Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Ta 152, nereikia ieškoti paralelių tarp šiuolaikinės Belankos replikos (kurios prietaisų lenta blizga naujumu) ir "Lituanikos" - čia jokio panašumo nėra.
Taip, duotoje nuotraukoje pats kraštinis prietaisas viršutinėje eilėje tikrai tepalo manometras. O štai variometro aš ten iš viso neįžiūriu.
Sutinku su Pono Kiro pirma pastraipa visiškai ir besąlygiškai. Tiesą sakant, net nepamenu, kad tam būčiau prieštaravęs. Jeigu patvirtinate, kad anam skyde yra tepalo manometras, tai - visa mano ankstesnio paistymo esmė - panašu, kad taip turėjo atrodyti šis "laikrodis" Lakūnų lėktuve. Tik tiek.
Trissyk paskaitęs, ką čia pripeizojau, kiek susigėdau: lendu su visokiai niekais į rimtų vyrų pokalbius.... Dar patrukdysiu gerbiamą Kirą: o čia gamyklinė prietaisų skydo versija, tiesa?
Toje nuotraukoje, kurią kolega "Ta 152" pristato, fotografuota ne "Lituanica", o Belanca CH 300 "Pacemaker". tai yra - serijinis lėktuvas, kurį Darius ir Girčius ( Girčys) įsigijo. Jis - dar neperdirbtas į "Lituanicą". Kodėl taip manau? Kadangi pro astroliuką (langą lubose) sklinda nemažai šviesos, tai leidžia manyti, kad tai - dar ne "Lituanicą", o eilinis Belanca CH 300 "Pacemaker". kiek žinoma, "Lituanica", astroliukas buvo uždengtas skardiniu dangčiu. Nors drįsčiau dėl šio fakto suabejoti aviacijos korifėjų nuomone. Darius ir Girėnas skrido orientuodamiesi pagal žvaigždes, o ne pagal prietaisus. Tai, kaip manote, ar jie būtų mažinę žvaigždžių matomumą, uždengdami skarda astroliuoką. Bent aš su savo kuklia logika tikrai to nebūčiau daręs (išsilavinimas vidurinis). O Darius tikrai už mane buvo n - kartų protingesnis. Nebent jis mokėjo orientuotis pagal žvaigždes net jų nematydamas...
Pabandykite atidaryti automobilio dureles, kai važiuosite apie 100 - 120 km/ h greičiu. Tada suprasite, kad jokie liukai, kurių atidarymo ašis yra skridimo kryptimi, yra praktiškai neatidaromi rankiniu būdu skrydžio 150- 200 km/ h metu. Jei ašis bus priešingoje skrydžio krypčiai, po pirmo atidarymo nebebus ko uždaryti. O gal aš visai kitaip fiziką ir aerodinamiką įsivaizduoju?!
Pabandykite atidaryti automobilio dureles, kai važiuosite apie 100 - 120 km/ h greičiu. Tada suprasite, kad jokie liukai, kurių atidarymo ašis yra skridimo kryptimi, yra praktiškai neatidaromi rankiniu būdu skrydžio 150- 200 km/ h metu. Jei ašis bus priešingoje skrydžio krypčiai, po pirmo atidarymo nebebus ko uždaryti. O gal aš visai kitaip fiziką ir aerodinamiką įsivaizduoju?!
Toks liukas gali būti kaip avarinis. Atidaromas esant avarinei situacijai, tiek ore, tiek ant žemės. Toks liukas yra lėktuve An-2. Pilotų kabinos viršutinė dalis nuimama (ne atidaroma) atlenkiant ją į viršų ir atgal. Minėtas liukas pasitarnavo per avariją Suvalkuose, kai dėl viršytos galinės centruotės lėktuvas tuoj po pakilimo nuparašiutavo iš maždaug 30 metrų. Nuo smūgio užsispaudė keleivinės durys, mechanikas per pilotų kabinos liuką išlipo iš lėktuvo, ir iš išorės atidarė krovinines.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Kad Ta 152 įdėtoje nuotraukoje ne "Lituanika" o "Belanka", galima spręsti iš to, jog fotografuota iš keleivių salono ir matosi dviejų sėdynių atlošai. "Lituanikoje" ten jau buvo benzino bakai.
Dėl orientavimosi pagal žvaigždes - turiu tam tikrų minčių. Bet apie tai reiktų diskutuoti ne šioje temoje, o atskirai.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Pranas labai sudėtinga "šifruoja" fotografiją, nes užtenka įkišti nosį į "Lituanicos" repliką, ir iškart aišku, kad iš tokios vietos lakūnų niekaip nenufotografuosi, nesvarbu matosi sėdynės ar ne.