Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Plačiau bus vėliau - dabar labai trumpai: Kad tai Me.109 modifikacija D niekur nėra užfiksuota, tiesiog iš fotografijose užfiksuotų fragmentų yra spėjama, kad tai Me.109 D1. Gam. serijos nr.: 2436 .
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Slunkius - tai puskarininkis J.Dambrava, o Kuzma - turbūt šitas.
Tik biografijoje rašoma, kad B.Kuzma 1939-05-04 gavo kapitono laipsnį, o Jono Dovydaičio apysakoje (1939-09-17) jis tituluojamas dar leitenantu. Kažin kodėl?
Ir dar. Informacija pamąstymams. Jei "Sumo" greitis apie 400 km/val. tai atstumą nuo Kalvarijos (pasienio) iki Kauno (apie 90 km) nulėktų per 12-15 min. O kiek jūsų manymu galėjo trukti telefonogramų perdavimas-priėmimas, pranešimo perdavimas į budinčių lakūnų palapinę, lakūnų sušokimas į lėktuvus, "Devoitenų" užvedimas bei variklių pašildymas ir pakilimas? O dar jei tokia gaišatis, kaip kad J.Dovydaičio apysakoje vaizduojamoje situacijoje?
Tikriausiai per tokį laiko tarpą J. Dovydaičiui užsimiršo jo laipsnis. Jei ir žinojo ,kad jis buvo kapitonas, bet matyt galvojo, kad tas laipsnis suteiktas jau po to įvykio.
O ta visa gaišatis, manau, tai pasakojimo suliteratūrinimas. Tikriausiai, Dovydaitis gana praplėtė visą veiksmą(prieš pakilimą).
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Dėl internuotojo PZL-46 Sum.
Jonas Dovydaitis "Aerodromo apysakose" rašė:
Iš sėdynių lipa atskridusieji... Veidai išblyškę, niūrūs, prislėgti... Trys, keturi, penki... Penki jauni vyrai! ... Būtų dar skridęs ir šeštas, septintas žmogus, bet lėktuve jau nebebuvę vietos...
Antanas Arbačiauskas "Lietuvos sparnuose" 1994 Nr.4 rašė:
Iš lėktuvo išlipo keturi kariškiai. Trys buvo įgulos nariai, o ketvirtasis iš Varšuvos atskraidintas kapralas Radziminski.
Straipsnyje konkursui rašoma:
Lėktuvas buvo uždarytas Kauno dirbtuvių angare, o lakūnas, susitavrkė dokumentus ir netrukus per Švediją išvyko į Londoną.
ir dėl to AntanaZ pastaba:
AntanaZ rašė ... - susidaro įspūdis kad lėktuvu skrido tik vienas žmogus
Tai kiek iš tikro žmonių atskrido "Sumu"?
Na, J.Dovydaičio kūrinys literatūrinis - gali būti netikslumų. Lėktuvas PZL-46 Sum trivietis, bet bėgant iš okupacijos galima susispausti. A.Arbačiauskas mini lėktuvo vadą leitenantą-inžinierių W.Riesą ir kapralą Radziminski. J.Dovydaitis mini majorą Urbonovičių. Yra trys pavardės - taigi tikrai trys asmenys buvo. Manau, kad galėjo būti ir penki. Na, į piloto sėdynę antras žmogus niekaip netilptų, bet į šaulio ar šturmano - susispaudus, kodėl ne? Dėl laisvės galima ir laikinų nepatogumų nepaisyti. Yra tam tikra abejonė dėl kapralo. Kažin ar kapralas jau toks svarbus, kad jį paimtų, o ne kokį nors aukštesnį karininką? Gal čia laipsnis supainiotas?
Maksimaliu greičiu lėktuvai neskraido visą skridimo laiką. Bet jeigu nebūtų buvę noro pasiduoti, deja, D.501L būtų buvęs per silpnas perimti ir nutupdyti. O kiek realiai skrido ir kitas skrydžio aplinkybes galima nustatyti skaitant ir kitus lietuvių bei lenkų šaltinius šiuo klausimu.