Taigi, pradedu naują savo "lietuvišką' projektuką. Šįkart "krito P. Mistewicziaus suprojektuotas ir "Modelarz Kartonowy" išleistas De Haviland DH - 82A "Tiger Moth". Jis bus dažytas tarpukario Lietuvos Aeroklubo spalvomis, vadinsis "Kovas" ir bus pažymėtas LY-LAM registracija. Šįkart modelis jau popieriuje perdažytas ir turėtų "sueiti" kaip standartas. Šio lėktuvėlio lietuvišką istoriją galima pasiskaityti čia: http://www.plienosparnai.lt/page.php?304
Taigi, pirmiausia - leidinio viršelis, kuris - ne šiaip sau, o su autoriaus autografu: Toliau eina perdažyti lapai: perdažytas iroriginalas. Kol kas suklijuotas karkasas, įrengta valdymo kabina, tik dar be prietaisų lentų, uždengtas dugnas ir suklijuotos ant jo esančios detalės. Taip pat pritvirtinti ekipažo krėslų diržai.
Ne, dar nebaigtas, bet dabar - rugsėjo pradžia. Persikraustymas į rekonstruotas senasias patalpas, būrelių komplektavimas ir darbas su naujokais kol kas neleidžia skirti pakankamai dėmesio rimtiems projektams. O šis - vienas iš tokių. Bet, tikiuosi, kad spalio viduryje, kai viskas jau įsibėgės, pajudės ir šis modelis.
Taigi, pabaigiau kabinų įrengimą - ten paskutinės "sutūpė" prietaisų lentos ir pertvaros. Ir apklijavau pagrindinę liemens dalį išorine danga. Dureles dariau atidarytas. Ir pradėjau ruoštis variklio kapoto apklijavimui - pirmi priklijuoti formuojantys karkasai.
Taigi, "Tigriniam drugeliui" beveik pabaigiau liemenį - liko tik keletas detalių priekyje. Taip pat savo vietose "sutūpė" vėjosaugiai - su jais buvo daugiau problemų, negu tikėjausi. Padarytas kažkoks gaubtas priekyje ir priekinė kapoto dalis, kuri, atrodė, turėtų kelti nemažai problemų. Bet viskas išėjo labai nesudėtingai...
Taigi, padariau jau visas uodegos plokštumas ir vairus bei jų valdymo trosus suraišiojau (juodas 0,18 mm storio valas). Toliau - apatinis sparnas prasidės...
Taigi, atėjau prie linksmiausios dalies - sparnų. Karkasą patobulinau papildomomis nerviūromis. Iš pradžių daromas viršutinis sparnas. Pirmiausiai surinktas vienos konsolės karkasas ir apklijuota vienos pusės danga. Taip pat surinkta kita sparno pusė bei centroplano karkasas, kurį taip pat truputį sustiprinau papildomais kartono gabaliukais.
Gal ir vėlu jau, bet vieną klaidą lyg ir matau - priešais stabilizatorių palei fiuzeliažą esančių "makaronų" (angl. anti-spin stake) lietuviškų DH-82 nuotraukose nesimato, o ir kiek rašo - pradėti jie apskritai montuoti nuo berods 1942 m. Labai didelis klausimas ir dėl registracijos raidžių ant sparnų spalvos - nesu tikras, kad jos tikrai tokia melsva turėtų būti, nes: 1) LAK'o lėktuvų nuotraukose raidės lyg ir tamsesnės nei fiuzeliažo spalva atrodo (mano akiai); 2) teoriškai, gamyklinis standartas civilinei rinkai siūlomų DH-82 fiuzeliažų buvo arba raudona, arba melsva spalva; LAK'as, tikėtina, pasirinko standartinį variantą iš siūlomų - už tai ir fiuzeliažai mėlyni. Klausimas kada registracijos raides ant nusipirktų lėktuvų sparnų paišė - jei dar gamykloje, tada įmanoma tokia pat melsva raidžių spalva (bet nebūtinai); jei jau Lietuvoje - greičiausiai spalva bus bet kokia, paprasta ir dažnai naudojama (spėčiau - juoda).
Ačiū, Auktumai, už pastabas. Deja, neturiu šio lėktuvėlio tiek nuotraukų, kad galėčiau viską tiksliai padaryti. Neturiu nė vienos, kuriose aiškiai matytųsi galinė lėktuvo dalis ir pagal savo turimas nieko negalių pasakyti apie tuos "makaronus. O dėl raidžių spalvos, tai, žiūrint į žemiau pridėtas porą nuotraukų, raidės atrodo netš viesesnės, negu liemuo. Bet tai, greičiausiai, lemia tai, kad kitu kampu į sparno plokštumą krenta šviesa. Tai lieku prie savo nuomonės, kad tos raigės, visgi, buvo tokios pat spalvos, kaip liemuo. Taigi, pabaigiau apklijuoti viršutinį sparną: iš pradžių kitą konsolę, vėliau ir centroplaną su kuro baku. Viskas sutapo kuo puikiausiai. Taip pat surinkau centrinį baldakimą ir priklijavau prie jo viršutinį sparną: