Na, aš jį skaičiau. Bet apie planuotus gaminti šarvuočius kalbėjo kitas žmogus, kurį aš tikrai labiau pažįstu - A. Pociūnas iš VDKM laidoje "Požiūris". Joje buvo kalbama apie Lietuvos Kariuomenės Šarvuočių rinktinę ir jos techniką. O abejoju dėl "ZiS - 5" paprasčiausiai dėl to, kad neteko matyti nė vienos šio sutvėrimo nuotraukos su KAM ženklais. Ir, beje, "abejoju" čia nelabai tinka - daugiau ieškau patvirtinimo, o ne neigiu jų buvimą. Man nuotrauka reikalinga tam, kad būtų galima pamatyti numerio ženklą, kamufliažą (manau, kad tikrai buvo dažytas panašiai, kaip ir Kariuomenės sunkvežimiai, laužytu žaliu - juodu kamufliažu). Man visa ta informacija reikalinga kartoninių modelių projektavimui ir šių automobilių brėžinių atstatymui, o ne šiaip sau, iš dyko smalsumo (nors ir jis čia - ne paskutinėj vietoj). "ZiS - 6" nuotraukų turiu nemažai, o "Penktuko" - deja, nė vienos. Su laiku tos nuotraukos, kurias turiu, irgi atsidurs vienam tinklalapyje, iš kurio Nerijus žino kaip viską, kas reikia pasiimti. Manau, kad ir Jūs ne vienas jį žinot.
Nenorėjau įžeisti. jeigu A.Pociūnas sakė, kad tai jis žino. Kaip taisyklė, šarvuočiams naudojo patrumpintas važiuokles. Mūsų Zis-5 turėjo atrodyti kaip Зис-5Б (važiuoklė ir cisterna), tik su Lietuvoje gaminta kabina kaip Zis-6 arba panašia. Nuoroda į Зис-5Б: http://www.cardarmy.ru/armor-orlik/zis5b.htm Jūsų darbas su nuotraukomis ir modeliais gerbtinas ir vertintinas, jeigu tiktai ką nors aptiksiu, duosiu žinoti
Vat būtent. Kad pirmosios važiuoklės ir buvo specialios "ZiS - 6", kurias TSRS naudojo savo šarvuočiams "BA - 10" gaminti . Jos turėjo net ir galinį valdymo postą. Jos atrodė taip, kaip pavaizduota prisegtame brėžinuke. O tą "ZiS - 5" cisterną galima rasti ir Lietuvoj - pas mus e-parduotuvėj. Tik va, kad visos nuotraukos, kurias teko matyti, rodo, kad Lietuvoje turėti tik 3 - ų tiltų "ZiS", t. y. "šeštukai". O dviejų neteko matyti. Rašalas arba spausdinimo mašinėlių tušas mėgsta palaipsniui nykti. Tai ar tame archyvo dokumente negalėjo "pasimesti" dalis skaičiaus? 5 ir 6 labai jau panašūs. Na, bet jei kur rasiu nuotrauką (ar kas kitas ras), būsiu laimingas, kaip geležėlę radęs: vienu technikos tipu daugiau bus. Beje, aš nė trupučio neįsižeidžiau, o ir nebuvo ko. Dalyvauju kur kas "karingesniuose" "Forumuose". Šis - tikrad Džentelmenų klubas, palyginus su jais. o va, apie "ZiS - 5" autocisterną antrą kartą išgirdau tik iš "Orlik" modelio. Bet su tais lenkais visko būna: kartais jie modelį visai "nuo lubų nukabina".
Skaičius tikrai negalėjo pasimesti, Grigoraitis labai kruopščiai dirba ir atsakingai rašo. Nors ir keista, kad nuotraukų nėra. Gal kad aviacijos benzinvežiai nesimaldavo kasdien tarp aerodromo ir benzino bazės. Įdomu, kaip, kas ir iš kur tiekdavo benziną į aerodromus. nebuvo koks siaurukas nutiestas? Gal benzinvežiai labiau buvo skirti benziną pristatyti į atsarginius aerodromus ir nusileidimo aikšteles? Jeigu planavo turėti 5 pėstininkų divizijas ir kiekvienai priskirti po grandį ar eskadrilę žvalgybinių lėktuvų, tai kaip tik atitiktų benzinvežių skaičių.
