Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Versija. Nepagarba didvyriams, pasitelkus galingą vaizduotę
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2008 Grd 10 d., 01:28
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Keltas:

labas visiems.Labai daug skaičiau,domėjausi tirinėjau Dariaus ir Girėno skrydžio ir žūties aplinkybes. Surinkau daug faktų.Viskas veda prie vieno.Juos pašovė ir dėl labai paprastos priežasties. Jie buvo žvalgai ir darė žvalgybos skrydį.užduotis:Vokiečių kariuomėmės migracija,karinių bazių dislokvimo vietos.Istorija turbūt kada nors atskleis tą gėdingą faktą,apie didviriško skrydžio panaudojimą JAV karinės žvalgybos tikslams.jau vien dėl to galima nekesti JAV.Nekalbant jog jie Lietuvą panaudojo kaip mėsmalę 1945-50m.melaginga demagogija,kad destabilizuotų padėtį TSRS. Bet čia jau kita tema.


Nerijus Korbutas:



Administratorių komanda iki rytojaus vakaro priims sprendimą. Ar leisti skleisti tokias erezijas ir paversti šitą (kaip buvo planuojama - rimtą) forumą eiline blevyzgojimų užeiga ar imtis poveikio priemonių prieš tokius pasakorius. Poveikio priemonės gali būti įvairios, nuo įspėjimo iki bano IP adresui.
Yra variantas sukurti giją tokio pobūdžio (iš fantastikos srities) temoms, bet nemanau, kad verta, NORS tavo Ričardai įrodymus pamatyti būtų įdomu. Tik žinoma ne šitoje temoje.


Keltas:

Nežinau jei jūs esate koncervatyvūs ir nežiūrite faktams į akis tai tada aišku .aš taip pat esu patriotas,esu tarnaves lietyuvos SKat.nuo1998m. tačiau nepritarsiu tam kas yra iškraipoma ir prielaidžiaujama. Nerijau gali su administratoriais pasitarti ir nuspreskite arba rašom tai kas vyko arba fantazuokime.Jei rašysime tiesą visada išliksime oriais, jei lysim kaškam kad ir nteisingai istorijai, būsim kada nors išjuokti.Žodis erezija netinka tame straipsnelyje.Tai aką parašiau tegul ir lieka mano atsakomybėje. aš neslepiu savo pavardės ir vardo.Taigi jei kas tūritę įrodymų kad S. Darius ir S. Girėnas nebuvo žvalgai rašykite .Ir nereikia čia lia. lia.


Keltas:

Surenkime komferencija per skype ir padiskutuosime.nes jau pradedu nervintis. mano skype Auglys 3


Kiras:

Nesikarščiuok Keltai.
Taigi jei kas tūritę įrodymų kad S. Darius ir S. Girėnas nebuvo žvalgai rašykite


Tu varai iš kito galo. Pirma pateik tokius įrodymus, kad jie buvo žvalgai! Pacituok duomenis, dokumentus. Ir nereikia laužti iž piršto, ir nereikia lia, lia, lia.
Aš reiškiu savo nuomonę, kurią pagrindžiu faktais, citatom, dokumentais.
Beje, aš nesu šio tinklapio adminas, taigi ir mano mintis adminai, jei jiems napatiks, gali ištrinti.


Keltas:

okei , ledai pajudėjo .bus faktai.malonu kad isijungė į diskusija kuri aštri kaip britva.jei neištrins ,komentara su faktais paruošes idėsiu .


Keltas:

Steponas Darius (tikr. Jucevičius-Darašius) gimė 1897 m. sausio mėn. 9 d. Rubiškėje (dabar Darius), Klaipėdos raj. – žuvo 1933 liepos 17 d. ties Soldinu (dabar Mislibožas, Lenkija) – lietuvių lakūnas. 1905 m. mirė Stepono tėvas Jonas Romualdas Jucevičius-Darašius. Po metų motina ištekėjo už Kazio Degučio.1907 m. gruodžio 15 d. Degutienė su trimis Jucevičiaus vaikais: Lora, dešimtmečiu Steponu ir Konstancija Kotryna išvažiavo į Ameriką pas anksčiau ten nuvykusį vyrą ir vyriausiąjį sūnų Boleslovą. 1909 m. įsikūrė Čikagoje, Bridžporte (Bridgeport). Amerikoje visi Jucevičiai susitrumpino pavardes ir tapo Juciais.

