Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Praėjusį sekamdienį buvau Duxforde, kur vyko Duxford Spring Air Show 2009. Išvažiavau anksti, kad išvengti "trafiko", kad geresnėj aikštelėj pasistatyt mašiną, kad ko nepražiopsotot... Nuvažiavus išgirdau, kad panorėję užsiimti geresnes pozicijas ir nusipirkus spec.leidimą įvažiuoti su auto į renginio teritoriją, jau rinkosi nuo 2 nakties. Visgi, kuo toliau tuo labiau įsitikinu, kad britams aviacija yra religija. Bet apie tai kita tema. Dabar apie renginį. Programa tiesą sakant šiek tiek nuvylė, lyginant su kiekvienų metų liepą vykstančiu Flying legends show tai nusileido šis renginys ir kiekiu ir "jėga". Bet buvo įdomu. Kadangi programa prasidėjo tik apie vidurdienį, tai iki to laiko perėjau kokius du šimtus prekybinių palapinių, kuriose gali nusipirkti praktiškai viską kas susiję su aviacija... Žinoma, nors ir ne pirmą kartą, bet apėjau ir muziejų. Žemiau keletas visokių fotografijų iš muziejaus ir renginio. Jų nekomentuosiu, jei kas bus įdomu pakomentuosiu vėliau. Kad labiau pajusti renginį www.youtube.com įveskite šios temos pavadinimą - pasižiūrėsite filmuotos medžiagos. Atkreipkite dėmesį į pirmą ir paskutinę foto - taip jau pataikiau, kad atvažiavus ir einant į renginio teritoriją iš jos buvo vežami "vietiniai" aparatai renginiui, o kai važinėjau namo ir ėjau link auto pro tą patį angarą - žiūriu tuos pačius jau tempia atgal.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Panašu, kad 16-oje nuotraukoje lėktuvas Vickers Vimy - toks pat, kuriuo J.Alkukas ir A.Braunas pirmą kartą perskrido Atlantą.
Jų skrydžio aprašyme yra toks epizodas, jog apledėjus lėktuvui, varikliai pradėjo prastai dirbti, nes apledėjo variklių oro pasiurbimo angos. Tai Braunas išlipo ant sparno ir peiliu nudaužė ledus.
Žiūrinėdamas šio lėktuvo nuotraukas, sunkiai galiu tuo patikėti: kaip gi jis ten tuos ledus krapštė ir propeleris jam nenukirto galvos (ar rankos) - tarpas ten tarp propelerio ir variklio labai nedidelis. Gal gi, tai tik graži legenda...
O čia skrenda, atrodo tas pats, kurį Nerijus nufotografavo.
Matai, "Kiras", variklio oro paėmimo angos dažniausiai nėra variklio priekyje. Jos būna iš šono. Tai, kas yra tarp variklio ir propelerio - vadinama skysčio radiatoriumi. Jame buvo atvėsinamas įkaitęs skystis, kuris aušindavo patį variklį. Dažniausiai tas skystis buvo vanduo, kartais naudota alyva, kartais glikolis. Tai kad tas Brauno pasivaikščiojimas sparnu ir grįžimas nesužeistam į lėktuvą - visai realus dalykas. O kai tose "knygų lentynose" buvo tiek atotampų, tai dar lengviau šis žygia įvykdomas buvo - įsikibti galima. Na, o tas, kur nuotraukoje skrenda, yra privati replika - lėktuvo kopija 1:1 ar artimu tokiam masteliu. O ir varikliai truputį kitaip kapotuoti, negu muziejinio. Man tai didžiausias noras būtų po "Piper" - į, "Dragon Rapide" ir "Ciervą" su fotoaparatu palandžioti. Oj kiek informacijos galima būtų buvę " prisišaudyti".
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Malūnsparnis visiškai toks pat kokį turėjo mūsų LAK'as. O čia pridedu Vickers Vimy informacinį stendą (nelabai kokybiška fotografija...) Jei kas domina labiau - sakykit nes nuotraukų turiu nemažai.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Juliau sakai BlackBirdą, na taip įspūdingas lėktuvas , ypač pirmą sykį kai mačiau. Ankščiau buvau skaitęs G.Ramoškos straipsnį ape SR-71 tai atrodo įsivaizduoti negalėjau, kad kada pamatysiu iš arti ir net pačiupinėsiu Paveikslėlyje lėktuvo "kailis" iš labai arti, vaizdas neatrodo ypač modernus. Varžtai susukti prieš tai patepus "smala" (kad nuo vibracijos neatsišriūbuotų) , "nedadielkos" užlipintos karšta "smala". Dėl tos smalos nepriimkit už gryną, nes iš tiesų tai ypač sudėtingos technologijos paviršius.
Tos ,,nedadielkos''yra viena iš ,,Juodojo strazdo'' konstrukcinių ypatybių,viskas padaryta iš titano ir sukniedyta,kuro bakai,,kiauri'', stovint ant žemės kuras varvėdavo,todėl ir už pildavo tik prieš pat skrydį arba pildydavosi ore. Kai lėktuvo paviršius nuo oro trinties įkaisdavo viskas buvo gerai,o juk galėjo lėkti tris kartus greičiau už garsą.
Prieš skrydį į SR - 71 kuro bakus pildavo tik 1/3 kuro kiekio ar dar mažiau. Tiek, kad užtektų startui. Vėliau jis pasipildydavo iki galo ore iš oro tanklaivių KC. Atskraidęs planinį skrydį, šis lėktuvas, priartėjęs prie savo aerodromo, jis dar turėdavo "sukti" ratus", kol bakuose likdavo tik nusileidimui reikiamas kuro kiekis su nedidele atsarga. Kam visa tai buvo daroma? Ne todėl, kad starto metu mažiau kuro būtų išlaistoma - daugiau kuro -> didesnis svoris -> daugiau ištekės. Ne. Šie lėktuvai turėjo labai mažą važiuoklės kojų tvirtumo atsargą - lakūnai ir aptarnaujantis personalas net vadino jį "milžinu su degtukinėmis kojomis". Nusileidimas su dideliu kuro kiekiu jam buvo "mirtinas".