Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Kai norisi tiesiog pašnekėti... Lakūnų nuovargis
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
lokys
2013 Spa 26 d., 12:02
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 287
o prie to viso dar pridek perkrovas, kurios kad ir nedideles, bet istisai vargina kuna.Kazkur buvo straipsnis, kad lengvu lektuvu pilotai pervargsta ne del pacio vairavimo ar demesio koncentravimo, bet butent del nuolatiniu perkrovu ir kad ir nedidelio, bet jau mazesnio deguonies kiekio
Į viršų
Bamperis
2013 Spa 26 d., 14:07
Kukutis
Užsiregistravęs dalyvis #991
Prisijungta: 2013 Bal 08 d., 22:07
Pranešimų: 92
O kur dar nuolatinė vibracija, lydima 365 AG variklio triukšmo...
Į viršų
Kiras
2020 Lie 14 d., 16:41
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Artėja "Lituanikos" skrydžio metinės. Galima prisiminti kai ką iš skrydžio 60-mečio paminėjimo šventės.

Toks epizodas iš tos šventės, atgamintas Jono Mažinto:
...Vienas žmogus pasiliko su manimi. Tai amerikietis verslininkas Simas Velonskis. Su juo ir lakūnu Bilu Walkeriu aš susipažinau prieš gerą savaitę Susisiekimo ministerijoje. Jie buvo atėję pas mane pasitikslinti detalių skrydžiui iš Niujorko į Kauną su biznio klasės reaktyviniu laineriu Gulf Stream IV, kurį pavadino "Lituanica-4". Ponas Simas papasakojo, kaip jo sūnus Ernestas skraidė treniruoklyje ruošdamasis skrydžiui per Atlantą. Simas Velonskis finansavo šį skrydį, išnuomodamas lėktuvą ir nusamdydamas du profesionalius pilotus. Jis priminė, kad už valandos "Lituanica-4", pilotuojama Ernesto Velonskio, atskris į Aleksotą, nes skrydžio sėkme abejoti nereikia. Juk moterys už Atlanto ir Lietuvoje meldžiasi ir prašo Dievo palaimos šiam skrydžiui. Numatytu laiku reaktyvinis laineris pasirodė Aleksote. Jis praskrido žemai virš KTT, pakilo į reikiamą aukštį, pamojavo sparnais ir nutūpė Karmėlavos oro uoste. Po kurio laiko į tribūną pakilo karštomis ir ilgomis ovacijomis sutiktas Atlanto nugalėtojas Ernestas Velonskis su Walkeriu. Ernestas buvo apsivilkęs tarpukario Lietuvos civilinio lakūno uniformą, Bilas - savo aviakompanijos lakūno uniformą. Merginos abiems lakūnams uždėjo ąžuolo lapų vainikus. Prezidentas čia pat aerodrome apdovanojo Ernestą Dariaus ir Girėno medaliu. Žmonių minia tiesiog alpo iš džiaugsmo matydama šią iškilmingą apdovanojimo ceremoniją ir labai džiaugėsi dar vienu lietuviu - Atlanto nugalėtoju. Džiaugėsi ir ponas Simas tokia sūnaus sėkme...
...O kaip dėl tautiečių minėtoje šventėje? Tautiečiai gavo gražų patriotinį reginį ir liko patenkinti. Juk absoliuti dauguma negalėjo žinoti, kad "Lituanicą-4" pilotavo pasamdyta profesionalų pilotų įgula, o Velonskiukas tiktai gerai suvaidino Atlanto nugalėtoją...

Jonas Mažintas, ŽMOGUS IR DANGUS,II knyga, Vilnius, 2017, psl. 215, 216

Kiras rašė ...

Tai taip buvo ir Lituanica-3, toks Jet Star, biznio klasės reaktyvinis.
60-mečio proga atskrido iki Kauno (nutūpė Karmėlavoj) pilotuojamas amerikiečio lakūno Bilo Walkerio.

Anksčiau klaidingai aš parašiau, kad lėktuvas buvo Jet Star. Iš tikro - Gulf Stream.

Į viršų
sky76v
2020 Lie 14 d., 21:14
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
„JetStar“ buvo vėliau:

„Tai buvo vos devynių vietų „Jet Star-731“, galintis skraidyti tik netolimus atstumus. Už 2,28 mln. JAV dolerių šį lėktuvėlį tuomečiam prezidentui Algirdui Brazauskui įpiršo jo finansinis rėmėjas, verslininkas Simas Velonskis. Dar 170 tūkst. dolerių kainavo lakūnų mokymas.

Tačiau lėktuvas nešė vien nuostolius. Pasirodė, kad jis per mažas skraidinti prezidento ir kitų aukštų pareigūnų vadovaujamas delegacijas, todėl valstybiniams ir darbo vizitams šis lėktuvas nebuvo itin dažnai naudojamas.

Todėl 1998 m. „Jet Star“ parduotas už beveik 2 mln. dolerių.“
Į viršų
Žalgiris
2023 Rgp 04 d., 22:49
Užsiregistravęs dalyvis #26027
Prisijungta: 2023 Rgp 02 d., 15:50
Pranešimų: 10
lygtai neradau niekur tokios info kuri kažkiek domintu mane : o kaip buvo šildoma kabina ? kokia temperatūra galėjo but skrendant kelių kilometru aukštyje kai jau galimas apledėjimas ? o gal net galėjo but per karšta nuo visų agregatų , na tokiu atveju gal "langą" pravert galima ? nes iš aprangos tai neatrodo kad suktų dėl to galvos

[ Redaguota 2023 Rgp 04 d., 22:49 ]
Į viršų
sky76v
2023 Rgp 06 d., 00:42
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Žalgiris rašė ...

lygtai neradau niekur tokios info kuri kažkiek domintu mane : o kaip buvo šildoma kabina ? kokia temperatūra galėjo but skrendant kelių kilometru aukštyje kai jau galimas apledėjimas ? o gal net galėjo but per karšta nuo visų agregatų , na tokiu atveju gal "langą" pravert galima ? nes iš aprangos tai neatrodo kad suktų dėl to galvos

Manyčiau – šiluma natūrali, nuo variklio ir nuo tepalo sėdynės bake. O vėdinimas irgi natūralus – atidarant langus.

Apie originalią rašė: „The cabin monoplane seats six passengers, sliding windows of non-shatterable glass, a cabin that is electrically-lighted and heated by engine exhaust.“
Šiuo atveju pasinaudota J-5 variklio išmetimu atgal. J-6 išmetimo vamzdžiai nukreipti į priekį, tai ta šiluma negalėjo būti panaudota.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook