Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Pasirodo buvo jau prieš 5-tą atsiuntę giminės ir paminklo foto ir vietą nurodę, tik kai apsikrovęs tūkstančiu veiklų - ne visada viską iškart sudedu ką gaunu iš kur, o paskui ir užsimiršta...
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Dar papildymas apie J.Vilkaitį.
Dabar Juozo Vilkaičio kapas yra atnaujintas. Skyrelį Juozo Vilkaičio kapas papildžiau nuotrauka, kurią atsiuntė lakūno J.Vilkaičio sūnėnas Vidmantas Vilkaitis.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Šiandien aviakatastrofos, įvykusios 1938 m. prie Bartninkų, metinės. Kadangi su Bartninkais turiu tam tikrų sąsajų, parašiau straipsnį apie tai.
Daug naujos informacijos apie katastrofą gavau „nuotoliniu būdu“ susipažinęs su žuvusio lakūno J.Vilkaičio sūnėnu Vidmantu Vilkaičiu. Jis atsiuntė daugybę nuotraukų bei kitos informacijos. Kartu nagrinėjome katastrofos situaciją, katastrofos nuotraukas, tų nuotraukų sąryšį su vietove. Už visa tai esu be galo dėkingas Vidmantui. V.Vilkaitį galima laikyti straipsnio bendraautoriumi.
Taip pat dėkoju Mindaugui Sereičikui už archyvinių dokumentų nuorašus.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Nepaprastai dėkingas už tokį puikų straipsnį - analizę. Neabejotinai tai rimčiausia ką lig šiol teko skaityti apie šią tragediją.
Praėjusią žiemą sužinojau kad netoli manęs, gal vos už pusšimčio mylių, greta Mančesterio gyvena labai senyvo amžiaus Vilkaičio giminaitė, savo akimis mačiusi tą katastrofą. Jau buvau besusiruošiąs ją aplankyti, įrekorduoti pasakojimą, bet atėjo korona. Dabar net nežinau kada tai pavyks ir ar bepavyks išvis...
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1314
Puikus tyrimas.
Vienas pastebėjimas:
Kiras rašė ...
Keistas dalykas buvo tai, kad lėktuvo vadas buvo ne J.Vilkaitis, kuris lėktuvą pilotavo, o J.Vidūnas. Na taip priklausė pagal karinę subordinaciją – J.Vidūnas karininkas – jaun. leitenantas.
Žvalgybiniuose lėktuvuose įprastai vadas būdavo oro žvalgas, karininkas – gaunantis ir detaliai suformuluojantis užduotį, nustatantis skrydžio planą ir reikalingus atlikti veiksmus, vykdantis šturmano ir fotografo/bombarduotojo funkcijas. Lakūnas puskarininkis būdavo tik „šoferis“.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
sky76v rašė ...
Žvalgybiniuose lėktuvuose įprastai vadas būdavo oro žvalgas, karininkas – gaunantis ir detaliai suformuluojantis užduotį, nustatantis skrydžio planą ir reikalingus atlikti veiksmus, vykdantis šturmano ir fotografo/bombarduotojo funkcijas. Lakūnas puskarininkis būdavo tik „šoferis“.
Laive pusė "šoferio" - vairininkas, kita pusė - motoristas, o kapitonas jiems komanduoja ką ir kaip. Viskas suprantama. Bet lėktuve, komanduoti lakūnui, kuris rankoje turi vairolazdę - nu nežinau, nežinau...