1913 m. Steponas įstojo į Harisono vidurinę technikos mokyklą, kurios ketverių metų kursą baigė per trejus su puse metų; toliau mokslą tęsė Lanės aukštesniojoje technikos mokykloje Inžinerijos skyriuje. 1917 m. balandžio 6 d. Jungtinėms Amerikos Valstijoms paskelbus karą Vokietijai, dvidešimtmetis jaunuolis balandžio 12 d. savanoriu išeina į JAV kariuomenę. Dar prieš išvykdamas, jis sutrumpina antrąją tėvo Darašiaus pavardę ir pasivadina Dariumi. 1920 m.liepos 27 d. atvažiuoja į Kauną. Iš pradžių tarnavo Generalinio štabo Žvalgybos skyriuje. 1921 m. baigęs Karo mokyklą, gavo leitenanto laipsnį ir tarnavo karo aviacijoje. 1922 m. sausio 7 dieną paskiriamas į Karo aviacijos Mokomosios eskadrilės kursus klausytoju. Čia mokėsi teorinių aviacijos dalykų ir praktinių skraidymų. Nepraėjus nė metams, mokiniui Dariui leidžiama savarankiškai skristi “Albatrosu B – II“. ( dvivietis Vokietijoje sukurtas žvagybinis biplanas)


Nuo 1923 m. birželio 13 dienos S. Darius tarnavo Trečiojoje eskadrilėje lakūnu, mokėsi aukštojo pilotažo kursuose, kuriuos baigė. 1924 m. jam buvo suteiktas ir Karo lakūno vardas. Lietuvos karo aviacijoje Darius tarnavo penkerius metus. Skraidė mokomojoje, 3 — ojoje, 1 — ojoje ir 4 — ojoje eskadrilėje, avarijų neturėjo. 1924 m.jam suteikiamas vyresniojo leitenanto, o 1927 m. — kapitono laipsnis.
1927 m. rugsėjo 19 d. Darius jau gauna tarptautinio lakūno piloto pažymėjimą Nr. 6773, o 1928 m. kovo 16 d. – transporto piloto II A klasės licenziją Nr. 1862, leidžiančią vežioti ne tik krovinius, bet ir keleivius. 1928 m. metais Darius jo prašymu ir 4-osios eskadrilės vadui L. Peseckui tarpininkaujant iš Lietuvos karo aviacijos paleidžiamas į atsargą. Oranžine spalva nudažytas ir registracijos numerį Nr. 688E gavęs lėktuvas skrydžiui buvo paruoštas 1933 m. balandžio pabaigoje. Po bandomųjų skrydžių orlaivis buvo pakrikštytas „Lituanica“.


Buvo įmontuoti nauji aeronavigaciniai prietaisai, variklio darbui kontroliuoti atsirado tepalo temperatūros, tepalo ir kuro spaudimo rodyklės, tachometras. Variklis buvo pakeistas nauju, 365 AJ galingumo, pailginti sparnai, sustiprintas liemuo, lėktuvas aptrauktas nauja drobe. Tuščias lėktuvas svėrė 1209 kg, jame tilpo 3040 litrai benzino ir 133 litrai tepalo. Lėktuvo ilgis buvo 8,45 m, aukštis – 2,59 m, sparnų ilgis – 15,24 m. Didžiausias greitis – 249,3 km/h, vidutinis – 170-180 km/h. Pakrauta „Lituanica“ galėjo pakilti į 6096 m aukštį, maksimalus skridis nuotolis palankiomis sąlygomis – 9650 km.
Katastrofą ėmė tirti Lietuvos aviacijos specialistų komisija, kuriai vadovavo geras S. Dariaus bičiulis, aviacijos inžinierius konstruktorius pulkininkas (vėliau generolas) Antanas Gustaitis, 1941 m. sušaudytas Maskvoje.


