Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Informacinis pranešimas, 2009 m. liepos 15 d.
Kaip minėsime S.Dariaus ir S.Girėno skrydį
Lietuvos Aviacijos muziejus kviečia visus neabejingus aviacijai prisiminti garsių lakūnų žygdarbį, paminėti ANBO eskadrilės skrydį virš Europos bei pagerbti „Baltijos skrydžio 2009“ dalyvius.
Data ir laikas: 2009 m. liepos 17 dieną, nuo 15 val. Kaune, Lietuvos Aviacijos muziejuje (Veiverių g. 132) bei S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome.
I dalis – minėjimas Aviacijos muziejaus konferencijų salėje, pradžia 15 val.
Filmo demonstravimas, aviacijos istoriko Gyčio Ramoškos pasakojimas apie ANBO skrydį aplink Europą 1934 metais, aviacijos istoriko Eugenijaus Raubicko pasisakymas apie Daliaus Liekio vadovaujamą skrydį aplink Baltijos jūrą. „Baltijos skrydžio 2009“ dalyviai papasakos apie skrydį (skaidrių, filmuotos medžiagos demonstravimas. I dalies trukmė apie 1 val. 30 min.
II dalis – senovinių sklandytuvų parodomieji skraidymai S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome, pradžia 17 val.
Demonstruojamas sklandytuvas BERGFALKE III. Pilotas – sklandytuvų klubo narys, entuziastas, sklandytojas Martynas Lendraitis.
TRUMPAI
S.Dariaus ir S.Girėno skrydis, 1933
1933 m. liepos 15 d. 6 val.24 min. (Niujorko vasaros laiku) pakilę iš Niujorko Floyd Bennet aerodromo, lietuviai (JAV piliečiai) lakūnai Steponas Darius ir Stasys Girėnas lėktuvu ,,Lituanica” perskrido Atlanto vandenyną ir liepos 17 d. 0 val. 36 min. (Berlyno laiku) žuvo tuometinėje Vokietijoje, šalia Kuhdamm kaimo Soldino apylinkėse (dabar Lenkijos teritorija, Pščelniko kaimas, Myslybožo apylinkėse). Lakūnai planavo skristi maršrutu Niujorkas-Niufaudlendas-Atlanto vandenynas-Airija-Londonas-Amsterdamas-Svinemiundė-Karaliaučius-Kaunas (iš viso 7186 km). Dėl blogų meteorologinių sąlygų ties Airija lakūnai pasuko į Šiaurę ir per Škotiją bei Šiaurės jūrą pasiekė Vokietiją. Iki katastrofos vietos per 37 val. 11 min. nuskrido 6411 km (įskaitant vingius virš Europos – apie 7 000 km). Iki skridimo tikslo – Kauno – buvo likę 650 km. Pasaulio aviacijos istorijoje skridimas minimas kaip vienas tiksliausių.
ANBO skrydis, 1934
1934 m. minint S.Dariaus ir S.Girėno skridimo per Atlantą metines, tik pradėjęs eiti Karo Aviacijos viršininko pareigas Antanas Gustaitis organizavo trijų serijinių ANBO-IVL lėktuvų skridimą per 12 Europos valstybių, maršrutu Kaunas-Stokholmas-Kopenhaga-Amsterdamas-Briuselis-Londonas-Paryžius-Marselis-Roma-Udinė-Viena-Praha-Budapeštas-Bukareštas-Kijevas-Maskva-Velikije Luki-Kaunas. Skridimas vyko birželio 25 – liepos 19 dienomis. Maždaug 9000 km trasą labai įvairiomis meteorologinėmis sąlygomis lakūnai įveikė tiksliai, lėktuvai nepatyrė jokių rimtų gedimų.
Baltijos skrydis, 2009
2009 m. pažymint Lietuvos 1000-metį ir A.Gustaičio grandies skrydžio aplink Europą 75-metį, A.Liekio pilotų klubo „Alfa“ nariai ultralengvaisiais lėktuvais CT-SW apskrido Baltijos jūrą. Kaip ir prieš 75 metus, lakūnai susidūrė su sunkiomis meteorologinėmis sąlygomis, kurios pakoregavo skrydį. Skridimas vyko liepos 6–12 dienomis, įveikta 4000 km trasa.
Sklandytuvas OLIMPIA
Skraidė Lietuvoje prieš 46 metus (1963 m.), retas pasaulyje (buvo pagaminta 8 vnt., šiuo metu išlikę 3 sklandytuvai). Vienas iš jų bus matomas virš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo tik ypatinga proga, minint transatlantinį lakūnų skrydį.
Skrydyje bus demonstruojamas ir dvivietis sklandytuvas BERGFALKE III.
Daugiau apie renginį:
Lietuvos Aviacijos muziejaus direktorius Remigijus Jankauskas, tel. 8-614 63703
S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas, tel. 8-625 30344
Pilotų klubo „Alfa“ direktorius Dalius Liekis, tel. 8-698 81480
Pranešimą spaudai parengė žurnalas „Aviacijos pasaulis“
Rodūnios kelias 8-414, Vilnius, tel. 8-5 212 2002, 8-616 19201