Įspūdžiai dvejopi. Yra kai kas naujo, gražiau apipavidalinta. Bet nemažos dalies eksponatų, buvusių anksčiau, nėra. Ir nėra to, ko tikėjausi, kad bus, kas slypi fonduose. Diskutuotina ir kai kurių eksponatų pateikimo forma. Pvz. bortinė lenta guli ant žemės šalia lėktuvo aukštyn kojom!? Prietaisai irgi išmėtyti ant žemės kaip papuolę. Viso lėktuvo nuolaužos suspaustos labai kompaktiškai, dar mažesnėje erdvėje nei buvo anksčiau. Virš visko, aukštai palubėje kabo ANBO-1. Beje, ta viena salė yra ne tik "Lituanikos" bet visos Lietuvos Karo aviacijos. Kitoje pusėje stendai skirti Karo aviacijai.
Pagaliau aplankiau Karo muziejų. Veikia gal tik pusė salių. O "Lituanicos" salė nuvylė. Dėl ko? Apie tai jau anksčiau rašė Kiras.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Dabar VDKM vyksta stambūs remontai. Tai gal dėl to. Gal vėliau ir "Lituanikos" ekspozicija padidės. Nors abejoju. Tas "stiklainis" padarytas, matyt, ilgam. Ir "Lituanikos" nuolaužos jame "užkonservuotos" ilgam. Sugrūstos, suspaustos, panašiai kaip konservuojami pomidorai
Dėl eksponatų pateikimo formos galėtume padiskutuoti. Susitikime buvusieji ekspoziciją tikriausiai matėt, pareikškite savo nuomones - patiko, nepatiko.
Pavyzdžiui aš nesuprantu, kodėl prietaisai išbarstyti ant žemės, tolokai nuo stiklo, nėra jokių užrašų, prietasų lenta apversta. Kas čia? Meninė išraiška? Istorinė tapatybė? Instaliacija? (dabar jos madingos). Ar impulsas lankytojų šokiravimui?
Iliustruodamas pateikiu klausimą - kurioje nuotraukoje kompasas matosi informatyviau?
Gerbiamas Kirai, į Jūsų klausimą dėl kompaso aš atsakau cituodamas a.a J.Veselką: "...ir indėnui aišku". Anksčiau "Lituanicos" salė buvo lyg kokia ramybės oazė. Paskutinė korodoriuj. Ir tik S.Dariui ir S.Girėnui skirta. Tobulas apšvietimas. O ir nuolaužos išdėstytos plačiau, daugiau įmanoma įžvelgti (kas aviacijos mylėtojams ypač svarbu ir įdomu). Dabar salė pereinama. Pridėta "pašalinių" eksponatų. Pernelyg apšviesta. Dėl eksponavimo - tai iš viso tyliu.... O kas labiausiai liūdina - tai tas, kad taip bus labai ir labai ilgam. Nevartys gi "Lituanicos" nuolaužų kasmet...
Sakyčiau, kad geriausia "Lituanicos"dalių ekspozicija buvo pati pirmoji, kai buvo bandyta sudėlioti lėktuvo dalis taip, kaip jos turėjo būti esant sveikam lėktuvui.