Iš keturių lėktuve buvusių ir lakūnų turėtų laikrodžių trys buvo sustoję. Jie rodė 0 val. 36 min. Pastebėtas virš Štargardo lėktuvas dar buvo ore apie pusantros valandos. Nelaimės vietoje lynojo, buvo labai tamsu, tvyrojo rūkas.

Komisijos teigimu, rimtos priežastys privertė lakūnus skristi blogu oru ir dar naktį žemai, nors tai pavojinga. S. Darius ir S. Girėnas kažkodėl ieškojo vietos nusileisti. Sprendžiant iš skridimo laiko, degalų dar turėjo pakakti 6-7 valandoms. Jausdami, kad gali jų pritrūkti, patyrę lakūnai būtų nusileidę prieš sutemstant.

Specialistai paneigė katastrofos versiją, kad lakūnai buvo pašauti. Medikai, ištyrę kūnus, nerado jokių šūvių žymių ir pėdsakų, kurie keltų tokį įtarimą. Svarbiausiose lėktuvo dalyse, variklyje, bakuose esą irgi nepastebėta apšaudymo ženklų.

Tačiau greta oficialios versijos – katastrofa įvykusi dėl audros ar sugedus motorui – egzistuojanti hipotezė apie pašovimą taip ir nepaneigta. Ps. Norėdami sužinoti daugiau, pasitelkite to laiko Vokietijos karinius dislokacijos žemėlapius (jie jau atslaptinti ir publikuojami vokietijos karo istorijos puslapiuose) Neketinu sukelti tarptautinio skandalo vien dėl to, jog kaškas nenusimano kaip buvo manipuliuojama viskuo kuo tik imanoma, kad pasiekti tikslą. Tuometinis pasaulis buvo išprotėjas, ir studijuojant to meto valstybių valdymą įskaitant ir karinės,ekonominės žvalgybos dąrbą susidaro įspudis, jog beveik visos valstybės nesilaikė jokių moralės ar kitokių žmoniškumo principų. Man labia knieti atsakyti jums į daugelį klausimų bet ne tas laikas ir ne tos aplinkybės. Todėl su nekantrumu laukiu kol tai padarys laikas ir visi dokumentai susije su lietuva ir jos praeitimi iš archyvų pateks į žmonių rankas. R. Auglys


Paulius:

Keltai, iš tavo pateiktų faktų man deja nepavyko padaryti išvados, jog Lituanikos skrydis per Atlantą tebuvo žvalgybinio skrydžio priedanga. Prašyčiau paaiškinti, koks tikslas daryti tokį žvalgybinį skrydį, kai niekas nėra garantuotas, jog tas lėktuvas išvis pasieks kitą vandenyno krantą. Be to kokia žvalgyba gali būti atliekama tamsią debesuotą naktį, kai žemėje praktiškai nieko negalima įžvelgti?

Manau amerikiečiai būtų radę ir žymiai paprastesnių būdų atlikti vokietijos teritorijos žvalgybą.


Kiras:


Keltas rašė ...

okei , ledai pajudėjo .bus faktai.malonu kad isijungė į diskusija kuri aštri kaip britva.jei neištrins ,komentara su faktais paruošes idėsiu .


Na ir?
Kur tie faktai?

O paskutinę savo žinutę palygink su šita. Pradžia analogiška.


Keltas:


na aš apakes cituoju:1920 m.liepos 27 d. atvažiuoja į Kauną. Iš pradžių tarnavo Generalinio štabo Žvalgybos skyriuje. 1921 m. baigęs Karo mokyklą, gavo leitenanto laipsnį ir tarnavo karo aviacijoje. 1922 m. sausio 7 dieną paskiriamas į Karo aviacijos Mokomosios eskadrilės kursus klausytoju. Čia mokėsi teorinių aviacijos dalykų ir praktinių skraidymų. Nepraėjus nė metams, mokiniui Dariui leidžiama savarankiškai skristi “Albatrosu B – II“. ( dvivietis Vokietijoje sukurtas žvagybinis biplanas)
Tai gal traktoristo kursus baigė ,ar valtį vairavo .Kas jums atsibuskite.ten aukščiau yra kaškas panašaus į atkartota skrydžio žemėlapį su vienodinkite su vokietijos kariniu to paties laiko žemėlapiu jūs pamatysite jog tuo pat metu ten stovėjo bent keli kariniai daliniai. o kaškokia bobutė ėjo grybauti ir pamatė lėktuvo nuolaužas. ir dar kur pušyne.jėga.atsiverskite tos vietos geodezini žemėlapi ir sužinosite kokia ten sausriga vieta. pridėkite geologini žemėlapi pamatysite kad ten tikrai nėra grybų ir negali būti.O po viso to vokiektijos karinių objektu išdėstymo veiksmu stenogramas ir žemėlapius dislokacinius, tereikia užsiregistruoti ir pasižiurėkite tada pasikalbėsim.


