Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Kadangi išlindo toks toks "pletkas" sukūriau atskirą temą ir mėginsime sužinoti daugiau. Pasigirdo kalbų, kad rengiamasi statyti ANBO 51. Maloniai kviečiame pasidalinti savo žiniomis apie šį projektą.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Niekas nieko nerašo, tad pabandysiu tęsti diskusiją toliau pats
Taigi, Anbuką statyti ketina Lietuvos Aviacijos Muziejus. Idėja sveikintina. Tikimės, kad tai netaps eiliniu Anbo statymu. Pasiklausius LAM direktoriaus p. R.Jankausko peršasi mintis, kad kartelė iškelta kiek per aukštai. Net ir turint kalną pinigų, lėktuvai iš jų patys nesidaro... Mano galva, visiškai nepagrįstai ir per greitai atmesta šiuolaikinio variklio pritaikymo galimybė. (Jį paslepiant, o imitaciją panaudojant kaip radiatorius ir pnš. ) Variklio garsą galima "patiuninguoti" išmetimo sistemos pagalba. Arba, nerviūros. Ar tikslinga jas gaminti tokias kokios buvo ir sunaudoti kalną aviacinės faneros, užuot darius jas fermines iš lystelių. Juk galutinis rezultatas tas pats, tik daug mažesniais kaštais. Abejoju, ar kas nors statydamas Anbo IV repliką liemenį kniedytų kaip originalas kad buvo... Suvirintų iš plieno vamzdelių ir išvaizda nuo to nei kiek nenukentėtų. Manau svarbiausia išlaikyti autentiką ten kur matosi. Šiaip neabejoju, kad visus pradinius planus pakoreguos pats laikas, statymo eigoje. Visada taip būna statant mėgėjiškas konstrukcijas (arba statant rimtas konstrukcijas mėgėjiškai)
Nerijau, paskaityk 6 "Plieno Sparnų" numeryje esantį aviacijos istorinio saugojimo terminų žodynėlį . Kiek supratau iš susitikimo metu vykusio pokalbio, muziejus nori statyti ne lėktuvo repliką, o kopiją (kiek įmanoma tokią pastatyti pagal turimus duomenis). Mano manymu, kuo autentiškiau statytas lėktuvas, tuo jis vertingesnis, net jeigu bus neskrendantis. Tačiau čia iškyla problema dėl variklio: jei nebus gautas originalus variklis, pastatytas lėktuvas automatiškai neteks didelės dalies autentiškumo.
Tokiu atveju (čia tik mano mintys, niekam nieko neperšu) geriau būtų statyti skrendantį lėktuvą, su daugiau ar mažiau panašiu į originalą varikliu. Tada jau būtų nebesvarbi vidinė sandara, tik išorinis panašumas, kadangi pagrindinė tokio lėktuvo funkcija - imituoti fizines pirmtako sąvybes.
Taigi, visų pirma reikėtų išsikelti konkrečią būsimo projekto viziją, o tai lengviausia padaryti turint variklį. Kitaip sakant pagal Jurgį ir kepurė .
Dar norėčiau išsakyti savo nuomonę apie sumažintas lėktuvų replikas. Manau, kad tokius lėktuvus statyti išvis nelabai verta. Jei norima tokią repliką demonstruoti kokių nors aviacijos švenčių metu, jau geriau statyti solidaus dydžio radijovaldomą modelį (puikus pavyzdys svetainės nario Flyer sklandytuvo modelis). Manau toks modelis atrodytų ne prasčiau už tikrą lėktuvą. Be to žymiai pigesnis ir paprastesnis pastatyti ir eksploatuoti. Be abejo pavieniai entuziastai gali statyti kokias tik nori replikas, bet tik ne muziejus.
Taigi tokia mano nuomonė šiuo klausimu, (šiaip labiau norėčiau matyti padangę raižantį trečiuką nei penktuką ) , tikiuosi geresnę ar prastesnę kopiją visgi teks išvysti.
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1315
Pagal tą žodynėlį atstatymai skirstomi į replikas ir reprodukcijas. Deja, reprodukcijai išlikę per maža duomenų, taigi bus stengiamasi pastatyti kiek įmanoma žinomas detales atkartojančią repliką. Originalaus variklio tikrai nebus ieškoma (bent šiam atstaymui) - pasirinktas pagal matmenis ir charakteristikas pakankamai panašus šiuo metu gaminamas žvaigždinis varikliukas.