Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Su kolega Mindaugu (mindozee) privačiuose pokalbiuose susiginčijome dėl Lietuvoje internuoto meserio "tapatybės". Aš vadinu lėktuvą Me.109, kolega - Bf-109 ir abu jau2iam4s teisūs. Tačiau visgi teisesnis jaučiuosi aš.
Trumpinio Bf kilmė "Bayerische Flugzeugwerke". Ši kompanija 1938 m. tapo Messerschmitt A.G. Joje iki 1938 m. gaminami lėktuvai formaliai turėjo vadintis Bf, tačiau Voketijoje ir už jos ribų visuose dokumentuose jie buvo vadinami Me. Nuo 1938m. Messerschmitt A.G. gaminamų lėktuvų pavadinimuose apskritai nebegali likti trumpinio Bf. Tačiau, antifitlerinių šalių istorikai norėdami įkasti V.Meseršmitui įsikando žymėjimą Bf. O aviacijos istorijos perrašinėtojai dar ir dabar "sėkmingai" to žymėjimo nepaleidžia, net nebandę pasitikslinti kaip yra iš tikrųjų... Ypač tai jaučiama rytų pusėje
Nerijau, iš meseriu tik 109 ir 110 žymimas kaip bf-109 ir bf-110, visi kiti yra Me-210, Me-410 ir taip toliau. Ant visu ''firminiu '' techniniu vadovų taip rašoma. Žvilgtelk. kad ir į šį tikrai rimtą forumą ir tikrai nerasi ten Me-109. http://www.luftwaffe-experten.org/forums/index.php?act=idx , http://www.luftwaffe-experten.org/forums/index.php?showforum=164 Kiek varčiau knygų apie 109 , nesvarbu kokia kalba visur rašoma , kad tai Bf-109. Ta pati rašo ir Luftwaffes prarastų lėktuvų sąrašuose pvz.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Šiandien dėl laiko stokos nebepasiginčysiu. Teisybės turbūt nerasime, nes turbūt visuose dideliuose pasaulio aviacijos istorijos forumuose tas klausimas buvo nagrinėtas ir vieningos nuomonės niekur neprieita. Tačiau, lieku prie savo nuomonės - nuo tos minutės kai "Bayerische Flugzeugwerke" tapo Messerschmitt A.G. visi Bf tapo Me. Nors to nenorima pripažinti, o ypač to nenori pripažinti "priešai". Britai, amerikiečiai, rusai ir t.t. Dažnai meseršmitų monografijose naudojamas trumpinys Bf ne iš nežinojimo, o samoningai.
Nors to nenorima pripažinti, o ypač to nenori pripažinti "priešai". Britai, amerikiečiai, rusai ir t.t.
Nerijau, mano aukščiau prisegta knyga vokiška, 1944m. ir ten aiškiai parašyta Bf-109. Turiu daug originalių tų laikų knygų kopijų vokiečiu kalba, Kai kurios leistos net pačios Messrschitt A.G ir ten taip pat parašyta juodu ant balto Bf-109.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Neįtikinai. O G.Ramoška mane įtikino. Tarp tų pačių vokiečių buvo daug tokių kurie nemėgo W.Meseršmito, prisimink koks karas vyko tarp meserio ir henkelio... Reiktų patyrinėti ir W.Messerschmitto biografiją.
Mano nuomone protingiausias yra toks paaiškinimas: Bf 109 ir Bf 110 yra vartotina todėl, kad pirmieji skrydžiai jų (prototipų) buvo iki gamyklai virstant Messerschmitt AG, atitinkamai 1935 ir 1936 m. Visi vėlesni (po 1938 m.) gamyklos nauji kūriniai buvo žymimi Me; tuo tarpu 109 ir 110 buvo tobulinami ir atsirasdavo tik naujos versijos. Taip, nors realiai ir W.Messerschmitt'as ir buvo vyr.konstruktorius nuo turbūt 1927 m., bet dėl asmeninių tarpusavio nesutarimų ir kitų niuansų gamykla tapo Meserschmitt AG tik 1938 m. liepą. Žiūrint iš faktinės-istorinės pusės, tuo metu buvo žymimi šie lėktuvai būtent "Bf", o ne "Me", todėl nematau logikos iškraipyti (koreguoti) istoriją ir vadinti juos kitaip. Dar kažkur mačiau nuotraukas lentelės nuo 109-ojo - ten buvo iškalta Bf 109, kai tuo tarpu analogiškos paskirties lentelė nuo 410 ir buvo Me 410.