Keltas:


Vienas dabar sėkmingai dirbantis Lietuvoje instruktorius gynėsi diplomini tuo klausimu leningrado (sanktpeterburgo) aviacijos mokykloje.


Keltas:

beje kiek tau metų gal pasikapstykim po istorija ir dar ką iškasim bet apie šį skrydį baikim, durnai padariau kad isivėliau.„Lituanica“ tegul ilsisi kaune o aplinkybes turėtų paskelbti valstybė.kam čia diskutuoti tai per aštrus klausimas .gerbkime pilotus skridusius už Lietuvą.ir nesvarbu kieno pusėje jie buvo,svarbu kieno vėliava nešė.


Paulius:

Įsiveržei kaip uraganas, brukdamas savo nepagrįstą nuomonę, o dabar bandai ramiai palikti viską valstybei ir kažkokiems slaptiems dokumentams, kurių niekas nėra matęs.

Nematau čia jokio aštrumo šiame klausime, kad ir kokia tiesa bebūtų, svarbu ją išaiškinti. Ir tikrai nemanau, kad reikia laukti kol bus paviešinta kažkokia slapta informacija. Jei turi įrodymų, pateik juos. Bent jau tuos žemėlapius, kurie patvirtintų tavo žodžius. Aš pavyzdžiui nė nenumanau kur jų ieškoti, būtų gerai jei pateiktum kokias nors tikslesnes nuorodas.


Keltas:

Visai ne uraganas,tik nenoriu kad eilini kartą būtų rašomas briedas.Žinot jau nuo vaikystės girdžiu tą nesamonę. Tik pradėjas studijuoti ėmiausi tos mislės viską galima atrasti jei tik labai nori. Gerai užuominas duosiu ir jei mokėsite rasite visus dokumentus. vokiečių kalba. pavardės visų lūdininkų yra teisingos o lietuviškas vertimas ne. va kur ir man kilo itarimas asikapstyti o šią bylą.http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s19.htm Čia rašoma kad jie turėjo transporto lėktuvams pilotuoti pažymėjimus. http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s9.htm štai čia patvirtinama, kad jis karo lakūnas. http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s35.htm čia jau intriguojama. Lėktuvas turėjo šviesas, nors rašoma, kad jis švietėsi fakelu. http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s20.htm dar viena nutampanti istorija. žodžiu pasižiūrėkite perskaitykite ir pabandykite rasti tuos pačius pasakojimus vokiečių kalboje.Lenkai taip pat meluoja.rusams buvo patogu ,demagogijai palaikyti neva kokie tie vokiečiai blogi.todėl jie ir praskleidė archyvus, o 1990m. išvažiavo viskas į maskvą,juk buvo ir kitų bylų kurios buvo prieinamos pvz. Gustaičio. Vieną pasakysiu prieš ką nors pradėdami tirti gerai iššniukštinėkitę visus užkauburius. Ir dar kartą cituoju komisijos išvadą:::::::Komisijos teigimu, rimtos priežastys privertė lakūnus skristi blogu oru ir dar naktį žemai, nors tai pavojinga. S. Darius ir S. Girėnas kažkodėl ieškojo vietos nusileisti. Sprendžiant iš skridimo laiko, degalų dar turėjo pakakti 6-7 valandoms. Jausdami, kad gali jų pritrūkti, patyrę lakūnai būtų nusileidę prieš sutemstant.
NEGI NEAIŠKU .


