Taigi, kažkada, labai seniai, V Vilniaus konkurse tejko matyti plastikinį šio automobilio modelį, dažytą Lietuvos Kariuomenės spalvomis. Jis mane sudomino. Ir tais metais pradėjau projektuoti kartoninį modelį. Kai jis jau buvo su beveik suprojektuota šasi, netikėtai "Orlik" išleido "ZIS-5" modelį. Kadangi abu automobiliai skyrėsi labai nedaug (3 tiltai, vietoj 2 ir transmisija), sugalvojau, kad toliau savo projektuke pasiremsiu šiuo modeliu ir palengvinsiu sau darbą. Darbai palengva judėjo į priekį... Ir staiga - DRIOKST!!! "Orlik" į pasaulį "pasleido" "ZIS-6"!!! Visi braižymo darbai buvo prieš porą metų užmesti ir galvota tuoj imtis kompiuterinio perdažymo. Bet... laikas bėgo, o darbai net neprasidėjo. Ir praeitą savaitę kilo didžiulis noras suklijuoti kažką mūsiško. Kandidatai buvo du: "ANBO-IV" ir "ZIS-6". Ilgokai pasvyravęs tarp abiejų, nusprendžiau "papjauti" abu.
Suprantantiems rusiškai, istoriją galima rasti čia:
Kai turėsiu daugiau laiko, pabandysiu ją išversti. Tiesa, apie lietuviškus čia net neužsimenama.
Taigi, prisegtuose vaizdeliuose pristatau viršelį, lapus su detalėmis, surinkimo brėžinius.
Mūsiškiso nuotrauka yra prisegta, bet ji yra ir šiame tinklalapyje
Deja, mano turimose nuotraukose nepavyko surasti vieno konkretaus automobilio vaizdų iš abiejų šonų, priekio, galo, viršaus. Tai teks truputį fantazuoti su dėmių išsidėstymu. Kadangi kiekvienas automobilis turėjo individualų jų "raštą", tai čia per daug istorijai nebus nusižengta . Tiesa, rėmo, transmisijos, kabinos ir pokapotinės erdvės, krovininės platformos vidaus ir dugno dažymo nekeisiu. Nemanau, kad visa tai buvo kamufliuota (rėmas tai tikrai ne), o ir modelio išvaizdai nepakenks.
Vienoje nuotraukoje - pirmieji dažymo bandymai (fotografuota iš monitoriaus), bet ruda spalva nepatiko ir ji buvo patamsinta.
Ir pradėjau gaminti rėmą, prie kurio jau priklijuotas skirstymo multiplikatorius (atrodo, taip jis šiuose automobiliuose buvo vadinamas).
Tiesa, reiks pakeisti priekinio stiklo konstrukciją bei atsarginio rato tvirtinimą, nes mūsiškiuose jie buvo kitokie. Kiek teko girdėti, priekiniai sparnai taip pat buvo kitokios formos, negu originalaus "Zacharo", bet, žiūrint į nuotraukas, nelabai tai matosi.
Taigi, lapai toliau perdažomi - fotografuota iš monitoriaus, todėl ir ryškumas ne toks, kokio norėtūsi. Visas vaizdas pasimatys, kai turėsiu atspausdintus lapus. Beje, labiau pageltoninau geltoną spalvą, nes ankstesnioji buvo per ryški.
Toliau buvo daromas rėmas - čia jokių skirtumų nuo bazinio modelio. tiesa, reiks pasukti galvą, kaip buferį tvirtinti - rusiški jų neturėjo, o mūsiškiams buvo primontuotas. Tiesa, tiek pats buferis, tiek jo tvirtinimas man atrodo "skystoki" tokio tonažo automobiliui...
Šią savaitę lygiagrečiai su perdažymo darbais truputį pavyko pasikrapštyti ir prie šio modelio. Padaryta variklio atrama. Taip pat pradėtas priekinis tiltas - čia truputį per maži šoniniai stebulių diskai - teko plyšelius užlieti "Moment Wood" ir padažyti. Ratai bus nejudami, bet "ZIS" - as darys posūkį. Kol dar ne vėlu, manau, gali atsirasti noras rėmą perdažyti juodai. Tik tam reikės padaryti krūvą varžtų, kniedžių. Bet ne pirmas kartas gi
Taigi, padariau vairo trapeciją ir pradėjau priekines linges, bet dar nebaigiau - trūksta galinių pakabų. Sutapimas gana geras, tik brėžiniuose ne viskas gerai parodyta. Tai ir tenka makaulę pasukti. Be to, galvoju, ar neperdažyti rėmo?...