Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Labai domina Kauno aerodrome buvę pastatai, pirmoje eilėje tie kurie buvo mūsų Aviacijos kūrimosi pradžioje. T.y.: vokiečių statyti - dirižablio angaras (240x55x40), du angarai (20x60) ir tarp jų esantys administracinis/fotolaborijos/ginklinės pastatas ir vandens bokštas. Įdomu ar šie pastatai buvo standartiniai, ir tokių buvo galima rasti ir kituose vokiečių aerodromuose. Ar įmanoma rasti literatūros ar kitokios medžiagos apie šiuos vokiečių statytus pastatus?
G.Ramoškos fotomontažinėje rekonstrukcijoje (atspindi 1918m.) matome angarus ir pastatus tarp jų. Labiausia domina (noriu padaryti modelį) fotolaboratorijos/ginklinės pastatas.
Vėliau, dešinėje esantis angaras sudegė ir vietoj jo buvo pastatyti kiti pastatai (LAK angaras, Aerostotis ir aerostoties ūkinis pastatas), bet apie juos vėliau.
Dirižablio angaras buvo išardytas ir parduotas į metalo laužą. Iki šių dienų išlikę LAK gelžbetoninio angaro liekanos. Kauno aerokubas buvo iškėlęs iniciatyvą minėtą angarą atstatyti savo lėšomis, tačiau tam pasipriešino miesto valdžia. Tuo metu buvo didžiulis puolimas prieš Aleksoto aerodromą (kam reikia, pavojinga, triukšminga, didžiuliai nepanaudoti žemės plotai, ir t.t.).
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Dirižablių angarų I PK metu Europoje buvo daug, tačiau ar jie buvo statomi pagal konkretų projektą konkrečiam "cepelinui"? Ar visi daugmaž vienodi (skyrėsi tik dydis) ir t.t. Spėju, kad konstrukcijos buvo atgabentos iš Vakarų ir čia surinktos. Iš to kyla mintis, kad kažkur buvo tų angarų "pusfabrikačių fabrikas" ir iš ten keliaudavo konstrukcijos "pagal poreikį".
Pridedu kitą G.Ramoškos fotorekonstrukciją (atspindi 1932m.) Joje jau nebėra angaro dešiniau, o vietoj jo stovi LAK angaras ir kiti pastatai. Įdomu, ar vandens bokštas nesudegė (mažai tikėtina) per angaro gaisrą ar jis atstatytas?
Ši 1932 m. nuotrauka fiksuoja realią angarų ir Kauno aerostoties poziciją. Gytis Ramoška fotomontažinėje rekonstrukcijoje truputį suklydo šalia angaro parodydamas vandentiekio bokštą (faktiškai jis pastatytas po angaro gaisro). Minėti angarai buvo skirti aeroplanams (lėktuvams), o dirižablio angaras buvo gerokai piečiau, jo vietoje 1934 m. pastatytas Mokomosios grupės angaras.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Ačiū Eugenijau už informaciją. Dirižablio angaro ir neketinome parodyti šiose fotografijose
Prašymas: gal kam nebūtų sunku ant dabartinio žemėlapio "užnešti" dirižablio angaro vietą. Ir netik dirižablio angaro, bet ir šituos pastatus. Bent apytiksliai. Dėkoju
LAK angaras buvo sprogdintas atsitraukiančios vokiečių kariuomenės, sienų mūras išbyrėjo, kolonos nuo smūgio jėgos išlinko bet atsilaikė. Sovietinė kariuomenė užėmusi aerodromą po ranka pakliuvusiomis statybinėmis medžiagomis užmūrijo tarpus tarp kolonų ir pavertė minėtą angarą sandėliu. Bet jau 1993 m. jis buvo avarinis, be stogo, toks yra ir šiomis dienomis. Kultūros paveldo saugomas, rekomenduojamas atstatyti, bet miesto valdžia daro kliūčių, kad tai nepavyktų.
Dirižablio angaro vieta dabartiniame aerodrome yra vakarinėje asfaltuoto perono dalyje. Jo vieta apibrėžta tamsia linija nesilaikant mąstelio. Vakarinėje dalyje yra išlikusios originalios dirižablio grindinio cementinės plytelės.