Labai įdomi ir vertinga informacija. Va taip va po truputį ir sudėliosim Kauno aerodromo mozaiką tarpukaryje. Dėkoju Eugenijau
Diskusijose dažnai bandoma ieškoti atsakymų Žagariškių aerodromo istorijos klausimus, kurie dar 1990 metais buvo "sudėlioti į savo lentynas" šio oro uosto "supaminklinimo" metu. Ne retai pasirodo ir "nauja" medžiaga, kuri jau buvo žinoma prieš 30 metų. Aviacijos muziejaus archyve guli byla - "Kauno Žagariškių aerodromo istoriniai ir urbanistiniai architektūriniai tyrimai. Statuso ir tolesnio panaudojimo siūlymai" 1 dalis, Kaunas, 1990. Deja, iki šiol tai neišvydo dienos šviesos, bent kaip nedidelė brošiūra publikuojant tuomet surinktą medžiagą. Manau dėl ne mažos dalies dalykų šiandien nereikėtų "laužyti iečių"...
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Aeroplanas rašė ...
Diskusijose dažnai bandoma ieškoti atsakymų Žagariškių aerodromo istorijos klausimus, kurie dar 1990 metais buvo "sudėlioti į savo lentynas" šio oro uosto "supaminklinimo" metu. Ne retai pasirodo ir "nauja" medžiaga, kuri jau buvo žinoma prieš 30 metų. Aviacijos muziejaus archyve guli byla - "Kauno Žagariškių aerodromo istoriniai ir urbanistiniai architektūriniai tyrimai. Statuso ir tolesnio panaudojimo siūlymai" 1 dalis, Kaunas, 1990. Deja, iki šiol tai neišvydo dienos šviesos, bent kaip nedidelė brošiūra publikuojant tuomet surinktą medžiagą. Manau dėl ne mažos dalies dalykų šiandien nereikėtų "laužyti iečių"...
Visiškai su jumis sutinku. Daug dalykų yra ištirta, atitinkamai kategorijai žmonių įvairūs dalykai ir sritys yra aiškūs kaip 2x2, o mes apie juos diskutuojame ir dar ilgai diskutuosime, "atradinėsime" ir t.t. Neįmanoma rasti ir surinkti visos net paskelbtos informacijos, o apie nepaskelbtą net nekalbu... Kas liečia konkrečiai Kauno aerodromą, tai tikrai gaila, kad tokio tyrimo medžiaga guli lentynoje ir laukia velniai žino ko...
O aš šiandien senam kompe radau didelį Kauno žemėlapį išleistą 1916 metais, o jame ir Aleksoto aerodromą, iškirpau tą dalį su aerodromu, smagu, kad jame pažymėti vokiečių pastatyti aviacijos pastatai: 1. Pastatai Linkmadvario pusėje. 2. Dirižablio angaras pietinėje aerodromo pusėje.
Kitoje temoje kolega Prunce abejojo dėl traukinio bėgių aerodromo teritorijoje, neskaitant to, kad yra tai patvirtinančių fotografijų, šiame žemėlapyje irgi jie matomi. Ir matosi, kad jie sujungia šiaurinę aerodromo dalį ir ten esančius pastatus (sandėlius) ir dirižablio angarą pietinėje aerodromo dalyje.
Taip, šitas planas matytas kituose forumuose, bet jame matosi tik pradinė aerodromo situacija, pastačius angarus lėktuvams. Jei dviejų vokiečių lėktuvų angarų rajono statiniai šiame plane pažymėti pilnai, tai dirižablio angaro rajone nei vieno kito statinio, įšskyrus patį angarą ir dvi geležinkelio atšakas. Panašu, kad planas parengtas 1915 m. gale ar pačioje 1916 m. pradžioje, nes dirižablio angaras dar nevaizduojamas, kaip esamas statinys (palygink su lėktuvų angarų rajono statiniais). O statinių abipus angaro šonų čia būta gerokai daugiau nei šiaurinėje oro uosto dalyje. Dujų fabrikas, medžiagų sandėliai, dirbtuvės ir t.t.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Lenkijos Prezidento lėktuvo katastrofos kontekste paminėtas ir Kauno aerodromas, kaip tarpinis bendrovės "Deruluft" oro linijos Karaliaučius - Maskva punktas:
Аэродром «Северный» для регулярных пассажирских авиарейсов использовался только до 1941 года. Более того, через него проходила первая международная линия в СССР. Дата ее официального открытия — 1 мая 1922 г. Первый рейс по маршруту Москва – Смоленск – Ковно (Каунас) – Кенигсберг вылетел 3 мая 1922 г. В Смоленске самолёты садились на аэродроме «Смоленск-Северный» для дозаправки самолёта и отдыха пассажиров. Одним из первых пассажиров на этой линии стал поэт Сергей Есенин. Вместе с женой Айседорой Дункан они вылетели из Москвы 10 мая 1922 года и в тот же день прилетели в Кенигсберг. Дважды (в 1923 и 1925 годах) этим маршрутом летал поэт Владимир Маяковский.
Kažin ar Jeseninas bei Majakovskis Kaune buvo išlipę iš lėktuvo pasižvalgyti?
Lietuvos Karo Aviacija aerodromuose prie angarų įrengė techninius sandėlius-slėptuves. Jie išliko S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome Kaune, Pajuosčio aerodrome bei Zoknių aerodrome. Faktinė jų būklė skirtinga, pagal paskirtį nebenaudojama. S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome yra išlikę techninis sandėlis žvalgybos eskadrilių, techninis sandėlis naikintuvų eskadrilių ir techninis sandėlis Mokomosios grupės. Gal kam nors teko matyti brėžinius minėtų statinių? rtb972 2009-03-29 pateikė fotografijas analogiško techninio sandėlio esančio Pajuostyje.