Nerijus Korbutas:



Niekas neaišku, pirmąjį jūsų pranešimą laikau nepagarba visai aviacinei bendruomenei ir patiems a.a. lakūnams. Toliau gali savo sapaliojimų nerašyti, eik į aukštesnį lygį ir pateik svarius įrodymus, dokumentų kopijomis ir t.t.


Pijus:

Keltai, kaip gali kelti tokį šurmulį savo VISIŠKAI nepagrįstais kaltinimais. Darius karo lakūnas - aišku kaip vieną jis buvo įrašytas kaip atsargos kapitonas į 4 oro eskadrilės (tuo metu dislokuotos Zokniuose) sąstatą? a ?

Jei jau trauki tokius faktus taip pasakyk ką jie žvalgė? Bandai kažką įrodyti archyvais.lt Ir kvailam aišku ,kad kažkokiai bent minimaliai žvalgybai reikalinga kažkokia įranga..... Kur jie tą įrangą galėjo susidėti?


"Sprendžiant iš skridimo laiko, degalų dar turėjo pakakti 6-7 valandoms. Jausdami, kad gali jų pritrūkti, patyrę lakūnai būtų nusileidę prieš sutemstant.
NEGI NEAIŠKU . "

Štai tavo frazė. Čia daug kas neaišku.... Iš kur žinai ,kada pas juos galėjo atsirasti motoro defektas (tarkim, jei jis buvo.) O, pats kvailiausias dalykas skristi žvalgytis į kito teritoriją ir tūpti joje....

Nepyk ,bet man kaip ir daugeliui darai gėda su tokiais pareiškimais....


Keltas:

čia Pijui. ei ase nenusišnekėk ir baigiam paokalbi nutraukiam ta diskusija . jei toks asas gal esi dirbes kkokiai valstybei ir nors karta matei bylas .Nutraukiam pokalbi.


Į viršų
leon
2009 Geg 07 d., 01:47
leon
Užsiregistravęs dalyvis #62
Prisijungta: 2009 Kov 09 d., 09:49
Pranešimų: 8
Manau del to , kad skrido zemai , taip vadinamu skutamu skridimu o zemai skrendant oro tankumas labai nevienodas todel reikia skristi maksimaliu greiciu , kad nespetu suzemeti iki tokio lygio atsiradus oro sluoksniui kitokio tankumo . Tais laikais buvo manoma skrendant siuo rezimu nespeja sureaguoti prieslektuvine gynyba ir tu laiku lokatoriu dislokacija nebuvo atliekama taip kruopsciai , aukstumose , kad apzvelgtu kuo toliau hrizonta , daugiau apzvelge oro erdve nei pazemem. Manau kaip zvalgyba suprantantys lakunai ir turedami karines zvalgybos ziniu kur dislokavosi vokieciu kariuomene , tose vietose kur jiems reikejo praskristi , pasinaudojo tokiu skridimo budu . Tada galima paaiskinti kodel tokiu dideliu greiciu atsitrenke i zeme , katastrofos metu.
Į viršų
Prunce
2009 Geg 07 d., 08:54
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
'Leon" rašo:
Tais laikais buvo manoma skrendant siuo rezimu nespeja sureaguoti prieslektuvine gynyba ir tu laiku lokatoriu dislokacija nebuvo atliekama taip kruopsciai , aukstumose , kad apzvelgtu kuo toliau hrizonta , daugiau apzvelge oro erdve nei pazemem.

Gerbiamasis, kokie lokatoriai 1933 metų liepą? Nedėstyk šiuolaikinės teorijos tų metų kontekste. Gal galėtum pasakyti, kada pirmą kartą panaudoti radiolokatoriai lėktuvų aptikinui? Man atrodo, kad apie 1940 - 44 metus. Bet tikrai 1933 buvo tik šios sferos lopšys irjokioms "dislokacijoms" dar nebuvo atėjęs laikas. O visa ši diskusija - nieko verta. Niekada jokioms teorijoms pagrįsti nesiremiu internetiniais "Forumais", kad ir kokie rimti jie būtų (nebent ten diskutuotų tik rimti istorikai, technikos ekspertai). O ir "Kelto" kaltinimai ir argumentai visiškai juokingi:
cituoju:1920 m.liepos 27 d. atvažiuoja į Kauną. Iš pradžių tarnavo Generalinio štabo Žvalgybos skyriuje

