Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
eppanzer rašė ...
Apie realų greitį geriausiai būtų galima spręsti ne iš Vikipedios, o, pvz., iš anbukų, dewoitin'ų ir kitų karo aviacijos lėktuvų bandymų.
Visiškai tam pritariu.
Cituoju G.Ramoškos "Lietuvos aviaciją":
D.501L buvo metalinės konstrukcijos naikintuvai, monoplanai, varomi 690 AG skysčiu aušinamų variklių Hispano-Suiza H.S.76, galėjo pasiekti 360 km/h greitį ir 8 km aukštį.
ANBO-41 skridimo duomenys buvo įspūdingi. <...> Į 5 km aukštį pakildavo per 7,5 minutės - kaip naikintuvas. Didžiausias horizontalus greitis - 354 km/h 2 km aukštyje. Galėjo pasiekti 9 km aukštį ir 800km nuotolį.
Naikintuvai Gloster "Gladiator" Mk.I - metalinės konstrukcijos dvisparniai su oru aušinamais 840 AG varikliais Bristol "Mercury", <...> pasiekdavo 370 km/h greitį. Jų pkilimo į 4,5 km aukštį - 6 min, didžiausias pakilimo aukštis - 10 km, skridimo nuotolis 690 km.
Įdomiai apie šių lėktuvų greičių palyginimus (tik be skaitinių reikšmių) savo atsiminimų knygoje "Nuotykiai padangėje ir žemėje" rašė kapitonas Stasys Baipšys:
Gloster "Gladiatorius" gavome 1938 metais, ir jie buvo patys greičiausieji lėktuvai mūsų oro pajėgose. Pirmoji naikintuvų eskadrilė, metais anksčiau aprūpinta prancūzų gamybos "Devoitinais", tik sprindžiu teatsilikdavo. Bandymai rodė, kad tuo laiku trys lėktuvų tipai - ANBO-41, Dewoitine-501 ir Gloster "Gladiator" buvo mūsų aviacijos pažiba, ir varžėsi dėl pirmosios vietos, vieni kitiems ant kulnų lipdami. Šiaulių aviacijos įguloje daryti bandymai parodė, kad skridime arti žemės pirmuoju ėjo ANBO-41, jį sekė Gloster "Gladiatorius", trečiuoju buvo "Devoitinas"; 2000 metrų aukštyje pirmuoju ėjo Gloster "Gladiatorius", antruoju - ANBO-41 ir "Devoitinas" - trečiuoju. Bet tie greičių skirtumai buvo maži, beveik nereikšmingi.
Atkreipkite dėmesį, kad Gloster "Gladiatoriaus" greitis nurodytas tik 370 km/h, o internetiniuose tinklapiuose skelbiamas - virš 400 km/h.
Taigi išvada: Dewoitine-501 maksimalus greitis buvo ne didesnis kaip 360 km/h.
Nerijau, Jūs lapkričio mėn. datose rašote: "1939 m. lapkričio 14 d. Lietuvoje nusileido ir buvo internuotas lenkų lėktuvas Focke-Wulf Fw 44J "Stieglitz", ar šis lėktuvas tikrai lenkų, tubūt čia įsivėlė klaidelė, turėtų būti vokiečių.
... ir gal bus nors kiek teisybės berods Dovydaičio literatūriniam aprašyme, kad atvykę sprecialistai rado vokiečius iš Hs-126 kartu su policijos viršininku karčemoj prie butelių...