Taigi, atėjo eilė būti padarytam ir šiam mūsų dabartinės Lietuvos KJP seniausiam laivui. Jis mūsų laivyne tarnauja nuo pat Pakrančių apsaugos rinktinės sukūrimo. Ir, manau, dar netrumpai tarnaus. Trumpa istorija: 1992 m. iš Lietuvos Hidrometeorologijos centro Lietuvos Karinėms Jūrų pajėgoms buvo perduotas kateris „Vilnelė”, kuris vėliau gavo borto numerį „H21”. Tai TSRS statytas locmanų arba ekologų 1459 projekto kateris. Šie kateriai buvo suprojektuoti Leningrado CPKB (Centrinis Pramonės konstravimo biuras). Jų pagrindinė paskirtis buvo locmanų gabenimas arba grąžinimas į atplaukiančiua arba iš išplaukiančių laivų. Vėliau, plečiantis ekologiniams tyrimams, sukonstruota specializuota šiam tikslui tinkanti katerio versija, vadinta potipiu „Ekolog“. Šiuos laivus statė „Pellos“ laivų statykla Leningrade. Pirmas laivas atiduotas užsakovams 1975 metais. Lietuvos KJP turimas kateris buvo skirtas ekologiniams tyrimams, tačiau Flotilėje naudojamas uosto darbams ir laivų aprūpinimui. Kateris priskirtas Pagalbinių laivų divizionui. Pagalbinių laivų diviziono paskirtis - paieškos ir gelbėjimo bei taršos likvidavimo jūroje darbai, uosto akvatorijos kontrolė, priešdiversinė karo uosto krantinės apsauga, kovinių laivų šaudybų aprūpinimas, laivų tempimas bei kitų specialiųjų užduočių vykdymas.
Katerio techninės charakteristikos: Didžiausias ilgis mm: 23100 Ilgia tarp statmenų mm: 19620 Ilgis pagal KVL mm: 20500 Plotis didžiausias mm: 5800 Plotis pagal KVL mm: 5400 Borto aukštis per midelšpanhautą mm: 2800 Grimzlė mm: 1800 Vandentalpa n: 88,5 Pagrindinio variklio markė: 3D12 Galia a. g.: 2x 300 Greitis mazgais: apie 12 Vietų locmanams: 8 Įgula: 3 Mūsiškis pastatytas 1983 metais, statybos numeris 55.
Nuotraukų bloko pradžioje - pora šio katerio nuotraukų Kaip ir visi laivų modeliai, prasideda nuo karkaso, kurį dariau iš 2 ir 3 mm polistirolo ir simoporo. Keturių špantų viršų vienoje pusėje per daug nupjoviau. Nieko - suklijuosiu į tarpus balzą ir tada, kai ji bus pripjaustyta, ja užpildysiu ir trūkstamus špantus. Pradėta pildyti tarpus balza.
Rugsėjo mėnesį džiaugiesi ir pusvalandį tarp aiškinimų naujokams savo modeliui nugriebęs. Taigi, to pusvalandžio rezultatas - korpusas jau beveik visas "balzinis". Tai, ko trūksta, nėra taip daug, kaip atrodo
Taigi, po šiokios - tokios pertraukos pajudėjo darbai ir šio laivelio "fronte". Pabaigiau užpildyti balza korpusą ir iš 1 mm polistirolo pasidariau denius.
Taigi. baigiau užpildyti karkasą balza ir padariau mažyčius falšbortukus tarp denių. Iš 1 mm polistirolo pradėtas klijuoti antstatas. Falšbortų vidiniai kontraforsai. Iš 5 mm simoporo pagaminti antstato tvirtinimo komingsai. Antstatas primatuotas ir tinka beveik idealiai. Korpusas nuglaistytas dvikomponenčiu automobiliniu glaistu - taip gana grubiai, sakyčiau .
Taigi,korpusas jau nušlifuotas ir dar kartą nuglaistytas jau skystesniu automobiliniu glaistu. Taip pat tęsiau antstato suklijavimą iš 1 mm polistirolo.Ir pabaigai keletas nuotraukų koks kateris atrodo dabar.
Taigi, keletas dienų ligoninėje, išvykos į konkursus, mokslo metų pabaigos popierizmas ir nusistovėję karščiai visai nepadeda modeliavimui. Tiesa, su šiuo laiveliu pavyko padirbėti daugiau: korpusas aptrauktas "marliaplasčiu", išdžiovintas ir nušlifuotas laukia pakartotinio nedidelio glaistymo automobiliniu glaistu. Taip pat jau baigtas visas antstato pagrindas - toliau ant jo bus klijuojamos pilko dažymo detalės. Taip dabar atrodo kateris:
Taigi, keletas dienų ligoninėje, išvykos į konkursus, mokslo metų pabaigos popierizmas ir nusistovėję karščiai visai nepadeda modeliavimui. Tiesa, su šiuo laiveliu pavyko padirbėti daugiau: korpusas aptrauktas "marliaplasčiu", išdžiovintas ir nušlifuotas laukia pakartotinio nedidelio glaistymo automobiliniu glaistu. Taip pat jau baigtas visas antstato pagrindas - toliau ant jo bus klijuojamos pilko dažymo detalės. Taip dabar atrodo kateris:
Taigi, tinginys šią vasarą smarkiai sugriebė... Jei ne tinginys, tai ligos, išvykos... Ir modeliavimui laiko ne kas lieka. Šiam modeliui taip pat padaryta ne per daugiausiai: išpjauta ir apklijuota dangomis inkaro niša, pabaigti bortinių skiriamųjų lempų ekranai ant kabinos. Taip pat galinėje antstato dalyje pradėtos klijuoti visokios detalės - liukai, priėjimo liukeliai, nuorinimo žąsiukai ir kt.