tarnavo žvalgybos skyriuje - šnipas!
Nepraėjus nė metams, mokiniui Dariui leidžiama savarankiškai skristi “Albatrosu B – II“. ( dvivietis Vokietijoje sukurtas žvagybinis biplanas)

skrido mokomuoju žvalgybiniu lėktuvu - šnipas!!
o kaškokia bobutė ėjo grybauti ir pamatė lėktuvo nuolaužas. ir dar kur pušyne.jėga.atsiverskite tos vietos geodezini žemėlapi ir sužinosite kokia ten sausriga vieta. pridėkite geologini žemėlapi pamatysite kad ten tikrai nėra grybų ir negali būti.

Na, kad smėlėtuose pušynuose auga grybai, tai aš, kaip geras grybautojas, tikrai žinau. Abejones kelia kitas dalykas - liepos viduryje grybų dažniausiai dar nebūna. Bet ar ta bobutė negalėjo uogauti? O pušynų vaivorai (girtuoklės - nežinantiems) oj kokie skanūs. Bet kad grybai neauga, o tu virš to miško skrendi - šnipas!!!
Pamiršai svarbiausią įrodymą - Darius ir Gir4nas netrumpai gyveno JAV. O tai jau faktas, kad jie buvo AMERIKOS ŠNIPAI. O, jei dar prisiminsime, kad, ieškodami lėktuvo, lakūnai lankėsi Lockheed firmos gamyklose, kur buvo gaminami ir žvalgybai skirti lėktuvai (čia turėjo būti šypsenėlė - nors jų čia po kiekvieno sakinio turi mirgėti) - tikrai įrodyta, kad mūsų lakūnai buvo JAV specialiųjų tarnybų agentai.
Gal baikim svaičioti ir leiskim ramiai ilsėtis. Versija apie pašovimą gyva tik todėl, kad ją plačiai reklamavo Tarybinė propaganda: "Žiūrėkit, kokie tie fašistai buvo žvėrys: pašovė net niekuo dėtą rekordinį lėktuvą". Tai tik kurstė lietuvių "tarybinius" jausmus, pseudopatriotizmą ir internacionalinę dvasią.
Jei toliau taip įrodinėsime, po kažkiek metų išaiškės, kad visi lietuviai buvo JAV šnipai. Kodėl? Todėl. kad Lietuva įstojo į NATO. O NATO pirmu smuiku groja JAV. Tai kad baikim šį nesusipratimą. Jei "Keltas" toliau nori įrodinėti savo "tiesą", siūlau pirmiausia įrodyti tai LAM direktoriui Remigijui. Jis tikrai turės daugiau įrodymų atvirkščiam faktui.
Į viršų
leon
2009 Geg 07 d., 14:57
leon
Užsiregistravęs dalyvis #62
Prisijungta: 2009 Kov 09 d., 09:49
Pranešimų: 8
Prunce , parašiau visa tai grynai del palyginimuų kad net tais laikais naudojo tokia skridimo technika pazemėm ,net radio lokatoriai tokio skridimo nepastebi tai tik techninis palyginimas be datų, ir tai parašiau neminėdamas tai kad Lietuvos didvyrius apkaltinti tokiom nesamonėm, tiesiog ne tame forume atsiduriau , nes šio tinklapio dizainas , silpniau matantiems tai tikras pasišaipymas spalvu parinkimo aspekte ,nrmalus CRT Sony monikas 19 coliu , o matau kaip per rūką , bet tiek to . Dar negaliu suprasti sio tinklapio atmosferos ir kas ką nori įrodyti . Neusigaukit bet taip inete būna , gal ir čia mažvaikių yra nemazai kurie viską neigia jeigu kas nors ne pagal jų supratimą. Ir tokias nesamones rašyti , kuriomis apkaltini mano tėvą , ir visą mūsų banditų , politinių kalinių, bei sibiro tremtinių , giminę ( tų laikų žargonu ) , kuris visą gyvenimą laikė savyje kaip Lietuvos karinę paslaptį ir tikedamas Jos nepriklausomybe . Kaip Jam buvo liepta nufotografuoti , Lituanikos lektuvo liekanas, negatyvus ir kopija atiduoti įsąkusiam tai padaryti ir viska laikyti paslaptyje . Būdamas ligos patale
papasakojo apie tįai kino kūrėjui , o tu apkaltini , kad mano tėvqas gali koloboruoti su sovietais , visa gyvenimą sakydavo , kad rusas niekada negali būti patikimas partneris , aš savo tėvu tikiu ir nepatariu plepėti bile ką ,nežinai tai patyleti , jeigu kalbama apie ne apie moteris.
Į viršų
sky76v
2009 Geg 07 d., 15:36
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Na, nesikarščiuokit. Manau, nesantaikos pagrindas čia sakinys: "Versija apie pašovimą gyva tik todėl, kad ją plačiai reklamavo Tarybinė propaganda." Esmė ne propagandos skleidimas - o galimybė pasinaudojant tos propagandos klišėm "prastumti" versiją, kad Darius ir Girėnas buvo "fašizmo aukos", nes kitaip būtų uždrausta galimybė juos minėti ir, galbūt, nurodyta sunaikinti skrydžio relikvijas (kaip padaryta su mauzoliejum ir daugeliu kitų prieškarinės Lietuvos reliktų). Nematau, kad čia kas kaltintų J.Miežlaiškį "propagandos skleidimu". Jį tikrai reikia vertinti dėl mūsų laikam paliktų nuotraukų ir kino kronikos kadrų. Neabejoju, kad ir be to buvo geras žmogus, ir Lietuvos patriotas.
Daugelis to meto aviatorių naudojosi nacių pašovimo versija, kaip pagrindine, dalis, kaip T.Zauka ar J.Miežlaiškis, matyt, ir patys ja nuoširdžiai tikėjo - bet neįsivaizduokit, kad dėl to kas nors čia vadintų juos propagandistais.