"Eppanzer", neteisingai supratai mano mintį dėl skaičiaus "pasimetimo". Aš turėjau galvoje ne tai, kad Grigoraitis jį supainiojo. Laikas negailestingas net geležiui (sėdėjau vos ne puse minutės ir galvojau - rašyti "geležiui" ar "geležiai"), o ką jau kalbėti apie tokią trapią medžiagą kaip popierius ir rašalas. Rašalas blunka labai greitai. Ir, jei tame archyviniame dokumente, kuriuo naudojosi Ponas Grigoraitis, rašantysis vienoje vietoje truputį ploniau brūkštelėjo rašalu, tai po 7 - 10 mėnesių ta vieta jau matosi daug silpniau. O ką kalbėti apie 30 - 40 metų. Be to, kiek pamenu, ten buvo kalbama apie 1940 metus. Taigi, klausimas: ar tie "penktukai" negalėjo atsirasti Lietuvos Karo Aviacijoje jau po liepos įvykių? Jei taip, tada viskas kaip ir aišku - TSRS buvo suinteresuota visose savo (arba numatytose kaip savo) teritorijose unifikuoti techniką. O, kadangi pas juos standartiniai kariniai automobiliai buvo "ZiS - 5", "ZiS - 6" ir "Gaz -AA", tai ir važiavo jie į mūsų Lietuvėlę ne vienetais ir dešimtimis. O kodėl nėra "Gaz" Lietuvoje, paaiškinti galima remiantis tuo pačiu Grigoraičio straipsniu: "ZiS" turėjo savo atstovą prekybai Lietuvoje, "Gaz" - ne. Dar kartą sakau, kad neneigiu "penktukų" benzinvežių buvimo Lietuvoje, bet ieškau patvirtinimo. O į Aleksoto aerodromą, manau, buvo nutiestas ne tik siaurukas, bet normalus geležinkelis (galbūt, net dalis to, kuris ten ir dabar yra - jei neklystu). Tačiau autocisternos ir pagrindiniame aerodrome tikrai turėjo būti - juk nevažiuosi (ar netempsi )lėktuvu prie geležinkelio sąstato ar kuro sandėlio. Beje, pridedu nuotrauką su krūva sunkvežimių ir, kiek eina įžvelgti, tik "ZiS -6".
Atsitiktinai papuolė dokumentas, kuriame rašoma apie sprendimą už 10000 Lt. Karo aviacijai įsigyti 2000 l automobilinį tanką Hansa-Lloyd S.L.2, 60 AG variklis. Ar pražiūrėjau ir toks automobilis jau buvo kur nors paminėtas?
Kaip nekeista, automobilį pristatė firma “Shell Company of Lithuania, Ltd.”, 1935-12-27. Keista, kad gruodžio 30 d. konstatuota, kad "Automobilis atitinka komisijos š.m. liepos mėn. 31 d. įvertinimo akte Nr. 66. Su tuo skirtumu, kad senas 12V akumuliatorius pakeistas nauju." Kyla klausimas, ar automobilis buvo naudotas, ar akumuliatorius bestovėdamas "paseno"?
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Buvo diskutuota - turėjo ar ne Lietuvos Karo aviaciją aptarnaujantis personalas benzovežius.
eppanzer rašė ...
Pasak Grigoraičio, Karo aviacja gavo 6 rusiškas autocisternas (benzinvežius originale) ant Zis-5 važiuoklės (p. 177)
Naujai ištrauktas archyvinis video įrodo, kad tikrai turėtas triašis automobilis su cisterna. Koks tai auto turėtų atsakyti aumobilistai Žiūrėti nuo 1:18