Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Pirmadienį, liepos 6 dieną, Liekio pilotų klubas „Alfa“ organizuoja skrydį aplink Baltijos jūrą - „Baltijos skrydis 2009“. Šeši pilotų klubo „Alfa“ modernieji dviviečiai CT lėktuvai pakils iš Aleksoto skrydžiui, aplankant septynias Baltijos valstybes.
Septynių dienų kelionės metu lėktuvai leisis Europos Sąjungos šalių aerodromuose - Lenkijoje, Vokietijoje, Danijoje, Švedijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Iš viso ore bus praleista daugiau kaip 25 val., nuskrista apie 4000 km.
Skrydį lakūnai dedikuoja Lietuvos tūkstantmečiui ir ANBO pilotų skrydžio aplink Europą 75-tosioms metinėms paminėti. Suvenyrai iš Lietuvos kitų tautų žmonėms neš informaciją apie mūsų šalį, pasiekimus. Užsienyje vyks susitikimai su visuomenės, politikos, kultūros atstovais, Lietuvių bendruomenių nariais.
Lakūnai įkvėpimo skrydžiui semiasi iš mūsų praeities - pagarbos garsiems lakūnams, konstruktoriams, jų valstybinės reikšmės aukštiems pasiekimams.
Pakilimas iš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo, vieno seniausių Europoje, taip pat yra pagarbos kultūros paveldui ženklas.
Lėktuvais CT lietuvių lakūnai jau buvo pasiekę Gibraltaro sąsiaurį bei apskridę be nutūpimo Lietuvą, ir ne kartą įsitikino, jog šie ultralengvieji orlaiviai yra labai patikimi, greiti, ekonomiški bei perspektyvūs įvairioje veikloje, pradedant mokymu, baigiant specialiaisiais darbais iš oro. http://kauno.diena.lt
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Po lietuvių lakūnų sparnais – Baltijos šalys
2009 06 30
2009 liepos 6 dieną Liekio pilotų klubas „Alfa“ organizuoja skrydį aplink Baltijos jūrą – „Baltijos skrydis 2009“. Šeši pilotų klubo „Alfa“ modernieji dviviečiai CT lėktuvai pakils iš Aleksoto skrydžiui, aplankant septynias Baltijos valstybes. Septynių dienų kelionės metu lėktuvai leisis Europos Sąjungos šalių aerodromuose – Lenkijoje, Vokietijoje, Danijoje, Švedijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Iš viso ore bus praleista daugiau kaip 25 val., nuskrista apie 4000 km.
Skrydį lakūnai dedikuoja Lietuvos tūkstantmečiui ir ANBO pilotų skrydžio aplink Europą 75-tosioms metinėms paminėti. Suvenyrai iš Lietuvos kitų tautų žmonėms neš informaciją apie mūsų šalį, pasiekimus. Užsienyje vyks susitikimai su visuomenės, politikos, kultūros atstovais, Lietuvių bendruomenių nariais.
Lakūnai įkvėpimo skrydžiui semiasi iš mūsų praeities – pagarbos garsiems lakūnams, konstruktoriams, jų valstybinės reikšmės aukštiems pasiekimams. Pakilimas iš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo, vieno seniausių Europoje, taip pat yra pagarbos kultūros paveldui ženklas. Lėktuvais CT lietuvių lakūnai jau buvo pasiekę Gibraltaro sąsiaurį bei apskridę be nutūpimo Lietuvą, ir ne kartą įsitikino, jog šie ultralengvieji orlaiviai yra labai patikimi, greiti, ekonomiški bei perspektyvūs įvairioje veikloje, pradedant mokymu, baigiant specialiaisiais darbais iš oro.
Maršruto aplink Baltijos šalis iniciatorius – lakūnas Dalius Liekis iš garsios aviatorių dinastijos, užkrėtęs aviacija daugybę žmonių ir sūnų Luką, vieną jauniausių ultralengvųjų orlaivių pilotų Lietuvoje bei šio skrydžio dalyvį.
Maršruto dalyviai: Dalius Liekis ir Povilas Liberis (CTLS lėktuvo registracija LY-UAP), Robertas ir Paulius Pakrosniai (CTSW, LY-UPK), Lukas Liekis ir Tadas Blaževičius (CTSW, LY-USA), Gediminas ir Rūta Bagdonavičiai (CTSW, LY-BMW), Laimis Akramas ir Vytautas Selelionis (CTSW, LY-ULK), broliai Romualdas ir Arūnas Kumpiai (CTSW, LY-URK), o Vokietijoje prie grupės prisijungs Ziegmaras Sprengeris, pagarsėjęs įveiktu maršrutu CT lėktuvu į Ameriką, ir Bodo Schelleris su (CTLS, D-ELAI).
Palydos
Spaudos konferencija ir ekipažų palydos vyks 2009 liepos 2 dieną, ketvirtadienį, 19 val. Liekio pilotų klubo „Alfa“ angare, Karo aviacijos g. 36, S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas, Kaunas. Kviečiame visus aktyviai dalyvauti.
