Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Noriu pasiūlyti paskaitytikpt. K.Rimo prisiminimus O jie išties įspūdingi, štai trumpa ištrauka:
Lapeliams mėtyti pasikviečiau puskarininkį Variakojį, o aš pats vairavau lėktuvą. Praskridom tikrai žemai, nes skrendant virš Laisvės Alėjos liepų, namų stogai jau buvo virš lėktuvo. Prieš Įgulos bažnyčią jaučiau, kad nepajėgsiu ištraukti ir nustosiu greičio, tad mečiausi į Gedimino gatvę. Mano nelaimei, tada kaip tik išvažiavo iš Krašto Apsaugos Ministerijos min. gen. Šniukšta. Netoli stovėję vežikai, pasibaidę lėktuvo, užvažiavo ant jo mašinos. Dar to neužteko! Įgavęs greitį pakylu aukščiau, atsuku atgal. Diena graži. Pažangos rūmai, jų viršuje kavinė, kurioje sėdi tiek daug mandrių ponų. Iš to smarkumo lėktuvą paverčiau ir sparnu nušlaviau visus stalus. Ten sėdėjo ir mano grupės vadas, kuris irgi atsigulė po stalu. Išmetę lapelius grįžom.
O perskaitę Rimo prisiminimus, būtinai turite perskaityti ką apie K.Rimą ir jo prisiminimus rašo Stasys Baipšys - Medžiotojų ir žūklautojų keliais
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Nerijus Korbutas rašė ...
Gero skaitymo!
Tikrai turėjau gero skaitymo valandėlę!
Vienas savo prisiminimuose aukštinasi kaip didvyris ir karžygis, kuriam nieko neįmanomo nėra. Kitas sumala jį į miltus, išvadina naujoku ir nemokša, pagyrūnu ir melagiu. Vienu žodžiu, išdeda į šuns dienas.
Kuris teisus?
Skaitant kapitono Rimo prisiminimus, kai kuo tikrai norisi abejoti. Manau, kad K.Rimo charakterį galima būtų apibūdinti dainos žodžiais: "Esu daug matęs, daug regėjęs, bet pasigirti ne mėgėjas"
Na, bet daug kas priklauso nuo požiūrio. Pvz. epizodas apie stalų išvartymą. Lietuvių kalboje žodis "stalas" reiškia ne tik baldą, ant kurio valgoma, bet ir patiekalus bei jų serviravimą. Taigi, jei lėktuvas prašvilpė kokių 10 metrų aukštyje, ir oro srautas nuo propelerio nupūtė servetėles, pakėlė staltiesių kraštus ir gal išpūtė kokias salotas iš lėkštučių - tai apie tokį veiksmą tikrai galima sakyti, kad buvo "išvartyti stalai". Tuo tarpu iš kitos pusės buvo suprasta tiesiogiai, kad stalai turėjo būti pargriauti, o tokiu atveju turėjo ir sparnas nulūžti.
Ir dar. Kad K.Rimas buvo tikrai geras lakūnas patvirtina jo dalyvavimas 1939 metų Baltijos šalių aviacijos sporto varžybose. Maršrutinio skridimo rungtyje jis tapo nugalėtoju, o aukštajame pilotaže užėmė antrą vietą po L.Kinaičio. Apie tai galima pasiskaityti čia, taip pat ir čia, ir dar čia.
O kas buvo S.Baipšys. Lakūnas ar gaisrinikas? Skraidymų patyrimą turintis lakūnas ar štabo žiurkė? Kokie jo nuopelnai aviacijai?
S. Baipšys buvo lakūnas, 5-os eskadrilės vado pavaduotojas. Skraidė lėktuvais Ansaldo, Anbo, Gloster Gladiator... 1934m. trumpai ėjo Karo aviacijos viršininko adjutanto pareigas. 1940m. išėjo atsargą.
Na, kpt. Rimo prisiminimais niekaip negaliu patikėti. Viskas kažkur "šalia teisybės", bet vis kažkaip ne taip. O jau su tuo valgymu, niekas be Rimo valgyti negali
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1313
Panašu, kad K.Rimas buvo neblogas lakūnas, ir dar geresnis pasakorius. Gali būti, kad S.Baipšį labiausiai papiktino, jog Rimas apie savo skrajojimus „lankstė“ ne šiaip kokiame lietuviško laikraščio humoro skyrelyje ar lengvuose atsiminimuose, bet didelėmis entuziastų pastangomis Čikagoje išleistuose „Plieno sparnuose“. Tačiau tai buvo ne paties K.Rimo publikacija, o E.Jasiūno pagal įrašytus pokalbius paruošta medžiaga. Matyt, Rimas, kaip paprastam draugiškam pokalby, leido sau laisviau pajuokauti ar hiperbolizuoti kai kuriuos dalykus. Jasiūnas, tai suprasdamas - pagalvojo, kad toks vaizdingas pasakojimas paįvairins leidinį, o nusimanantis skaitytojas pats atsirinks