Na, pirmoje nuotraukoje 100 proc. esu įsitikinęs, kad tai - ZiS - 6. Antroje, panašu, kad jo pirmtakas - ZiS - 5. Tik, kiek žinau, lygtai Lietuvos Kariuomenėje neturėta bortinių penktukų - tik autocisternos Karo Aviacijoje. O, gali būti, kad ir čia - ZiS - 6, tik vidurinę ašį medis užstoja. Nors nesu įsitikinęs. Dėl kamufliažo - nuo ko kopijuotas, manau, aiškinti nereikia. Atidžiau pažiūrėjęs, dėl pirmos nuotraukos irgi suabejojau - priekis kažkoks apvalokas šeštukui.
Realiausia, kad pėstininkai buvo pervežami Ford sunkvežimiais. Aš asmeniškai bijočiau būti labai kategoriškas, nes beveik visų sunkvežimių kabinas gamino Lietuvoje. Antroje nuotraukoje tikrai ne ZiS-5, ir negali būti, nes pirko tik benzinvežius. Aš ten įžiūriu ir trečią ašį. Kaip aš supratau, PAR be ZiS-6 buvo tik 3-ašiai Fordai.
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1315
Prunce rašė ...
Na, pirmoje nuotraukoje 100 proc. esu įsitikinęs, kad tai - ZiS - 6.
Su tokiu kamufliažu jų buvo, bet kad nelabai „zisiška“ radiatoriaus apdaila. O ir veidrodėliai (ar gabaritiniai stoveliai) prie sparnų - ar juos galėjo turėt eksportinis Ziso variantas?
Į radiatorių pasižiūrėjęs ir padariau korekciją savo žinutėje. Bet. kiek žinau, ir tuometiniai Fordo sunkvežimiai radiatoriaus apvalumais nelabai pasižymėjo. Kas per sunkvežimis - dabar ir man klausimas. Kas dar Lietuvoje buvo su trim ašimis?
O ir veidrodėliai (ar gabaritiniai stoveliai) prie sparnų - ar juos galėjo turėt eksportinis Ziso variantas?
Lietuvoje nebuvo eksportinių ZiS variantų. Pirktos tik šasi. Kėbulus ir visą su jais susijusią atributiką gaminomės patys. Viskas dėl didelių muitų automobiliams. Manau, kad ir dauguma vakarietiškų automobilių tik sąlyginai atitiko gimtąją išvaizdą, nes kėbulai irgi buvo gaminami vietoje (nuo maždaug 1937 metų(?)).
Triaišiai buvo tik ZiS-6, Ford, leyland ir Morris-Commercial (nuotraukoje tikrai ne Morris). 2-ašiai irgi tik Ford ir FIAT bei 10 Volvo su dujų generatoriais. Kiti sunkvežimiai - po vieną ar keletą egzempliorių ex-bermontiniai ar įsigyti apie 1920.