Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Dėkui eppanzer, jei mano atmintis nesumelavo, atrodoir aš Lietuvoje turiu įsigijęs knygelę Lėktuvinis Brauningo kulkosvaidis 35 ir 36. Kaunas 1939. Tik dar jos nematęs. Kai tik pamatysiu - pamatysit ir jūs.
Nors šitoje vietoje pasistumėjome į priekį....Ačiū,eppanzer. Nustebino kalibras 7,92 mm ( o ne 7,7 mm).Vadinasi,"anbukai" galėjo naudoti tuos pačius šaudmenys,kaip ir pėstininkų ginkluose naudojamus.
Visiškai tuos pačius: S, Ss, SmK ir SPr. Bet gali būti, kad Ansaldų, Šmolekų ir FIATų ginkluotėje buvo 7,7 mm Vickers ir/arba Breda-SAFAT, klausimas ir su ANBO-IV. Laikas parodys
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1318
Paprastai kariuomenėje būna vieningas kalibras, ir ginkluotė užsakoma jį nurodant gamintojui. Juk kiekvienam analogiškam, bet skirtingose šalyse užsakytam ginklui būtų labai nepraktiška naudoti skirtingus šovinius.
Na šitą Lietuvos kariuomenės vadovybė puikiai suprato, tačiau kažin ar perkant FIAT CR.20, FIAT-Ansaldo A-120 buvo apsispręsta dėl kalibro. Kaip bežiūrėi, iki 1935 sausumos kariuomenė buvo ginkluota 7,92 mm kulkosvaidžiais ir 7,7 mm šautuvais. Seni lėktuvai beveik išimtinai buvo ginkluoti 7,92 mm vokiškais PPK kulkosvaidžiais (išvardyti kolegų anksčiau šioje temoje) ir tiktai neaišku kuo buvo ginkluoti keli lėktuvai, pvz. naikintuvai Martinsyde. Tas pats liečia ir Šmolekus, nes 7,92 mm kulkosvaidžiai čekų aviacijoje prasidėjo lyg tai nuo vz. 30. Skaitant apie lenkų aviaciją ima pavydas, ten baltų dėmių beveik nebelikę. Manau, kad neužilgo pavyks kibti į archyvus ir pasiaiškinti.