Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Sunku pasakyti, kanės tai greičiausiai papildomo kuro skardinės, o kas per išmetimo įrenginys net neįsivaizduoju. Atsidarei langelį ir meti kuo smarkiau į apačią, ar tokiu kampu, kad neužkabinti uodegos plokštumų.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Taip, kanės - tai benzino skardinės. Sakyčiau kanistrai, nes benziną paprastose skardinėse laikyti ir transportuoti yra rizikinga. O išmesti reikėjo dėl svorio. Tie 135 galonai (510 Ltr) benzino, kurie paimti papildomai, buvo sukrauti 27 skardinėse (kanistruose) liemenyje ant didžiųjų bakų viršaus. Ir bendras tų kanistrų svoris (tuščių) buvo apie 50 kg. Taip išeina, kad vieno kanistro (kanės) svoris apie 2 kg. Ištuštinus benziną juos reikėjo išmesti, kaip bereikalingą svorį.
Dienoraštyje, matyt, ir kalbama apie kažkokį tai kanistrų išmetimo įrenginį. Nes mesti taip paprastai atsidarius langą ranka - ko gero nelabai saugu. Galima nudaužti stabilizatorių ar kilį. Tačiau kokia galėtų būti šio prietaiso konstrukcija - neįsivaizduoju. Beje, po pasinaudojimo, tikriausiai buvo išmestas ir pats įrenginys, nes avarijos vietoje lėktuvo nuolaužose nebuvo rastas - nėra jokios užuominos apie tai.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Šios dienos dienoraščio įraše įdomi informacija:
Sužinau kad induktorinis kompasas 16° nuo krypties t. y. 47° tikroji kryptis 63°. Skirtumas 16°, atgal tas pats 227 znd. 243 aperiod. skirtumas 16°.
Išeina, kad induktorinis kompasas "pjovė" grybą 16°! Kas ir atsispindi šios temos lentelėje. (Pataisos dar ir didesnės nei 16°)
Ir dar viena įdomi vieta:
Diskusijos leidimo reikalu, tenka dar kartą pasigynčyti su Stasiu.
Vadinasi S.Darius ginčijosi su S.Girėnu skridimo leidimo klausimu. Neaišku dėl ko konkrečiai, bet lakūnų pozicijas maždaug galima atspėti: Kažkur skaičiau S.Dariaus nuomonę. Apytikriai maždaug tokia: "Pats leidimas mūsų per Atlantą neperneš". Vadinasi S.Dariaus nuomonė apie leidimą buvo liberali, t.y., reikia skristi ir nesulaukus leidimo. Jei buvo ginčas, tai tikriausiai, S.Girėno pozicija buvo priešinga: be leidimo išskristi negalima, reikia laukti, kol leidimas bus gautas. Bet, matyt, laimėjo S.Darius.
Šiandien patalpinome svetainės naujienose paskutinį Stepono Dariaus dienoraščio įrašą datuotą 1933 m. liepos 13 d. likus dviems dienomsi iki legendinio skrydžio per Atlantą. Šiuo įrašu baigiasi dienoraštis ir tuo pačiu svetainės vienas ilgiausiai trukusių projektų.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Noriu ir aš padėkoti kolegoms, už tikrai ilgą, gal net spėjusį pabosti darbą. Metus laiko, kasdien nepamiršti, nepatingėti įdėti dienoraščio įrašą - nelengvas ir atsakingas darbas. Mindaugas, būdamas atsakingas už šio dienoraščio "spausdinimą" puikiai atliko savo užduotį. Na, o bendrai, svetainės komanda, galime pasidžiaugti, kad turime šioje svetainėje paskelbę visą dienoraštį. Tik tiek, kad jis apverstas
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Dariaus dienoraštyje aprašomas laikotarpis beveik sutampa su šiuo albumu Rengdamas šį albumą, daug kartų pastebėjau, kad matau tai - ką skaičiau dienoraštyje.