[ Redaguota 2009 Geg 07 d., 15:39 ]
Į viršų
Juozas
2009 Geg 07 d., 19:43
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Dainos žodžiai:
"Vokiečiai žmogėdros negerai padarė
Darių ir grėną į kapus nuvarė"
atsirado ne sovietiniais laikais...
Į viršų
Prunce
2009 Geg 07 d., 21:01
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
Tikrai nieko blogo nenorėjau pasakyti apie J. Miežlaiškį pasakyti, nes tikrai mažai apie jį žinau. "Leon" aš tik paminėjau dėl tų radiolokatorių. O liaudies dainos daug ką gali iškelti į padebesius, nors tai galėjo būti ir vietinės reikšmės dviejų kaimo "chebrų" susidūrimas. Dėl to ar pašovė, ar ne - ginčytis galima iki begalybės. Bet, kaip kažkas čia sakė, nežiūrėkim iš tos pusės: "Galėjo taip būti - buvo". O įrodyti tai turėtume tikrai ne mes. Nuoširdžiai pasakykite, kas iš šiame ginče dalyvaujančių turite dokumentų (ne iš interneto, bet oficialių) galinčių paneigti Tyrimo komisijos aktą? Neturite - pripažinkime, kad tas aktas yra galutinis.
Į viršų
sky76v
2009 Geg 07 d., 23:50
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Versija apie pašovimą atsirado iškart po Dariaus ir Girėno žūties. Girdėjau, jog Darienė yra sakiusi, jog pirmiausia išgirdo ją iš pažįstamų žydų (žinodami apie antisemitinę propagandą ir nuo balandžio pradėtus realius veiksmus, jie, suprantama, turėjo pagrindo nepasitikėti Vokietija ir dalintis įsitikinimu, kad ji bus negeranoriška bei pavojinga ir kitiems). Nei techninė, nei medicininė komisijos šios versijos nepatvirtino, bet ji turėjo pakankamai pagrindo tapti populiari - o sovietiniais metais - ir argumentu išsaugoti didvyrių atminimą (nes atrodo, kad iki 1958 m. ekspozicijos atkūrimo JAV lietuvių komunistų prašymu Sniečkui, galimybė išvežti "Lituanicos" liekanas iš buvusio Karo muziejaus į metalo laužą, ar pritaikyti jos padangas automobiliui, buvo svarstoma pakankamai rimtai).
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook