Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: F.Vaitkus
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lockheed Vega 5B ''Lithuanica-2''
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
JG52
2016 Geg 05 d., 10:39
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 519
Ko gero, toks žibintas, būtų išsaugojęs jiems gyvybes.
Į viršų
Kiras
2016 Geg 05 d., 16:18
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Nuo temos nukrypusi diskusija nukelta į jai tinkamą vietą.
Į viršų
Kiras
2020 Rgs 21 d., 18:51
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
"Lituanikos II" prietaisų lenta



Nauja prietaisų lenta ir kompasai.

Nugriebiau vieną nuotrauką iš "Lituanikos II" fotoparodos. Maga paanalizuoti, kokie tai prietaisai, kokie vienetai jų skalėse, palyginti su Dariaus ir Girėno "Lituanikos" prietaisais.

Prietaisai išdėstyti dviem puslankiais. Taip ir skaičiuokime: I puslankis (viršutinysis); II puslankis; ir nuo kairės pusės į dešinę.

Taigi:
I puslankis, pirmas prietaisas - kuro slėgio manometras. Skalė nuo 0 iki 10, vienetai - svarai/kv.colį - tai 10psi = 0,7 atm.
Analogiškas manometras yra II puslankyje priešpaskutinis. Ten tikriausiai tepalo slėgio.

I puslankis, antras - magnetų jungiklis (su užrašu SCINTILLA).

I puslankis, trečias - ? klaustukas - neaišku kas?

I puslankis, ketvirtas - greitimatis. Skalė nuo 60 iki 250 mylių/val. (nuo 96 iki 400 km/h). Beje šitokio pritaiso Dariaus ir Girėno "Lituanikos" prietaisų lentoje trūksta.

I puslankis, penktas - aviahorizontas.

I puslankis, šeštas - krypties gyroskopas - DIRECTIONAL GYRO.

I puslankis, septintas - tikriausiai indukcinio kompaso indikatorius. O II puslankyje trečias prietaisas - to indukcinio kompaso kontroleris - krypties "uždaviklis". Labai panašus į "Lituanikos" kontrolerį:


I puslankis, aštuntas - kažkoks termometras - skalė Farenheito laipsniai nuo 0 iki 6. Tačiau jei čia be kažkokio daugiklio - tai 6°F yra - minus 14°C. Jei daugiklis x10 - tai 60°F yra 16°C, jei daugiklis x100 - tai 600°F yra 315°C. Tai gal taip ir yra - su daugikliu x100 ir matuojama cilindrų galvučių temperatūra?

I puslankis, paskutinis - vėl klaustukas.

II puslankis, pirmas - taip pat klaustukas. Gal vėl kažkokia temperatūra? Tačiau jei tai būtų Celsijaus laipsniai - 120 - tai būtų suprantama, bet jei Farenheito - tai 120°F yra tik 50°C - tai ką čia gali matuoti?

II puslankis, antras - tachometras su daugikliu x10 variklio sūkiams.

II puslankis, ketvirtas - posūkio-pokrypio rodiklis.

II puslankis, penktas - variometras. Skalė iki 2 (tikriausiai su daugikliu x10) pėdų. Būtų apie 6,5 m/s kilimo ar žemėjimo.

II puslankis, šeštas - aukštimatis. Skalė sugraduota pėdomis. Daugiklis tikriausiai x100. Tai ilgosios rodyklės apsisukimas - 1000 pėdų - apie 300m; trumposios rodyklės pilnas apsisukimas - 10000 pėdų - apie 3000m. Duotuoju momentu prietaisas rodo minus 330 pėdų - t.y. minus 110m. Matyt po nulio nustatymo padidėjo atmosferinis slėgis (maždaug 10-12 hPa arba 6-7 mmHg).

II puslankis, septintas - mažas ovalinis sunkiai įžiūrimas prietaisėlis. Bandau spėti - gal benzino lygis bakuose?

II puslankis, aštuntą jau aptarėme. Paskutinis - nekelia abejonių - bortinis laikrodis.

Apačioje dideli - magnetinis kompasas ir derivometras. Labai panašūs į "Lituanikos" magnetinį kompasą bei derivometrą.

Dar galvoju, kad čia trūksta radiokompaso prietaisų. "Lituanika II" tokį turėjo, vadinasi jo valdymo pultas nustatymui į radiostotį (dažnio) bei rodmenų indikatorius turėjo būtinai būti.

Nesu aš ypatingai geras tų prietaisų žinovas (ypač kompasų bei variklio kontrolės prietaisų), taigi negaliu teigti, kad viskas čia teisybė. Čia tokie mano pamąstymai. Gal tarp tinklapio narių ir forumo dalyvių yra geriau išmanančių? Tai kviesčiau patikslinti, papildyti, padiskutuoti.

Į viršų
Audra
2022 Vas 21 d., 22:49
Užsiregistravęs dalyvis #16588
Prisijungta: 2013 Rgs 19 d., 18:20
Pranešimų: 101
Interneto platybėse akį pritraukė tokia nuotrauka.


Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook