Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Antrąjį „Zögling“ brėžinių komplektą LAK’as perdavė A.Gustaičiui, o jis – aviacijos dirbtuvių staliui – Brinkiui, ir paprašė sklandytuvo statybą prižiūrėti aviacijos leitenantų Petro Skurausko ir Vitalio Milevičiaus. Sklandytuvas 1931 m. lapkritį buvo pastatytas ir 14 d. išbandytas ore.
... Sklandytuvas niro žemyn. Stačiu kampu. Sausas, slogus, lūžtantis trenksmas. Sklandytuvas suknežo. Onutė gulėjo beveik kniūbsčia, sparno lūžgalių prispausta. Jos koja buvo nukritusi nuo skersinio ir patekusi po pavaža. Mergina skaudžiai dejavo. Keliama nuo žemės ji tiesiog alpo iš skausmo, o veidelis vis labiau blyško.
Aukštesniojoje technikos mokykloje statant pirmąjį sklandytuvą, didžiausias entuziastas buvo Br. Oškinis, tada aštuoniolikmetis jaunuolis, elektrotechnikų skyriaus 4-sios klasės moksleivis. Jis smarkiai koregavo vokiškus brėžinius. Br. Oškinio pasiūlymu buvo padaryta eilė patobulinimų.
Prie mašinos vairo – piktai žibančiomis akimis Karvelis: – Galėjai, bralali, smegenis ištaškyti! Žiūriu į kelių lyginimo mašiną su plačiu volu, kuri, užtvėrusi kelią, kėpso per penkis metrus nuo sudarkytos „Nidos“... – Pramuštgalviai! Rodžiau, kryžiavau rankas, kad nekiltumėt. Audrą pasitikti reikia ne šimto metrų aukštyje, ne tada, kai vėjai maišosi! – pyksta instruktorius.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
JG52 rašė ...
Tie senoviniai sklandytuvai, daugiausia - atvira kabina - tai kažkas tokio! Ir koks mal0numas tokiu skrieti!
Skonio dalykas. Aš turiu kitokią nuomonę.
Atvira kabina tinka: kai šiltas oras; kai skridimo greitis nedidelis (40 - 60 km/val.); kai skridimo aukštis nedidelis (virš šlaito ar kopų); kai skridimo trukmė nelabai ilga. Tokiu atveju paskraidyti su atvira kabina gal ir smagu - betarpiškas erdvės pojūtis ir papildomas adrenalino kiekis. Naobettačiau... Ašarojančios akys, šniokštimas ausyse, varvantis šnobelis - vargu ar priduoda smagumo. Turiu skraidymo patirtį su normaliais sklandytuvais uždara kabina. Ir tokio komforto, kurį suteikia uždara kabina - jaukumo, puikios apžvalgos, tylaus skridimo, nekeisčiau į skrydį atviroje kabinoje.
Atvira kabina tinka: kai šiltas oras; kai skridimo greitis nedidelis (40 - 60 km/val.); kai skridimo aukštis nedidelis (virš šlaito ar kopų); kai skridimo trukmė nelabai ilga. Tokiu atveju paskraidyti su atvira kabina gal ir smagu - betarpiškas erdvės pojūtis ir papildomas adrenalino kiekis.
Turiu ir aš dvejopos patirties. Suprantama, kad varžybose, skrendat maršrutu "trikampį" - uždara kabina nepamainoma. Bet sklandant ramiai, "kaifuojant" pajusti betarpišką sąlytį su erdve virš marių, kopų - nerealu!