Nuobodu nebus. Programoje – detalus maršruto bei lėktuvo CT galimybių pristatymas, pasirengimo skrydžiui įdomybės, filmų (ANBO skrydį prisiminus, apie CT skrydį per Europą, kt.) peržiūra, bendravimas.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
2009 07 07
„Baltijos skrydžio 2009” dalyviai aplankė Lenkiją ir Vokietiją, pasiekė Daniją
Liepos 6 dieną S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome Kaune su pačiais ankstyvaisiais saulės spinduliais išsirikiavo lėktuvų CT rikiuotė. 8 valandą Liekio pilotų klubo „Alfa“ nariai lėktuvų CT vorele taku riedėjo pro skrydžių valdymo bokštelį, jiems mojavo palydėti susirinkę žmonės. Iškeltos Lietuvos ir Kauno vėliavos lakūnų rankose priminė, jog skrydį lakūnai dedikuoja Lietuvos vardo garsinimui tūkstantmečio proga ir ANBO pilotų skrydžio aplink Europą 75-osioms metinėms paminėti.
Iš seniausio Lietuvoje aerodromo „Baltijos skrydis 2009“ nusidrieks per aštuonias šalis – Lietuvą, Lenkiją, Vokietiją, Daniją, Švediją, Suomiją, Estiją, Latviją. Iš viso ore planuojama praleisti apie 25 val., nuskristi 4000 km. Lakūnai į Kauną žada grįžti liepos 12 dieną.
Tarp dalyvių – moteris lakūnė
Penkių lėktuvų dviviečiuose ekipažuose – ir viena pilotuojanti moteris. Rūta Bagdonavičienė skrenda kartu su vyru Gediminu, palikę namuose 8 mėnesių kūdikį. „Labai laukiau šio skrydžio dėl įdomios ir naujos patirties“, – sakė moteris. Kiti maršruto duetai – organizatorius Dalius Liekis ir Povilas Liberis, vienintelis nepilotuojantis lėktuvo, tačiau vykdantis kitą svarbią – operatoriaus misiją, tėvas ir sūnus Robertas ir Paulius Pakrosniai, Lukas Liekis ir Tadas Blaževičius, Laimis Akramas ir Vytautas Selelionis.
Pirmą dieną aplankė Lenkiją ir Vokietiją
Liepos 6 dieną lėktuvų grupė po poros valandų skrydžio sėkmingai pasiekė Varšuvoje įsikūrusį Babice aerodromą. Pasitiko būrys lenkų aviatorių, o aerodromo direktorius Zbignevas Mrozekas supažindino su aerodromu, jo veikla. Džiugus sutapimas – Z.Mrozekas taip pat pilotuoja CT lėktuvą. Neužsibuvę pas kaimynus lenkus, lietuviai išskrido į Vokietiją ir po pietų nusileido Jegelsdorfe, kur liko nakvoti.
Atliks oro taršos tyrimus
„Baltijos skrydžio 2009“ metu lietuviai ne tik pasakos apie Lietuvą, dalins suvenyrus, kurių prikrauti lėktuvai iki stogų, bet ir atliks įdomius tyrimus. Apie juos papasakojo Laimis Akramas. „Vežamės labai jautrią aparatūrą, kuria matuosime oro užterštumą. Ši apratūra fiksuoja ore esančias kietąsias daleles. Galima nustatyti jų kiekį viename kubiniame metre, „atpažįstant“ kenkėjiškas daleles nuo 0,3 mikronų dydžio iki 5. Galima nustatyti kiekvieno dalelių dyžio skirtingas koncentracijas tiriamame ore. Sužinosime, kokie yra dominuojantys taršos šaltiniai įvairiose šalyse”.
Kol kas pavyko blogų orų išvengti
Pirmąją „Baltijos skrydis 2009“ dieną nuskrista apie 720 kilometrų. Iš Vokietijos liepos 7 dieną maršrutas pasuko į Daniją. Prie grupės su tokio pat tipo lėktuvu prisijungė vokietis Ziegmaras Sprengeris, pagarsėjęs įveiktu maršrutu CT lėktuvu iš Vokietijos į Ameriką.
Liepos 7 dienos popietę šešių lėktuvų grupė, sėkmingai aplenkusi audrą, nusileido Patborgo aerodrome Danijoje. Netrukus audra su perkūnija užgriuvo ir aerodromą, o lakūnai labai džiaugėsi sėkmingai nutūpę.
Lėktuvai CT skrenda vidutiniu 220 km per valandą greičiu. Sparnuose įtaisyti du po 65 l talpos degalų bakai leidžia moderniesiems CT lėktuvams planuoti tolimus skridimus, šimtui kilometrų naudojant tik 14-16 litrų. Tai vienas populiariausių pasaulyje šiuo metu ultralengvųjų lėktuvų, kuriuos gamina bendra Vokietijos ir Ukrainos kompanija „Flight Design“.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Pasirodo, kad ten jokios avarijos nebuvo:
Kaip naujienų portalui 15min.lt sakė skrydžio koordinatorius Dalius Liekis, šis incidentas įvyko dėl blogų oro sąlygų. „Pablogėjus sąlygoms jie priėmė sprendimą nusileisti panaudojant saugos įrangą“, – jau iš Suomijos naujienų portalui 15min.lt teigė D.Liekis, patikslinęs, kad lėktuvas ne sudužo, o nusileido į mišką suveikus parašiutų sistemai.
Nieko sau, tai bent "puikūs" lakūnai - pablogėjus oro sąlygoms, taukšt per gelbėjimosi sistemos mygtuką - ir ant žemės!