyti tolygu VISĄ liemens svorį, nes buvo bijomasi, kad lėktuvas gali knebtelėti nosim i pakilimo taka, kai pakilimo
metu, ims keltis lektuvo uodega nuo žemės. O sparnuose bakai tam, manau, kad palaikytu pusiausvyrą ir nebūtų rizikos, kad lektuvas gali verstis ant kurio sparno. Del plūduriavimo galimybės, manau kad vargu ar imanoma, nes jei tokia galimybe ir būtų, reikia neatmesti galimybės, kad virš Atlanto nebūtų išnaudooję kuro, tai butų jį išleidę iš didžiojo bako, o lėktuvo sparnuose, kuras butų buvęs paliktas, kad palaikyti pusiausvyrą ant vandens... Na čia tik prielaida mano. O kaip iš ties sunku ir pasakyti.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook