Taigi, taip rankos panižo pradėt kažką naujo - ir, būtent, lietuviško. Keletas lietuviškų projektų yra perdažymo eigoje (kompiuteriu), tai jie dar negreit išeis "į areną". Ir čia po akimis pasivėlė kažkada seniai iš "Cardplane" leidyklos tinklalapio parsisiųstas ir atsispausdintas "ANBO-IV". Kaip sakoma - vietoje ir laiku. Taigi, jis ir pateko "po peiliu" . Viršelis
Kadangi modelis yra šiek-tiek supaprastintas, tai bent jau matomus supaprastinimus bandysiu padaryti taip, kad atrodytų realistiškiau. Ir tie perdarymai prasidėjo iškart - nuo pirmos detalės. Viso modelio klijavimas pradedamas nuo kabinos interjero su vidinėmis sienalėmis. Ši detalė yra ir centrinės liemens dalies karkaso pagrindas. Iš karto ant sienelių ir grindų padariau stringerius ir španhautus iš suklijuoto dviem sluoksniais juodo popieriaus. Taip pat iš 0,5 mm aliumininės vielos atkartojau nupiešta vamzdinį karkasą. Taip pat jau spėjau priklijuoti ir vieną iš valdymo prietaisų.
Beveik baigiau kabinų įrangą - trūksta tik fotoaparato. Tiesa, popierines susukamas į vamzdelį arba suklijuojamas skersines detales padariau iš atitinkamo diametro aliumininės vielos arba kvadratinio profilio 1x1 mm juostelių, įgirdytų "Supermomentu".
Taigi, kabinos įrangą baigiau - trūksta tik piloto pedalų, bet jie bus tada, kai suklijuosiu beveik visą liemenį. Paskutiniai kabinoje "krito" - prietaisų lenta ir fotoaparatas. Taip pat centrinė liemens dalis jau ir apklijuota dangomis - jų sutapimas galėtų būti ir geresnis: reikalauja daug špantų prišlifavimo, kol visos linijos atsistoja į savo vietas Įlipimo laiptelius įgilinau ir jie atrodo tarsi veikiantys.
Taigi, pabaigiau liemens uodeginę dalį. Sutapimu nesu patenkintas, todėl gali būti dublis Nr.2.. Bet apie tai spręsiu, kai turėsiu baigtą liemenį. Labai jau akį rėžia tos juodos detalių kontūrų linijos, kurias rekomenduojama pjauti pagal išorinį linijos kraštą. Jei bus dublis Nr. 2., tai truputį šlifuosiu špantus ir pjausiu tas linijas šalin. O greičiausiai, kad taip ir bus...
Taigi, palengva aiškėja nesutapimų priežastis - būsiu per storą popierių spausdinimui paėmęs - 200 g/cm2, kai rekomenduojamas 140 - 170... Galvojau - tvirtesnis bus, bet, pasirodo, kad špantai šiam popieriui per dideli ir juos reikia smarkiai apšlifuoti. Bent jau liemens antras dublis tikrai neišvengiamas. O dabar - keletas tolimesnių darbų vaizdelių:
Taigi, ėmiausi uodegos. Čia, kaip dažnai atsitinka senesnio projektavimo leidiniuose, buvo suprojektuotos tik 3 nerviūros vienai pusei. Teko pasidaryti pilną rinkinį - taip efektingiau užsidengia uodegos ir sparnų audeklinės dangos: su prasėdimu. Taip pat pasielgta ir su aukščio vairais, kurių dar tik vienas pritvirtintas savo vietoje. Beje, popierius po rinkiniu tik kaip šablonas priklijuotas, kol rinkinys sukibs. Vėliau atplėšiamas ir buvusios priklijavimo vietos pašlifuojamos smulkiu švitru. Ir dar - pats rinkinys buvo per ilgas dangoms - teko trumpinti. Taip pat savo vietose jau atsidūrė ir pouodeginiai spyriai.
Taigi, uodega jau sumontuota pilnai. Paskutiniai "krito" valdymo trosai ir jų įėjimo į liemenį vamzdeliai. Toliau pagal instrukciją turi eiti variklis, tačiau jis duotas dviem "blynais", o tai manęs netenkina. Todėl iš metalo spalvos popieriaus buvo pasidarytas karteris ir ant jo iš skirtingų diametrų to paties popieriaus skrituliukų pradėti klijuoti "tikri" cilindrai. Skrituliukai išmušami specialiu pramušėju.
Taigi, per visokius kursus-konkursus, auditus ir prieškalėdinę karštligę modeliavimui lieka nelabai daug laiko. Bet lieka... Ir "Anbuko" variklio cilindrai truputį "paaugo".