Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Aero Klubas 1927 - 40m. :: LAK technika
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
LAKo sklandytuvų "parkas"
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2017 Bal 10 d., 22:02
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Antrąjį „Zögling“ brėžinių komplektą LAK’as perdavė A.Gustaičiui, o jis – aviacijos dirbtuvių staliui – Brinkiui, ir paprašė sklandytuvo statybą prižiūrėti aviacijos leitenantų Petro Skurausko ir Vitalio Milevičiaus. Sklandytuvas 1931 m. lapkritį buvo pastatytas ir 14 d. išbandytas ore.

Vienas pirmųjų sklandytuvų Lietuvoje RRG-23 Zögling
Ir avarija su juo:

... Sklandytuvas niro žemyn. Stačiu kampu. Sausas, slogus, lūžtantis trenksmas. Sklandytuvas suknežo.
Onutė gulėjo beveik kniūbsčia, sparno lūžgalių prispausta. Jos koja buvo nukritusi nuo skersinio ir patekusi po pavaža. Mergina skaudžiai dejavo. Keliama nuo žemės ji tiesiog alpo iš skausmo, o veidelis vis labiau blyško.


Aukštesniojoje technikos mokykloje statant pirmąjį sklandytuvą, didžiausias entuziastas buvo Br. Oškinis, tada aštuoniolikmetis jaunuolis, elektrotechnikų skyriaus 4-sios klasės moksleivis. Jis smarkiai koregavo vokiškus brėžinius. Br. Oškinio pasiūlymu buvo padaryta eilė patobulinimų.

B.Oškinio sklandytuvas T-1

Į viršų
Kiras
2017 Bal 11 d., 21:58
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Lavinimosi sklandytuvai „Sakalas“ ir „Žaibas“ (RRG „Falke“).

Ir vienas pirmųjų rekordų su "Sakalu".
Į viršų
JG52
2017 Bal 12 d., 08:25
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 519
Puikus rekordo aprašymas!
Į viršų
Kiras
2017 Bal 12 d., 20:40
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Broniaus Oškinio sklandytuvas T-2 (BrO-2).

Taip pat pagal vokiečių brėžinius Lietuvoje pagaminti sklandytuvai Grunau-Baby IIa "Nida" ir "Šarka".

Ir avarija su "Nida":

Prie mašinos vairo – piktai žibančiomis akimis Karvelis:
– Galėjai, bralali, smegenis ištaškyti!
Žiūriu į kelių lyginimo mašiną su plačiu volu, kuri, užtvėrusi kelią, kėpso per penkis metrus nuo sudarkytos „Nidos“...
– Pramuštgalviai! Rodžiau, kryžiavau rankas, kad nekiltumėt. Audrą pasitikti reikia ne šimto metrų aukštyje, ne tada, kai vėjai maišosi! – pyksta instruktorius.


Į viršų
JG52
2017 Bal 13 d., 09:29
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 519
Tie senoviniai sklandytuvai, daugiausia - atvira kabina - tai kažkas tokio! Ir koks mal0numas tokiu skrieti!
Į viršų
Kiras
2017 Bal 13 d., 18:31
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
JG52 rašė ...

Tie senoviniai sklandytuvai, daugiausia - atvira kabina - tai kažkas tokio! Ir koks mal0numas tokiu skrieti!

Skonio dalykas. Aš turiu kitokią nuomonę.

Atvira kabina tinka: kai šiltas oras; kai skridimo greitis nedidelis (40 - 60 km/val.); kai skridimo aukštis nedidelis (virš šlaito ar kopų); kai skridimo trukmė nelabai ilga. Tokiu atveju paskraidyti su atvira kabina gal ir smagu - betarpiškas erdvės pojūtis ir papildomas adrenalino kiekis.
Naobettačiau... Ašarojančios akys, šniokštimas ausyse, varvantis šnobelis - vargu ar priduoda smagumo.
Turiu skraidymo patirtį su normaliais sklandytuvais uždara kabina. Ir tokio komforto, kurį suteikia uždara kabina - jaukumo, puikios apžvalgos, tylaus skridimo, nekeisčiau į skrydį atviroje kabinoje.

Į viršų
lokys
2017 Bal 13 d., 22:53
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 287
Kiras rašė ...

Broniaus Oškinio sklandytuvas T-2 (BrO-2).

Taip pat pagal vokiečių brėžinius Lietuvoje pagaminti sklandytuvai Grunau-Baby IIa "Nida" ir "Šarka".

Ir avarija su "Nida":



O cia iskarpos is filmuotos medziagos





Į viršų
Nerijus Korbutas
2017 Bal 13 d., 23:11
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087
O kur filmuota medžiaga? Prieinama?
Į viršų
JG52
2017 Bal 14 d., 08:32
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 519
Atvira kabina tinka: kai šiltas oras; kai skridimo greitis nedidelis (40 - 60 km/val.); kai skridimo aukštis nedidelis (virš šlaito ar kopų); kai skridimo trukmė nelabai ilga. Tokiu atveju paskraidyti su atvira kabina gal ir smagu - betarpiškas erdvės pojūtis ir papildomas adrenalino kiekis.

Tai ir turiu mintyje.
https://www.youtube.com/watch?v=h5vtPkB1h3s

Turiu ir aš dvejopos patirties. Suprantama, kad varžybose, skrendat maršrutu "trikampį" - uždara kabina nepamainoma.
Bet sklandant ramiai, "kaifuojant" pajusti betarpišką sąlytį su erdve virš marių, kopų - nerealu!

P.S.
o akims yra akiniai!


[ Redaguota 2017 Bal 14 d., 10:30 ]
Į viršų
Kiras
2017 Bal 14 d., 11:30
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
lokys rašė ...

O cia iskarpos is filmuotos medziagos

Tikrai, Loky, kokia čia filmuota medžiaga? Gal gali pasidalinti? Ar čia "Nidos" avarija?
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook